XXL Nutrition

Coronavirus

Ja en mensen met een lat relatie hebben pech. Het is vooralsnog een voornemen dat tot 9 Februari zou duren. Paar weekjes en land is in rep en roer. Humor.
Of juist niet! :eyebrow: Is het al weer zo laat, dan moet je maar blijven vannacht...

Dat het tot 9 februari zou duren, daar geloof ik dan weer niet in, allerlei maatregelen beginnen als tijdelijk.

Of juist niet! :eyebrow: Is het al weer zo laat, dan moet je maar blijven vannacht...

Dat het tot 9 februari zou duren, daar geloof ik dan weer niet in, allerlei maatregelen beginnen als tijdelijk.
Vast niet maar dit soort maatregelen zijn kennelijk een gevolg omdat vanaf begin af aan bepaalde Nederlandertjes die zich van niks of niemand wat aantrekken. Begin daar wel een beetje klaar mee te zijn.

Als het daadwerkelijk maar tot 9 februari zou duren dan slaat het helemaal nergens op, nog geen 3 weken dan.
Dan zie je pas net of het uberhaupt werkt, maar goed iedereen weet natuurlijk al wel dat het weer verlengd gaat worden.

Daarnaast mag je zonder avondklok ook al niet samenkomen als jongeren/groepen dus als ze dat nu al doen, doen ze dat met avondklok ook nog wel.
En groot gelijk overigens.. heb me ook nog geen seconde aan die maatregelen gehouden. Misschien als de noord koreaanse variant komt die wel echt dodelijk is voor iedereen :P

Verdorie, zelfs het dorste hout sterft (waarschijnlijk) niet door vaccinatie!

Zoals de strengste lockdown voorstanders hoopten dat het in Zweden helemaal ging mislukken, zo zie ik nu anti vaxxers hopen dat er flinke bijwerkingen zijn.

Het gelijk krijgen is voor sommigen belangrijker dan tot een oplossing komen.

Vast niet maar dit soort maatregelen zijn kennelijk een gevolg omdat vanaf begin af aan bepaalde Nederlandertjes die zich van niks of niemand wat aantrekken. Begin daar wel een beetje klaar mee te zijn.
Ja, maar anderen houden zich natuurlijk ook niet aan de regels of die hebben thuis veel meer ruimte, dan kan IK heus wel even... Ooops...

Daarnaast mag je zonder avondklok ook al niet samenkomen als jongeren/groepen dus als ze dat nu al doen, doen ze dat met avondklok ook nog wel.
Dan is er wel beter te handhaven gok ik. Of het is misschien toch iets waarvan mensen zullen zeggen nou misschien toch maar even op de tandjes bijten voor het straks allemaal nog langer gaat duren. Sportscholen dicht, horeca dicht enzovoorts. Willen we allemaal toch dit jaar nog wel gebruik van maken lijkt mij. Consequent niet houden aan regels is kennelijk schouders ophalen voor alle mensen die wel graag naar de gym gaan, een biertje drinken of wat anders, op vakantie willen enzovoorts.

• Like
Waarderingen: BB_
Dan is er wel beter te handhaven gok ik.
Ik vraag het me af maar dat gaan we wel zien in de komende weken inderdaad.

Die hele maatregel boeit me weinig want ik heb er vrij weinig last van, juist omdat er toch niks te doen is maar ik kan er gewoon niet tegen dat kerken nog wel open zijn (wat een tijdje geleden nog de grootste bron van besmettingen was, hele biblebelt was een bron) en je mag nog lekker overal heen vliegen, openbaar vervoer zit nog steeds propvol (net in een nieuwsbericht te zien). Dan zag ik liever dat dat soort dingen aangepakt worden, wat imo meer helpt.

Of de regel verplicht thuiswerken. Ik moet nog gewoon elke dag naar kantoor. Ik ben nog steeds dagelijks met 20+ mensen in contact.
Maar goed ik heb de data van het OMT niet, misschien zit ik verkeerd.

ik kan er gewoon niet tegen dat kerken nog wel open zijn (wat een tijdje geleden nog de grootste bron van besmettingen was, hele biblebelt was een bron) en je mag nog lekker overal heen vliegen, openbaar vervoer zit nog steeds propvol (net in een nieuwsbericht te zien). Dan zag ik liever dat dat soort dingen aangepakt worden, wat imo meer helpt.
Mee eens. Pastoor moet kennelijk voor het zingen de kerk uit kunnen gaan.

