XXL Nutrition

Coronavirus

Zou best kunnen steks, maar zeker weten doe we dat niet volgens mij.
Het enige advies wat ik daarom kan geven in dit opzicht, is om er bedachtzaam, kritisch en voorzichtig mee om te gaan.
Ja, maar nu zaai jij eigenlijk twijfel in een discussie waarbij "we" dat niet kunnen gebruiken. Zeker weten doen we dat niet nee, maar is het op zijn minst niet aannemelijk?

Zeer interessant.
Als dit echt helemaal klopt, dan zou het de problematiek nog een stuk complexer en lastiger kunnen maken.

Maar als covid geen retrovirus is, wat onderscheidt covid dan qua "gedrag" van een 'echt' retrovirus?

Dit dan zeker? '"The coronavirus may sometimes slip its genetic material into human chromosomes"
Als in: Het is een meer toevalligerwijs proces en geen pre-gecodeerde actie zoals bij een retrovirus als HIV.
Inderdaad. Als het al gebeurt denk ik dat het in dezelfde mate gebeurt bij andere virussen, maar dat simpelweg nooit is ontdekt omdat men er niet als een mongol zoveel onderzoek naar is gaan doen. (Of het is wel ontdekt, maar weinig interessant gevonden omdat het biologisch hoogstwaarschijnlijk totaal irrelevant is.)

Ja, maar nu zaai jij eigenlijk twijfel in een discussie waarbij "we" dat niet kunnen gebruiken. Zeker weten doen we dat niet nee, maar is het op zijn minst niet aannemelijk?

Kijkend vanuit de werking -voor zover bekend- van het Pfizer vaccin, dan gedraagt dit vaccin zich eigenlijk ook als een soort virus.
Als ik er naar kijk als bioloog, dan zeg ik: Ja dat is zeker aannemelijk.

Inderdaad. Als het al gebeurt denk ik dat het in dezelfde mate gebeurt bij andere virussen, maar dat simpelweg nooit is ontdekt omdat men er niet als een mongol zoveel onderzoek naar is gaan doen. (Of het is wel ontdekt, maar weinig interessant gevonden omdat het biologisch hoogstwaarschijnlijk totaal irrelevant is.)
Waarschijnlijk irrelevant, maar het ging dan ook om de onzin dat het rna vaccin je dna zou veranderen.

Zeer interessant.
Als dit echt helemaal klopt, dan zou het de problematiek nog een stuk complexer en lastiger kunnen maken.

Maar als covid geen retrovirus is, wat onderscheidt covid dan qua "gedrag" van een 'echt' retrovirus?

Dit dan zeker? '"The coronavirus may sometimes slip its genetic material into human chromosomes"
Als in: Het is een meer toevalligerwijs proces en geen pre-gecodeerde actie zoals bij een retrovirus als HIV.
Ik zal wel iets zeggen wat nergens op slaat. Maar Feliene Infectieuze Peritonitis bij katachtigen?

Ik zal wel iets zeggen wat nergens op slaat. Maar Feliene Infectieuze Peritonitis bij katachtigen?

Ik weet niet precies waar je op duidt, maar FIP wordt veroorzaakt door een bepaalde mutatie en wordt daardoor dodelijk voor een kat.
Een mutatie in deze context is een (willekeurige/toevallige) wijziging in het genoom (DNA) van een levende cel.

Een retrovirus 'schrijft' zijn genetische materiaal (mRNA) in het DNA van de gastheercel.
Dit is niet hetzelfde als een mutatie.
Je zou dit een soort als soort van schuilhouden/verstoppen kunnen zien.

Blijkbaar doet het corona virus ook iets dergelijks...

Ik weet niet precies waar je op duidt, maar FIP wordt veroorzaakt door een bepaalde mutatie en wordt daardoor dodelijk voor een kat.
Een mutatie in deze context is een (willekeurige/toevallige) wijziging in het genoom (DNA) van een levende cel.

Een retrovirus 'schrijft' zijn genetische materiaal (mRNA) in het DNA van de gastheercel.

Bij Corona is het waarschijnlijk’per ongeluk’ en daarmee waarschijnlijk ook onschadelijk.

FIP wordt veroorzaakt door een coronavirus. Meestal wat onschuldige diarree, maar soms een heel naar en dodelijk verloop, iets met Fiv. Fiv heeft dan weer overeenkomsten met hiv.

Feliene infectueuze peritonitis, (besmettelijke buikvliesontsteking bij de kat) of kortweg FIP is een ziekte bij katten met een mogelijke fatale afloop. Het wordt veroorzaakt door het felien coronavirus (FCoV) en specifiek door het felien infectieus peritonitisvirus (FIPV), dat een mutatie is van het felien enterisch coronavirus (FECV/FeCoV). Hoewel er een verband tussen FIP en het feliene coronavirus lijkt te bestaan, is er nog geen duidelijk verband tussen oorzaak en effect bewezen. Het gemuteerde virus kan in bepaalde witte bloedcellen indringen en groeien, met name in macrofagen. De reactie van het immuunsysteem is meestal een ontsteking in de betreffende weefsels. FIP is bijna altijd dodelijk, tenzij zo snel mogelijk wordt gestart met een behandeling (zie "Behandeling").
En dan is er ook nog iets als felv, retrovirus wat leukemie veroorzaakt, met nasale verspreiding.

FIP wordt veroorzaakt door een coronavirus. Meestal wat onschuldige diarree, maar soms een heel naar en dodelijk verloop, iets met Fiv. Fiv heeft dan weer overeenkomsten met hiv.

En dan is er ook nog iets als felv, retrovirus wat leukemie veroorzaakt, met nasale verspreiding.
Ik maak daar niet uit op dat het zichzelf invoegt in het DNA.

Lockdown gaat hoogstwaarschijnlijk zeker tot de zomer duren aangezien de nieuwe britse variant van covid19 zich in rap tempo verspreidt

Ok, maar wat probeer je hier precies mee duidelijk te maken?
Is er een onderliggende vraag of zie je of zoek een je een bepaald verband met covid19?

Ok, maar wat probeer je hier precies mee duidelijk te maken?
Is er een onderliggende vraag of zie je of zoek een je een bepaald verband met covid19?
Oh sorry hahaha. Je reageerde op die link, en naar aanleiding daarvan zoek ik gewoon bevestiging dat iet niet zoiets is als die fip/felv/fiv. Als ik het goed begrijp, is daar zon verband.

Terug
Naar boven