XXL Nutrition

Coronavirus

-

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
En groot gelijk overigens.. heb me ook nog geen seconde aan die maatregelen gehouden.
Zo duurt het alleen maar langer.

Ben het er wel mee eens dat het alleen maar uitstel is. Zelfs als iedereen zich aan de maatregelen houdt en de cijfers gaan omlaag, zullen deze bij versoepeling weer stijgen en blijven we bezig. Als we nou gewoon konden wat Israël wel kan. ..

Die avondklok roept toch wat vragen op bij mij:
- Mag je nog zwever/dakloos zijn?
- Mag je nog kamperen?
- Mag je nog je hond uitlaten? En andere dieren?

Die avondklok roept toch wat vragen op bij mij:
- Mag je nog zwever/dakloos zijn?
- Mag je nog kamperen?
- Mag je nog je hond uitlaten? En andere dieren?

Ja, je mag Rex uitlaten.

Edit: iemand een hond die ik kan lenen voor een paar weken? Heb hem alleen nodig na 20:00.

En dan? Na de lockdown zou het dan toch we er opbloeien door onze open grenzen.
Natuurlijk, ik begrijp ook alle haken en ogen zoals @harpep en @Mentat ze ook noemen. Komt nog bij de culturele verschillen tussen bepaalde landen. Sowieso maakt de Europese moloch eensgezind beleid helaas ook niet echt makkelijker, en vertraagt het de boel flink.
Maar ik word zo moe van het geëmmer. Maatregel hier, beperking daar. Verlengen, verlengen, verlengen. Zo veel onduidelijkheid voor zo veel mensen.
Strict objectief genomen was dat beter geweest, maar dan houd je natuurlijk helemaal geen rekening meer met menselijke gedragsaspecten en grondrechtelijk bepaalde vrijheden.

Bedoel je met die laatste opmerking dat we eigenlijk constant achter de feiten aanlopen?
Nou ik heb in dezen soms wel wat moeite met het eeuwige polderen ja. Het duurt maar en het duurt maar, en het is vaak reageren op wat er gebeurt i.t.t. proactief handelen, vooruitzien. Waarom vliegen er nog steeds weet ik hoeveel vliegtuigen elke dag heen en weer tussen GB en NL? Waarom zijn we zo traag met vaccineren? Waarom was de testcapaciteit bij ons lange tijd zo onder de maat? (Zijn trouwens retorische vragen, hoeven niet beantwoord te worden wat mij betreft.) We zitten continu in de achterhoede qua aanpak.
Waar ik trouwens helemaal niet mee wil zeggen dat ik fan ben van een avondklok an sich. Ik vind t echt een hele heftige maatregel.
Ook kijkend naar andere landen, met name in ZOA en Oceanië, denk ik dat kort en heftig ingrijpen aan het begin van golven beter was geweest.

Ook economisch zou de Hamer en de Dans een betere strategie zijn.

Probleem is dat het maar zeer de vraag is in hoeverre zoiets toen werd geaccepteerd.

De grensstreken bieden daar wel een extra uitdaging.
inderdaad

1611091356112.png

Ik vroeg me af waar ze die mensen toch vandaan halen die continu in een polls aangeven dat ze graag strengere maatregelen zien. Blijkbaar zitten ze dus in de commentsectie van Nu.nl. Helena18 en 49 anderen zien ook graag nog een autoloze zondag bovenop de avondklok. Het kan niet streng genoeg!

"Misschien een idee om de autoloze zondag in te voeren ,als ik nu naar buiten kijk op zondagen is het drukker dan de werkdagen . Dan blijven de mensen in hun eigen omgeving en niet allemaal naar de meest bezochte plekken . En ja van mij mag ook de avondklok"

• Like
Waarderingen: BB_
Ik vroeg me af waar ze die mensen toch vandaan halen die continu in een polls aangeven dat ze graag strengere maatregelen zien. Blijkbaar zitten ze dus in de commentsectie van Nu.nl. Helena18 en 49 anderen zien ook graag nog een autoloze zondag bovenop de avondklok. Het kan niet streng genoeg!

"Misschien een idee om de autoloze zondag in te voeren ,als ik nu naar buiten kijk op zondagen is het drukker dan de werkdagen . Dan blijven de mensen in hun eigen omgeving en niet allemaal naar de meest bezochte plekken . En ja van mij mag ook de avondklok"
Enquete gedeeld in een prive post-covid recovery facebook group waarschijnlijk.

Omdat er ook andere mensen zijn dan autistische singles die in een hoekje gaan zitten huilen als ze een paar weken hun hobby niet kunnen uitoefenen.

Ik heb geen idee man, ik ken ook jongeren die van een longontsteking of pfeiffer maanden uit de running zijn geweest, jaren last hebben van astma, lyme, slaapproblemen, burn out, whatever. Psychologische problemen kunnen ook door en door slopen. Is ook allemaal zielig maar normaal ga je daar gewoon van herstellen en neemt niemand er ooit maatregelen voor.

Toevallig lees ik ook al jaren artikelen over burnouts en vrouwtjes die zich vervelen op het werk en die hebben precies dezelfde teksten met dezelfde klachten als nu deze covid slachtoffers. Zielig maar ik was er al die jaren niet door overtuigd m'n leven voor ze op te geven en nu ook niet.