Ik was dus begin 30, kinderloos, met een gezonde vrouw, betrekkelijk gezonde schoonouders en redelijk wat vrienden die voor ons klaar stonden en na 6 maanden was ik nog niet de oude. Ben ik lui, kleinzerig, stelde ik me aan? Geen idee, maar dat weet ik ook niet van de rest van de Nederlanders. Ik had toen een betere uitgangspositie dan menigeen die nu corona krijgt en ik had meer om op terug te vallen want ik was in mijn omgeving de enige en er was geen lock-down. Toch is dit het begin van een flink aantal “tegenslagen” waardoor mijn vrouw bijna 2 jaar later (gelukkig korte tijd) overspannen is thuis komen te zitten.
Ik heb geen idee man, ik ken ook jongeren die van een longontsteking of pfeiffer maanden uit de running zijn geweest, jaren last hebben van astma, lyme, slaapproblemen, burn out, whatever. Psychologische problemen kunnen ook door en door slopen. Is ook allemaal zielig maar normaal ga je daar gewoon van herstellen en neemt niemand er ooit maatregelen voor.

Toevallig lees ik ook al jaren artikelen over burnouts en vrouwtjes die zich vervelen op het werk en die hebben precies dezelfde teksten met dezelfde klachten als nu deze covid slachtoffers. Zielig maar ik was er al die jaren niet door overtuigd m'n leven voor ze op te geven en nu ook niet.

,,Ik had weinig energie, kon na mijn werk alleen nog tv-kijken. Bij het opstaan was ik al chagrijnig. Daarnaast had ik moeite met concentreren: ik zat te staren en te dromen, kon dingen slecht onthouden. Uiteindelijk kreeg ik zelfs migraine.’
bore-out.
allemaal snel in lockdown thuiswerken voor de boreout epidemie anders ben je medeverantwoordelijk voor het leiden van het volk.

Ook al gaat er maar een klein percentage van de corona besmettingen bij gezonde jonge mensen gepaard met een heftig verloop, dan nog is dit iets wat serieus genomen moet worden, want zeker als je kleine kinderen hebt, voor je ouders moet zorgen, ZZP’er bent of simpelweg geen heel goede hebt kan je een lange en zware tijd te gemoed gaan. Gaat het om een enkel persoon dan is dat in de samenleving nog wel op te vangen, maar nu komen er duizenden besmettingen per dag bij, dus als 1% er niet echt lekker op reageert heb je het al over tientallen en dat week na week.
Blijkbaar is het een fractie van een procent terwijl het bericht moet zijn dat iedereen er dodelijk ernstig levensveranderd ziek van zal worden. Het is nog altijd niet duidelijk gemaakt of covid meer van dit lijden veroorzaakt dan eender welke verkoudheid of virale infectie. Die waarheidzoeking is ook helemaal niet de intentie van het bericht. Het gaat er om dat je gewoon de lockdown en avondklok moet slikken wat je ook met je leven wilt doen en hoe je ook al rekening houd met iedereen anders ben je niet solidair met deze hele grote zielige groep.

De waarheid is dat deze maatregelen alleen nodig zijn omdat onze politiek corporate leiders het slim vonden om bij 20% populatiegroei de kritische zorg te halveren omdat de chronisch overwerkte zorgmedewerkers anders wel eens een tijd van het jaar minder kosteneffectief zijn. Alle rest is bullshit propaganda gericht om daar van af te leiden en de schuld bij ons te leggen.

Zoals de strengste lockdown voorstanders hoopten dat het in Zweden helemaal ging mislukken, zo zie ik nu anti vaxxers hopen dat er flinke bijwerkingen zijn.

Het gelijk krijgen is voor sommigen belangrijker dan tot een oplossing komen.
Mijn indruk is dat het vooral de mensen zijn van # ikdoenietmeer mee die naar Zweden wezen waar ze allemaal niet aan de gekkigheid omtrent dit griepje deden (hoge overlijdenscijfers deze week overigens), nu zijn dat veelal dezelfde mensen die vinden dat de risico's met het vaccin veel te groot zijn (als het maar een griepje is, dan zijn de risico's van een vaccin al snel te groot) en dat moet "bewezen" worden aan de hand van zeldzame bijwerkingen bij zeer kwetsbare mensen.

Mijn indruk is dat het vooral de mensen zijn van # ikdoenietmeer mee die naar Zweden wezen waar ze allemaal niet aan de gekkigheid omtrent dit griepje deden (hoge overlijdenscijfers deze week overigens), nu zijn dat veelal dezelfde mensen die vinden dat de risico's met het vaccin veel te groot zijn (als het maar een griepje is, dan zijn de risico's van een vaccin al snel te groot) en dat moet "bewezen" worden aan de hand van zeldzame bijwerkingen bij zeer kwetsbare mensen.
Weet iemand trouwens wat Zweden nu met hun 2e golf doet? Toch wel lockdowns of hebben ze grondrechtelijk voet bij stuk gehouden?

