AndroidHealthClinic

Coronavirus

Heerlijk dit.

Ja verder had hij niets gelukkig :o

Waar baseer je dit precies op? Iemand mensen zich er aan houden, lijkt het mij logisch dat het verschil maakt.

Om uit de trends in een individueel land iets op te maken is lastig, want zoveel factoren spelen een rol. Toch zie je in diverse landen nadat een zeer zware lockdown in werking trad een duidelijke daling in de besmettingen, denk aan landen als Israel en Belgie, Tsjechie ook volgens mij. De landen die continu al erg strikt waren (bijv. Australie en diverse Aziatische landen) hebben het ook goed onder controle gehad. Daarmee zeg ik niet dat ik voorstander ben van een lockdown, maar nu de overheid zo heeft besloten en versoepeling laat afhangen van de trend, hebben we weinig keus.
Omdat er uiteindelijk gewoon een bepaald aantal mensen gaat sterven. Het enige wat nu gebeurt is tijdelijk de besmettingskans iets verlagen. Een quarantaine werkt als je een kleine groep die besmet is kan zonderen van een grote groep die niet besmet is. Bij covid19 hebben we het over een virus dat al lang in die grote groep rondgaat. Hoe denk je dat als die grote groep weer in beweging komt die besmettingsboog gaat lopen?

Het is niet gezegd dat een lockdown an sich geen zin heeft, maar het is in de huidige situatie een uitstel van executie en mede daardoor een veel te zwaar middel. Sowieso is momenteel je maatregelen laten afhangen van een trend in besmettingen op zijn minst twijfelachtig.

• Like
Waarderingen: BB_
Haha 19 januari wordt sowieso later, komt een megapiek na kerst en oud en nieuw omdat iedereen (terecht) skitta heeft aan deze schijtregels.
De huidige lockdown is mogelijk juist ingevoerd omdat men daarmee rekening houdt. Twee weken lockdown voor kerst>minder besmette mensen aan de drukke kersttafel>minder besmettingen.

Omdat er uiteindelijk gewoon een bepaald aantal mensen gaat sterven. Het enige wat nu gebeurt is tijdelijk de besmettingskans iets verlagen. Een quarantaine werkt als je een kleine groep die besmet is kan zonderen van een grote groep die niet besmet is. Bij covid19 hebben we het over een virus dat al lang in die grote groep rondgaat. Hoe denk je dat als die grote groep weer in beweging komt die besmettingsboog gaat lopen?

Het is niet gezegd dat een lockdown an sich geen zin heeft, maar het is in de huidige situatie een uitstel van executie en mede daardoor een veel te zwaar middel. Sowieso is momenteel je maatregelen laten afhangen van een trend in besmettingen op zijn minst twijfelachtig.
Ben ik wel met je eens op zich, het is sowieso paniekvoetbal wat het kabinet speelt. Maar nu we er in zitten en gegeven het feit dat beslissingen op basis van trends genomen worden, zie ik niet zo veel mogelijkheden meer. Ook eens met je andere punt. Als Kerst en O&N niet in aantoch waren, waren de maatregelen misschien minder streng geweest. Men is gewoon bang en lijkt erop dat op basis van deze emotie beslissingen worden genomen. Hopen dat het met het vaccin op komst snel over is.

Het is niet gezegd dat een lockdown an sich geen zin heeft, maar het is in de huidige situatie een uitstel van executie en mede daardoor een veel te zwaar middel.
Men vind van niet. Ten eerste omdat er een vaccin aankomt en ten tweede is de kans nu iets groter dat je ergens anders door komt te overlijden voordat je corona krijgt.

Hoe staat het momenteel met die cafes die zeiden dat ze sowieso 17januari gaan heropenen in NL? Zijn die dat nog steeds van plan?

Mooie theorie, we spreken elkaar de 19e wel weer.
Ja de theorie gaat er wel vanuit dat er enig idee of strategie bij de regering aanwezig is...
Men vind van niet. Ten eerste omdat er een vaccin aankomt en ten tweede is de kans nu iets groter dat je ergens anders door komt te overlijden voordat je corona krijgt.
Ik denk dat men in dat geval iets te veel vertrouwen heeft in de gevolgen van zo'n vaccin.

Ja verder had hij niets gelukkig :o
Rimmert, de broer van Barry Atsma, is op 53-jarige leeftijd overleden. Dat heeft de acteur vandaag bekendgemaakt op sociale media. Rimmert overleed begin deze maand aan de gevolgen van corona. ,,We gaan de ondeugende twinkeling in zijn ogen ontzettend missen.”
@th0maz jouw tweede naam is toch ook Rimmert? Of noemen ze je alleen zo in de scene?

Mensen die zich houden aan de maatregelen omtrend het aantal gasten, maar vervolgens met tientallen bij de kassa in de rij staan voor de kerstdiner inkopen.

1588618431830.jpg

Die vergelijking gaat niet op. Als je maar een paar minuten ergens binnen bent en weer weg is er niks aan de hand, buiten ook niet. Anders was heel Nederland al lang besmet geweest en was alles weer lekker vrij.

Die vergelijking gaat niet op. Als je maar een paar minuten ergens binnen bent en weer weg is er niks aan de hand, buiten ook niet. Anders was heel Nederland al lang besmet geweest en was alles weer lekker vrij.
Waarom moeten alle winkels dan dicht?

Wat jij zegt klopt niet. Als iemand besmet is en niest, dan raakt iedereen die deze deeltjes inademt besmet. Afhankelijk van je immuunsysteem wordt je zelf besmettelijk en mogelijk zelfs ziek.

Wat jij zegt klopt niet. Als iemand besmet is en niest, dan raakt iedereen die deze deeltjes inademt besmet. Afhankelijk van je immuunsysteem wordt je zelf besmettelijk en mogelijk zelfs ziek.
Yep, het is gewoon een vorm van kansberekening.

Je moet iets verder kijken, er staat winkelpersoneel in wat elkaar kan besmetten omdat ze de hele dag samen staan te werken in dezelfde ruimen. Ademen hele dag elkaars lucht en virus deeltjes in. Je moet wel een langere periode een viral load binnen krijgen. Mensen die gaan winkelen, gaan bijna altijd met een ander. Samen de auto in etc dus veel langer bij elkaar. Daarom ook geen publiek in voetbalstadions, het vervoer is het probleem.

Een supermarkt binnen lopen, binnen 10 minuten er uit gaan is echt geen risico. Die winkelwagens ontsmetten is leuk voor de schijnveiligheid maar heeft ook geen zin, je raakt niet door aanraking van objecten besmet, is te weinig viral load.

Wat betreft niezen, dat zou best kunnen. Iemand in zijn gezicht niezen of hoesten, maar kan mij niet heugen wanneer er iemand ooit in een winkel in mijn gezicht geniest heeft. Kans dat dit gebeurt is natuurlijk zeer laag en geloof dat dit ook in de elleboog moet gebeuren op 1,5m afstand.

Ik heb dit jaar vele duizenden mensen tijdens mijn opdrachten voor me gehad, blijkbaar een wonder dat ik het niet heb opgelopen dan.

Terug
Naar boven