MuscleMeat

Coronavirus

Tot voor kort waren kinderen nog niet eens in staat om anderen te besmetten, volgens het OMT en RIVM :roflol:.

Zitten er dan zo veel kinderen in de gevarenzone meg allerlei onbehandelde zietktes?

De backlash van slachtoffers onder jonge mensen bij wie nu te laat ziekten vastgesteld gaan worden omdat ziekenhuizen ze nu niet meer behandelen zal enorm zijn. Denk aan kanker, gemiste chemokuren, hart- en vaatziekten, longziekten.

Als de jongeren zich aan de maatregelen houden zouden die problemen er niet zijn. Toch? :thinking:
Ik vind dat hij best een punt heeft. Hoe gaan we bepalen wie eerst komt? Bij een vaccinatie zijn het ouderen want die lopen het meesten risico. Maar bij behandeling zou ik zeggen jongeren want daarmee win je per hoeveelheid moeite voor de behandeling de meeste hoogkwaliteit levensjaren. Ik vind ook dat er zo langzamerhand andere kritische maar planbare behandelingen door moeten gaan. Waarom een jonge vrouw van 35 met borstkanker haar doodvonnis geven omdat er iemand van 83 haar bed bezet houdt? Dat is best een lastige vraag om te beantwoorden? En wie het eerst komt, het eerst maalt is willekeur. Het enige is dan dat er niemand een beslissing hoeft te nemen. Dat is niet noodzakelijk de beste ethische keuze.

• Like
Waarderingen: BB_
Trouwens wel grappig eerst stond bovenaan de site van WHO over influenza/flu meteen 0.1%, zie het nu nog maar te vinden. Sommige oude nieuws artikelen noemden het nog ter vergelijking.

Waar zijn nu opeens alle genderongelijkheid schreeuwers trouwens gebleven? Mannen gaan gemiddeld 4 jaar eerder dood en moeten ook nog eens harder werken.

Als mannen pas op hun 67ste met pensioen mogen, dan eis ik dat vrouwen tot hun 71 door moeten gaan met werken ter compensatie. Dit is anders overduidelijk intersectioneel en institutioneel seksisme en genderongelijkheid.
Waar haal jij die getallen voor de levensverwachting vandaan, uit de Enkhuizer almanak?

hangt er vanaf waar je kijkt, maar veel operaties worden uitgesteld omdat er geen IC bedden beschikbaar zijn.

Waar haal jij die getallen voor de levensverwachting vandaan, uit de Enkhuizer almanak?
Het actuarieel genootschap publiceert dit soort tabellen heel regelmatig. Belangrijk want pensioenuitkeringen worden er op gebaseerd, gaat om veel geld, dus reken maar dat het goed wordt uitgezocht.

Zitten er dan zo veel kinderen in de gevarenzone meg allerlei onbehandelde zietktes?
Nee ik doelde op jouw uitspraak dat het jongeren zijn die de besmettingsbron zijn omdat ze zich niet aan de regels houden, terwijl het OMT en het RIVM vorig jaar nog zei dat kinderen niet besmettelijk zijn.

Ik snap je uitspraak/gevolgtrekking niet.

Ja
Was laatst nog op TV notabene dat artsen waarschuwden voor een gigantische toename aan slachtoffers en patiënten waarbij ziektes te laat gediagnostiseerd zullen worden.

Hoe weten ze dat?
Simpel, je checkt de Trend van de afgelopen jaren en kijkt naar nu. Als er opeens 30% minder longkanker wordt aangetoond bij, zeg mensen tussen de 30 en 40, terwijl het de afgelopen 10 jaar elk jaar steeg, dan weet je dus dat we een probleem hebben.

Dat is geen rocket science. Als je de cijfers van de afgelopen jaren hebt dan zou je met Trend in excell een schatting kunnen maken.

Laatst bewerkt:
Nee ik doelde op jouw uitspraak dat het jongeren zijn die de besmettingsbron zijn omdat ze zich niet aan de regels houden, terwijl het OMT en het RIVM vorig jaar nog zei dat kinderen niet besmettelijk zijn.

het lijkt er nu op dat het vooral middelbare scholieren zijn die vaker het virus kunnen krijgen en verspreiden. Maar helemaal zeker is niemand er van. Het lijkt er nog steeds op dat jonge kinderen in de basisschool leedftijd vrijwel niet ziek worden en waarschijnlijk daarmee ook niet/nauwelijks de ziekte verspreiden.

• Like
Waarderingen: BB_
het lijkt er nu op dat het vooral middelbare scholieren zijn die vaker het virus kunnen krijgen en verspreiden. Maar helemaal zeker is niemand er van. Het lijkt er nog steeds op dat jonge kinderen in de basisschool leedftijd vrijwel niet ziek worden en waarschijnlijk daarmee ook niet/nauwelijks de ziekte verspreiden.
Niet ziek worden of geen symptomen hebben? Dat wordt namelijk nog vaak door elkaar gehaald.

Eerst was er geen asymptomatische verspreiding mogelijk. Toen weer wel, toen weer niet, toen toch weer wel.

Verkoudsvirussen zijn ook coronavirussen. Mijn vriendin werkt in de kinderopvang. Als er wel 1 ding is wat kinderen bijna altijd zijn dan is het wel verkouden. Wilt niet zeggen dat ze altijd een loopneus hebben.

Waarom denk je dat ik afsloot met: Toch? :thinking:

Oke, man. Succes!

1610360896090.png
Jullie ook! Het opperhoofd van de wappies legt hier nog even haarfijn uit hoe het zit:

:haha:

Terug
Naar boven