Ze drukken er niks doorheen als het gevallen kabinet zou denken dat er niet voldoende steun zou zijn.
Die indruk wordt toch wel gewekt krijg ik het idee, of is dat gewoon onderdeel van de 'nudge' stragie?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ze drukken er niks doorheen als het gevallen kabinet zou denken dat er niet voldoende steun zou zijn.
Jongeren thuis houden. Dat is het doel. En men wil de scholen eerder open, dat lijkt de motivatie.Mijns inziens is het ook een maatregel waarvan het eventuele nut totaal disproportioneel is, cq. niet opweegt tegen de weerstand die het oproept bij heel veel mensen.
Door wie wordt die indruk gewekt dan? Zo werkt het toch niet in de politieke realiteit. Al helemaal niet bij een gevallen kabinet, dat is dan aangeschoten wild.Die indruk wordt toch wel gewekt krijg ik het idee, of is dat gewoon onderdeel van de 'nudge' stragie?
Dit was ook niet nodig geweest als mensen verantwoordelijkheid hadden genomen. Wellicht een idee om dat wel te gaan doen.Wederom kan menselijk gedrag heel makkelijk debet zijn aan het niet uitkomen van bepaalde hoop en intenties.
We moeten dus niet raar staan te kijken dat voor de zoveelste keer een maatregel averechts werkt en het beoogde resultaat niet of nauwelijks wordt behaald.
Kan je dan de politiek in dezen nog wel iets kwalijk nemen?Wederom kan menselijk gedrag heel makkelijk debet zijn aan het niet uitkomen van bepaalde hoop en intenties.
We moeten dus niet raar staan te kijken dat voor de zoveelste keer een maatregel averechts werkt en het beoogde resultaat niet of nauwelijks wordt behaald.
Nederlanders zijn een heel eigenwijs volkje. Heeft voordelen, maar niet tijdens een pandemie.Kan je dan de politiek in dezen nog wel iets kwalijk nemen?
Door wie wordt die indruk gewekt dan? Zo werkt het toch niet in de politieke realiteit. Al helemaal niet bij een gevallen kabinet, dat is dan aangeschoten wild.
Er wordt een hoop gemasseerd. Kabinet gaat toch niet keihard op zijn bek. Geloof ik niks van. Ken je Rutte? Nou dan.To nu toe waren diverse betrokkenen (Burgermeersters, BOA organisatie, 2e kamer en zelfs coalitie-partner D66) zeer duidelijk tégen de invoering van een avondklok. Een motie tegen het invoeren werd door een brede meerderheid gesteund.
Wat maakt dan dat het kabinet nu denkt dat er voldoende steun is?
Kan je dan de politiek in dezen nog wel iets kwalijk nemen?
Er wordt een hoop gemasseerd. Ken je Rutte? Nou dan.
Wat moet je dan? Maatregelen niet nemen omdat burgers zich niet verantwoordelijk willen gedragen? Zo kan je toch nooit iets oplossen. Kinderachtige mentaliteit, geef ze een rug boete of sluit ze op.Ja, juist wel.
Als je kabinet goed had geluisterd, opgelet en geëvalueerd, dan had je op grond hiervan kunnen concluderen dat kost wat doordrukken van zoiets een avondklok dus geen zin heeft. Leuk in theorie en op papier, maar burgers en hun gedrag gooien roet in het eten.
Waarom gaan ze zover dat een avondklok moet worden ingevoerd maar zijn de kerken nog steeds open?
Avondklok ook voornamelijk om jongeren bij elkaar weg te houden? Maar scholen eerder willen openen brengt jongeren in nog grotere getalen bij elkaar
Wat moet je dan? Maatregelen niet nemen omdat burgers zich niet verantwoordelijk willen gedragen? Zo kan je toch nooit iets oplossen. Kinderachtige mentaliteit, geef ze een rug boete of sluit ze op.
Hebben niet eerder een avondklok gehad, althans ik zat nog niet eens in de pijpleiding tijdens wo2.Weet ik ook niet, maar als bij herhaling blijkt dat een bepaald soort maatregelen niet of zelfs averechts werkt, dan kun je ze beter niet opleggen.
Hebben niet eerder een avondklok gehad, althans ik zat nog niet eens in de pijpleiding tijdens wo2.
Het gaat ook niet om alle Nederlanders, een hoop houden zich aan regels. Het zijn de jongeren (studenten enz). Is niet alleen een avondklok eh, ook visite verbod. Jij mag gewoon naar buiten, lekker wandelen.
Dus nu moeten die studenten zorgen dat ze voor 8'en bij hun kameraad zijn en daar blijven pitten.Hebben niet eerder een avondklok gehad, althans ik zat nog niet eens in de pijpleiding tijdens wo2.
Het gaat ook niet om alle Nederlanders, een hoop houden zich aan regels. Het zijn de jongeren (studenten enz). Is niet alleen een avondklok eh, ook visite verbod. Jij mag gewoon naar buiten, lekker wandelen.
Moeten zich niet zo aanstellen. Duitsland, Spanje en België gingen ons al voor. Er dragen daar kennelijk minder mensen een luier. Of er grote weerstand is weet ik niet. Soms moet je gewoon maar accepteren. Zijn mensen in 2021 niet meer gewend, alles is onderhandelbaar. Begint al met peuters en ouders.Het is -zoals wel vaker- vooral de manier waarop geprobeerd wordt een dergelijke maatregel door te drukken.
Ondanks de grote weerstand in het algemeen en ondanks de kans op weinig of misschien zelfs averechts effecten.
Ja en mensen met een lat relatie hebben pech. Het is vooralsnog een voornemen dat tot 9 Februari zou duren. Paar weekjes en land is in rep en roer. Humor.Dus nu moeten die studenten zorgen dat ze voor 8'en bij hun kameraad zijn en daar blijven pitten.
Of gewoon drugs gebruiken.Dus nu moeten die studenten zorgen dat ze voor 8'en bij hun kameraad zijn en daar blijven pitten.