Ik heb geen idee man, ik ken ook jongeren die van een longontsteking of pfeiffer maanden uit de running zijn geweest, jaren last hebben van astma, lyme, slaapproblemen, burn out, whatever. Psychologische problemen kunnen ook door en door slopen. Is ook allemaal zielig maar normaal ga je daar gewoon van herstellen en neemt niemand er ooit maatregelen voor.

Toevallig lees ik ook al jaren artikelen over burnouts en vrouwtjes die zich vervelen op het werk en die hebben precies dezelfde teksten met dezelfde klachten als nu deze covid slachtoffers. Zielig maar ik was er al die jaren niet door overtuigd m'n leven voor ze op te geven en nu ook niet.

,,Ik had weinig energie, kon na mijn werk alleen nog tv-kijken. Bij het opstaan was ik al chagrijnig. Daarnaast had ik moeite met concentreren: ik zat te staren en te dromen, kon dingen slecht onthouden. Uiteindelijk kreeg ik zelfs migraine.’
bore-out.
allemaal snel in lockdown thuiswerken voor de boreout epidemie anders ben je medeverantwoordelijk voor het leiden van het volk.

Blijkbaar is het een fractie van een procent terwijl het bericht moet zijn dat iedereen er dodelijk ernstig levensveranderd ziek van zal worden. Het is nog altijd niet duidelijk gemaakt of covid meer van dit lijden veroorzaakt dan eender welke verkoudheid of virale infectie. Die waarheidzoeking is ook helemaal niet de intentie van het bericht. Het gaat er om dat je gewoon de lockdown en avondklok moet slikken wat je ook met je leven wilt doen en hoe je ook al rekening houd met iedereen anders ben je niet solidair met deze hele grote zielige groep.

De waarheid is dat deze maatregelen alleen nodig zijn omdat onze politiek corporate leiders het slim vonden om bij 20% populatiegroei de kritische zorg te halveren omdat de chronisch overwerkte zorgmedewerkers anders wel eens een tijd van het jaar minder kosteneffectief zijn. Alle rest is bullshit propaganda gericht om daar van af te leiden en de schuld bij ons te leggen.
Eens met je analyse over de zorg, maar ik vind je iets te makkelijk over mensen met burn out-klachten, al zullen ze er zeker zijn. Dat zijn vaak de gepamperde peuters waar @De Gezonde Roker het ook al over had.

Ik ken (n=beperkt) een aantal vrouwen die juist wel doorgingen en géén pussies waren, met als gevolg dat ze tegen een muur aanliepen. Dat de huisarts dan zegt dat je voorlopig maar even niet naar je werk gaat. En het antwoord op de vraag hoeveel daagjes is om maar eens te beginnen met 3 weken. Dat zijn mensen die juist heel erg betrokken en gedreven zijn en vaak een baan hebben waarbij ze niet zelf een beetje kunnen schuiven met stress.

Eens met je analyse over de zorg, maar ik vind je iets te makkelijk over mensen met burn out-klachten, al zullen ze er zeker zijn. Dat zijn vaak de gepamperde peuters waar @De Gezonde Roker het ook al over had.

Ik ken (n=beperkt) een aantal vrouwen die juist wel doorgingen en géén pussies waren, met als gevolg dat ze tegen een muur aanliepen. Dat de huisarts dan zegt dat je voorlopig maar even niet naar je werk gaat. En het antwoord op de vraag hoeveel daagjes is om maar eens te beginnen met 3 weken. Dat zijn mensen die juist heel erg betrokken en gedreven zijn en vaak een baan hebben waarbij ze niet zelf een beetje kunnen schuiven met stress.
Ik zou wel voorzichtig zijn om mensen met een burn out te betitelen als aanstellers. Volgens mij scoort Nederland het laagst in Europa, en Oost Europese landen het hoogst. We hebben dan wel niet zo'n hoog aantal arbeidsuren maar scoren qua productiviteit wel hoog.

Als het daadwerkelijk maar tot 9 februari zou duren dan slaat het helemaal nergens op, nog geen 3 weken dan.
Dan zie je pas net of het uberhaupt werkt, maar goed iedereen weet natuurlijk al wel dat het weer verlengd gaat worden.
Ergens in oktober (ofzo) waren de pretparken en dierentuinen e.d. ook even voor drie weken dicht voor een extra zetje zonder effect.

Terug
Naar boven