Fitness Seller

Coronavirus

Ik geef je gelijk, maar de twijfelaars zullen denk ik niets van hem aannemen.
Iedereen moet zijn eigen info zoeken en soms betekent dit over de eigen schaduw springen. Ik geloof dat als je meerdere kanten kritisch bekijkt, als leek, dat de experts het toch over het algemeen beter weten. Alleen wie zijn en beschouw je als experts. Moet men maar lekker voor zichzelf uitmaken. Ga ik niet over.

Iedereen moet zijn eigen info zoeken en soms betekent dit over de eigen schaduw springen. Ik geloof dat als je meerdere kanten kritisch bekijkt, als leek, dat de experts het toch over het algemeen beter weten. Alleen wie zijn en beschouw je als experts. Moet men maar lekker voor zichzelf uitmaken. Ga ik niet over.
Maar je ziet vaak confirmation bias, mensen gaan op zoek naar die ene afwijkende expert of huisartsenvideo die in hun straatje praten.

Wat is daar de oplossing voor?

Maar je ziet vaak confirmation bias, mensen gaan op zoek naar die ene afwijkende expert of huisartsenvideo die in hun straatje praten.

Wat is daar de oplossing voor?
Waarom zou je daarvoor een oplossing willen? De mensen die achter charlatans aanlopen en de meest krankzinnige gedachten papegaaien ga je echt niet overtuigen, die blijven dankzij die houding zwakzinnig. Dat is nu met een vaccin, dat was eerder een complot rondom Fortuyn en volgend jaar is het iets anders. De groep die het nog niet weet en twijfels heeft zal uiteindelijk wel loslopen verwacht ik. Meeste mensen lijken meer op elkaar dan ze verschillen.

Waarom zou je daarvoor een oplossing willen? De mensen die achter charlatans aanlopen en de meest krankzinnige gedachten papegaaien ga je echt niet overtuigen, die blijven dankzij die houding zwakzinnig. Dat is nu met een vaccin, dat was eerder een complot rondom Fortuyn en volgend jaar is het iets anders. De groep die het nog niet weet en twijfels heeft zal uiteindelijk wel loslopen verwacht ik. Meeste mensen lijken meer op elkaar dan ze verschillen.
Nou, dat mensen zich realiseren dat ze zich vastklampen aan de uitzondering. Prima als je dat wilt doen vanwege je overtuiging of angsten, maar wees je ervan bewust en wees er eerlijk over.

Of dat je je realiseert dat er altijd complottheorieën rondwaren en je er nu extra vatbaar voor bent.

Dat gezegd hebbend, vind ik dit dan wel weer een baas:

Doet me denken aan Vader Damiaan.

Maar vraag me niet dit uit te leggen of beargumenteren, heeft waarschijnlijk te maken met de door mij vermeende authenticiteit van de priester en emotionaliteiten en gevoeligheden mijnerzijds. Rationeel is het niet, daar hoef ik niet van overtuigd te worden.

Kan je dat eens uitleggen? Waarom zouden de gevolgen van het vaccin overschat worden?
Omdat er voorlopig slechts 'hoop' is dat een vaccin zal voorkomen dat je anderen kan besmetten en omdat ik vermoed dat de vaccinatiebereidheid straks niet groot genoeg zal zijn om een vorm van groepsimmuniteit te vormen. Tevens is er in een bepaalde sector (ouderenzorg) vol met zwakke mensen die in sommige gevallen niet eens een vaccin kúnnen krijgen een nog duidelijker gebrek aan vaccinatiebereidheid.
We gaan het allemaal zien, maar ik denk niet dat er snel en drastisch iets zal veranderen.

Het is een menselijke reflex om in tijden van heftige crises een schuldige aan te willen wijzen. De joden, de elite, de bankiers, de chinezen, whatever. Is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven. Zeker bij zoiets ongrijpbaars als een virus geeft het een bepaalde rust en overzicht om iets of iemand de schuld te kunnen geven. Hand in hand daarmee gaan helaas vaak ook radicalisering en (blindelings) achter een bepaalde persoon of groep aanlopen. Als er dan ook nog een huisarts of een andere 'expert' in hetzelfde potje piest dan klampen ze zich daar natuurlijk massaal aan vast.
Het gedonder begint met demonstraties, op potten en pannen slaan, en loopt via bedreigingen en (online) gescheld mogelijk ook naar lone wolves en meer georganiseerde vormen van terreur. Dit soort mensen zitten allemaal in appgroepen en op facebookpagina's waar ze elkaar de hele dag een beetje op lopen te naaien, dát is het gevaar.

Wanneer je vanuit een rationele gedachtegang over en weer met respect en begrip voor elkaar kunt argumenteren over de zin en onzin van een lockdown, vaccinaties en dergelijke dan is dat vooral heel erg aan te moedigen. Maar met veel mensen die in bovenstaande categorie vallen valt niet of nauwelijks meer te redevoeren, die zijn helemaal niet vatbaar voor logisch redeneren. Die zitten zo in hun eigen wereld, in hun bubbel. Het lijkt er wel op dat die groep groeiende is.

Het is een menselijke reflex om in tijden van heftige crises een schuldige aan te willen wijzen. De joden, de elite, de bankiers, de chinezen, whatever. Is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven. Zeker bij zoiets ongrijpbaars als een virus geeft het een bepaalde rust en overzicht om iets of iemand de schuld te kunnen geven. Hand in hand daarmee gaan helaas vaak ook radicalisering en (blindelings) achter een bepaalde persoon of groep aanlopen. Als er dan ook nog een huisarts of een andere 'expert' in hetzelfde potje piest dan klampen ze zich daar natuurlijk massaal aan vast.
Het gedonder begint met demonstraties, op potten en pannen slaan, en loopt via bedreigingen en (online) gescheld mogelijk ook naar lone wolves en meer georganiseerde vormen van terreur. Dit soort mensen zitten allemaal in appgroepen en op facebookpagina's waar ze elkaar de hele dag een beetje op lopen te naaien, dát is het gevaar.

