XXL Nutrition

Coronavirus

Ik heb nooit gezegd dat ik weet wat de beste aanpak is, maar ik beschouw mezelf wel als kritisch en toch kan ik me op het financiële plaatje na best vinden ik de aanpak van onze overheid.
Ik doelde niet op jou persoonlijk.

• Topic Starter Topic Starter
  • #13.909
Bij Hongaren ook.

Waarvan akte

Als MSM gaat verkondigen dat we meer vitamine D moeten gaan slikken, klopt dat dan eigenlijk wel?

Ik ben het niet geheel eens met jouw argumenten, maar ik kan je wel begrijpen.

Dat is prima, daarom bestaat er zoiets als discussie.

Wel vraag ik me serieus af welke valide argumenten jij dan hebt, t.a.v. de achterliggende reden van het WHO voor het -nogal rigoureuze- aanpassen van de definitie van groeps-immuniteit op hun website.

Zijn we heden ten dage nog bereid om de offers te brengen die gepaard gaan met het bereiken van groeps-immuniteit volgens natuurlijke processen?

Het hangt er een beetje vanaf wat je onder "offers" verstaat.
Als dit duidt op een zeer hoog percentage dodelijke slachtoffers, dan zijn we hier uiteraard niet toe bereidt.
waarom zouden we ook als vaccinatie in een dergelijke situatie mogelijk is.
Dan is dat absoluut een veel betere manier om groeps-immuniteit te bereiken.

Snap niet hoe mensen de huidige manier van leven nog kunnen vergelijken met eeuwen geleden.

Inderdaad. Het bereiken van groepsimmuniteit tijdens de pestgolven verliep ook niet echt lekker.

Dit is -relatief gezien- een pathologische uitzondering en natuurlijk leven we niet meer in de middeleeuwen.

Echter, zoals jullie het stellen, lijkt het net alsof het bereiken van groeps-immuniteit vrijwel altijd een nogal heftig en catastrofaal proces is.
Integendeel, dat is eigenlijk bijna nooit het geval, uitzonderingen (zoals de pest inderdaad) daargelaten dus.

Het bereiken van groeps-immuniteit is een continu plaatsvindend proces binnen een populatie.
Hierbij gaat het simpelweg om collectieve immuniteit, tegen talloze -vaak relatief milde- ziekteverwekkers.
Dit gebeurt 'as we speak' ook voortdurend bij de menselijke populatie.

Doorgaans is dit een relatief snel en succesvol proces en gaat dit helemaal niet gepaard met 'grote offers' in de vorm van een hoog sterfte%.
Anders gezegd, we raken (collectief) immuun voor van alles en nog wat om ons heen en we merken dat meestal amper of niet. (gelukkig maar)

Dat is prima, daarom bestaat er zoiets als discussie.

Wel vraag ik me serieus af welke valide argumenten jij dan hebt, t.a.v. de achterliggende reden van het WHO voor het -nogal rigoureuze- aanpassen van de definitie van groeps-immuniteit op hun website.
Ik snap de aanpassing van de definitie ook niet, maar als je zoekt op hun site kom maar één keer de term herd immunity tegen en wel onder het kopje corona. Dus het lijkt er op dat voor corona er binnen de WHO (althans voor het gewone volk) geen definitie voor de term werd gehanteerd.

Als het KNMI ineens zijn definities om bepaalde weersomstandigheden te omschrijven aanpast ga je toch ook niet anders tegen het weer aankijken en je anders kleden?

Laatst bewerkt:
Het hangt er een beetje vanaf wat je onder "offers" verstaat.
Als dit duidt op een zeer hoog percentage dodelijke slachtoffers, dan zijn we hier uiteraard niet toe bereidt.
waarom zouden we ook als vaccinatie in een dergelijke situatie mogelijk is.
Dan is dat absoluut een veel betere manier om groeps-immuniteit te bereiken.
Dat dit bij corona niet zo’n groot offer is als bij andere ziektes waartegen we ons laten vaccineren maakt het voor velen een lastige keuze, maar men is nu ook een stuk koppiger en argwanender dan een paar decennia geleden. In principe zou je toch al voor een vaccin willen kiezen als de bijwerkingen minder ernstig zijn dan de gevolgen van de kwaal?

Als MSM gaat verkondigen dat we meer vitamine D moeten gaan slikken, klopt dat dan eigenlijk wel?
Is er veel vitamine D tekort in Spanje en Italie?

Is er veel vitamine D tekort in Spanje en Italie?
Waarschijnlijk wel.

• Topic Starter Topic Starter
  • #13.918
Vanaf half 9 de hele avond Roderick Veelo en Maurice de Hond op radio 1 over Corona

Maar bij Chinezen komt de achternaam altijd eerst... :p
Is het dan nog wel een 'achter'naam?
37d48af3336d56e835ec8e3545918208.jpg

Terug
Naar boven