,,Ik had weinig energie, kon na mijn werk alleen nog tv-kijken. Bij het opstaan was ik al chagrijnig. Daarnaast had ik moeite met concentreren: ik zat te staren en te dromen, kon dingen slecht onthouden. Uiteindelijk kreeg ik zelfs migraine.’
bore-out.
allemaal snel in lockdown thuiswerken voor de boreout epidemie anders ben je medeverantwoordelijk voor het leiden van het volk.

Blijkbaar is het een fractie van een procent terwijl het bericht moet zijn dat iedereen er dodelijk ernstig levensveranderd ziek van zal worden. Het is nog altijd niet duidelijk gemaakt of covid meer van dit lijden veroorzaakt dan eender welke verkoudheid of virale infectie. Die waarheidzoeking is ook helemaal niet de intentie van het bericht. Het gaat er om dat je gewoon de lockdown en avondklok moet slikken wat je ook met je leven wilt doen en hoe je ook al rekening houd met iedereen anders ben je niet solidair met deze hele grote zielige groep.

De waarheid is dat deze maatregelen alleen nodig zijn omdat onze politiek corporate leiders het slim vonden om bij 20% populatiegroei de kritische zorg te halveren omdat de chronisch overwerkte zorgmedewerkers anders wel eens een tijd van het jaar minder kosteneffectief zijn. Alle rest is bullshit propaganda gericht om daar van af te leiden en de schuld bij ons te leggen.
Je kan heel veel kanten op met dit verhaal en deze situatie. Natuurlijk hadden we de zorg beter anders moeten organiseren en er zijn veel meer levensjaren te redden als men gezonder gaat leven zeker als men niet meer rookt en drinkt en 90% van de gevallen corona doden waren de komende 5 jaar toch wel overleden aan hun onderliggend lijden of aan de griep. Maar corona Is een onzichtbaar virus dat makkelijk doorgegeven kan worden en je er dus zelf niet voor kiest zoals je wel “kiest” voor een ongezond leven.
Angst voor corona is dus voornamelijk angst voor het onbekende wat nog eens versterkt wordt door het feit dat je het zelf niet onder controle hebt of je het krijgt of niet. Dan geloof ik best dat een meerderheid van de bevolking uiteindelijk toch wel achter draconische maatregelen kan staan. Zeker omdat men angstig is dat de kans het te krijgen toeneemt als die maatregelen niet worden genomen.

Ik zou wel voorzichtig zijn om mensen met een burn out te betitelen als aanstellers. Volgens mij scoort Nederland het laagst in Europa, en Oost Europese landen het hoogst. We hebben dan wel niet zo'n hoog aantal arbeidsuren maar scoren qua productiviteit wel hoog.

Ik weet wel waarom ;)

Omdat er ook andere mensen zijn dan autistische singles die in een hoekje gaan zitten huilen als ze een paar weken hun hobby niet kunnen uitoefenen.

Tja, die hobby is jammer, maar daar kan ik nog mee leven. Een avondklok zal ik daarentegen niet respecteren. Ik ben een vrijgezelle man van eind twintig en ik werk thuis. Mijn huisgenoot werkt wel op kantoor en dus ben ik hele dagen alleen. In het weekend gaat hij standaard naar zijn ouders, dus dan ben ik sowieso alleen als ik niet met anderen afspreek. Als ik in de avonden niet meer kan/mag afspreken, ben ik vrijwel altijd alleen. Daar komt nog bij dat mijn romantische leven volledig wordt stilgelegd bij een avondklok. Dat zijn offers die ik niet bereid ben te brengen.

Begrijp me niet verkeerd: vooralsnog trek ik het prima hoor. Ik kan goed op mezelf zijn en dat thuiswerken bevalt me juist heel goed. Maar alleen omdat ik nog voldoende mogelijkheden heb om met vrienden af te spreken. Dat laat ik me dus ook niet afpakken.

• Like
Waarderingen: Bonk
Tja, die hobby is jammer, maar daar kan ik nog mee leven. Een avondklok zal ik daarentegen niet respecteren. Ik ben een vrijgezelle man van eind twintig en ik werk thuis. Mijn huisgenoot werkt wel op kantoor en dus ben ik hele dagen alleen. In het weekend gaat hij standaard naar zijn ouders, dus dan ben ik sowieso alleen als ik niet met anderen afspreek. Als ik in de avonden niet meer kan/mag afspreken, ben ik vrijwel altijd alleen. Daar komt nog bij dat mijn romantische leven volledig wordt stilgelegd bij een avondklok. Dat zijn offers die ik niet bereid ben te brengen.

Begrijp me niet verkeerd: vooralsnog trek ik het prima hoor. Ik kan goed op mezelf zijn en dat thuiswerken bevalt me juist heel goed. Maar alleen omdat ik nog voldoende mogelijkheden heb om met vrienden af te spreken. Dat laat ik me dus ook niet afpakken.
19 daagjes is vooralsnog het voornemen, is dat uitzichtloos of valt er een mouw aan te passen (tot 20.00). In de weekenden, mocht je vrij zijn, kan je dan overdag iets doen?

Ik begrijp je en een alternatief zoals ‘s middags bij elkaar op bezoek gaan, of pas ‘s ochtends vroeg naar huis verlagen het risico op besmetting ook niet.

Ik, ik, ik. We zijn allemaal ik.

Uit gewoon je frustratie drie weken lang hier op DBB van 20:00 tot 04:00. Dan vliegt de tijd zo voorbij.

Terug
Naar boven