Wanneer je vanuit een rationele gedachtegang over en weer met respect en begrip voor elkaar kunt argumenteren over de zin en onzin van een lockdown, vaccinaties en dergelijke dan is dat vooral heel erg aan te moedigen. Maar met veel mensen die in bovenstaande categorie vallen valt niet of nauwelijks meer te redevoeren, die zijn helemaal niet vatbaar voor logisch redeneren. Die zitten zo in hun eigen wereld, in hun bubbel. Het lijkt er wel op dat die groep groeiende is.
De groep bij wie dit weerklank vindt is wel groeiende door angst ivm Corona en al voor Corona groeiende ontevredenheid (kort gezegd gele hesjes)

Ben best verbaasd dat er in NL zo'n grote/aanwezige groep is die helemaal meegaat met die Qanon en virus hoax gedachtes.

Simpel. De Chinezen.
Hoeveel woorden heb je daar voor nodig?
Het gevaar komt van de media, wel een spreekbuis voor alle maatregelen. En de kritische meningen niet aan het woord laten, maar weg zetten als dom en zelfs gevaarlijk, dat is gevaarlijk.

De serieuze kritiek is behandeld.

“Helaas” is veel kritiek gewoon achterlijk zoals dit:
Helaas is veel kritiek van mensen dom en achterlijk, maar vinden ze het zelf reuze intelligent. Ze gebruiken de verkeerde of geen logica (drogredenen).

Daarnaast is er heel veel allang uitgezocht en bekend maar wordt gewoon keihard ontkend want ‘het voelt niet goed’. Dat heeft niets met wetenschap te maken maar met religie.

Prima als je wetenschap afwijst. Maar weet wel dat diezelfde wetenschap jou het mobieltje waarop je zit te reageren heeft gebracht. Elektriciteit en cv ketels , riolering, een ziekenhuis, die ic waar je niet op terecht wilt komen. En dagelijks vertrouw je op de voedingswetenschap dat je koelkast en goede bereidingswijze van eten je niet dodelijk vergiftigen.

Het gaat gewoon vaak nergens over. Als je het niet snapt mag je best vragen stellen. Maar het feit dat iemand niet snapt hoe het werkt, wil niet zeggen dat het daarom niet zo kan zijn en op een manier moet zijn die diegene wel begrijpt. Helaas zijn het gewoon vaak erg domme mensen, die bang zijn en iets nodig hebben van houvast. En dan door enge mensen zoals Baudet en Willem Engel op een dwaalspoor gebracht worden.

Die hebben zeker lucht gekregen van je salarisverhoging...

:roflol: ik heb geheimhouding moeten zweren en hoewel het zeer verleidelijk voor mij is om iedereen de ogen uit te gaan
steken zal ik er me deze keer wel aan gaan houden of ik hou me in ieder geval in tot de eerste de beste bitchfight dan flap ik het waarschijnlijk er wel weer uit

Laatst bewerkt:
ik heb wat collega's die overal een complot in zien ,dodelijk vermoeiend kan ik je vertellen
De eigenaresse van de gym denkt dat Bill Gates erachter zit en dat de overheid ons met chips wil sturen. En ze gelooft die filmpjes van, hoe heet ze, Jeanette Ossebaard ofzo, die van die graancirkels. Daarnaast denk ze dat de reden voor verschillende vaccins is dat van te worden wordt bepaald wie welk spuitje krijgt. Ouderen krijgen een spuitje waar iets in zit zodat ze sowieso binnen twee jaar omvallen, maar ik krijg een ander spuitje, want mag nog wel blijven leven . Helemaal koekoek.

De eigenaresse van de gym denkt dat Bill Gates erachter zit en dat de overheid ons met chips wil sturen. En ze gelooft die filmpjes van, hoe heet ze, Jeanette Ossebaard ofzo, die van die graancirkels. Daarnaast denk ze dat de reden voor verschillende vaccins is dat van te worden wordt bepaald wie welk spuitje krijgt. Ouderen krijgen een spuitje waar iets in zit zodat ze sowieso binnen twee jaar omvallen, maar ik krijg een ander spuitje, want mag nog wel blijven leven . Helemaal koekoek.

praat je dan met haar mee of laat je duidelijk merken dat ze helemaal loco is

praat je dan met haar mee of laat je duidelijk merken dat ze helemaal loco is
Natuurlijk geef ik aan hoe ik erover denk. Ik probeer het wel netjes te houden, maar schoot toch in de lach. Ik beargumenteerde ook waarom er meerdere vaccins waren, maar dat was natuurlijk allemaal niet waar enzo. En dan iedere keer maar zeggen dat ik eens die filmpjes moet kijken (die ik al gezien heb). Het heeft geen zin. Ze kan haar standpunten ook nauwelijks onderbouwen.

Simpel. De Chinezen.
Hoeveel woorden heb je daar voor nodig?
Het gevaar komt van de media, wel een spreekbuis voor alle maatregelen. En de kritische meningen niet aan het woord laten, maar weg zetten als dom en zelfs gevaarlijk, dat is gevaarlijk.
Wie doet dit dan? Dat zei ik toch helemaal niet?

Terug
Naar boven