AndroidHealthClinic

Coronavirus

Voor de teststraten heb je sowieso een medische opleiding nodig.
Om de eerste gevonden vacature er maar even bij te pakken:
Benodigde vaardigheden

• Je kunt mensen goed op hun gemak stellen
  • Geen medische achtergrond? Overtuig ons dat je het toch kunt!
  • Je hebt een vriendelijk voorkomen
  • Je digitale skills zijn top!

Ja je kwam tot vakkenvuller, teststraat medewerker of pakketbezorger. Een supermarkt gaat sowieso niemand boven de 18 aannemen om vakken te vullen en om pakketjes te bezorgen zal je eerst zelf moeten investeren in een bus. Voor de teststraten heb je sowieso een medische opleiding nodig.
Dus; zou je een voorbeeld kunnen geven van iets dat wel realistisch is?
Verpleegkundige of verzorgende, je krijgt als leerling salaris. Heb ik zelf gedaan toen ik 10 jaar geleden bij terugkomst uit het buitenland geen baan op opleidingsniveau kon vinden. Ben eerst nog fietsenmaker geweest, dat kan zonder diploma, maar dat verdiende erg weinig.

Ik benoem de hele tijd al een restauranthouder als voorbeeld. :roflol:

Kapper dan, met huur pand en personeel. Krijgt steunpakket. Gaat vakkenvullen bij AH.
Die 1000 euro per maand die dat oplevert mag hij gewoon weer verrekenen en terug betalen doordat hij een steunpakket krijgt. Heeft dus 0,0 zin. Heel creatief bedacht, dat wel.
Ja kom op zeg. Ik probeer een klein beetje mee te denken met de mensen die het zwaar hebben, maar met met deze instelling komen we nergens Kieft.
De kapper had ook gewoon aan het begin van de lockdown zijn spaargeld in Bitcoin kunnen zetten dan had deze nu helemaal geen financiële problemen meer, 🤓

Dit gaat niet gebeuren want AH heeft hier een goedkoper aanbod aan werkers voor.

Zo moet je ook niet willen dat ondernemers of hoogopgeleiden gaan meeconcurreren op het simpelste werk dat normaal gesproken alleen gedaan wordt door mensen die echt niets moeilijkers kunnen wiens baan je dan dus inneemt terwijl je wel meer kunt.

Ja kom op zeg. Ik probeer een klein beetje mee te denken met de mensen die het zwaar hebben, maar met met deze instelling komen we nergens Kieft.
De kapper had ook gewoon aan het begin van de lockdown zijn spaargeld in Bitcoin kunnen zetten dan had deze nu helemaal geen financiële problemen meer, 🤓

Dacht dat die mensen vooral op NU.nl zaten te reageren wat ondernemers het beste kunnen doen. En waar al dat spaargeld gebleven was, want een kopje koffie kostte wel 3,50!

Maar al waren er ergens (denk kleine kans) ondernemers die nu radeloos zijn te porren om vakken te gaan vullen dan had dit 0,0 nut want je kan het hele bedrag meteen terug betalen omdat je een percentage van je lasten vergoed krijgt dmv steunpakket.

Om de eerste gevonden vacature er maar even bij te pakken:
Benodigde vaardigheden

• Je kunt mensen goed op hun gemak stellen
  • Geen medische achtergrond? Overtuig ons dat je het toch kunt!
  • Je hebt een vriendelijk voorkomen
  • Je digitale skills zijn top!
Je hebt er precies diegene uitgekozen waarbij geen medische achtergrond nodig is, verrassend.:rolleyes:

Verpleegkundige of verzorgende, je krijgt als leerling salaris. Heb ik zelf gedaan toen ik 10 jaar geleden bij terugkomst uit het buitenland geen baan op opleidingsniveau kon vinden. Ben eerst nog fietsenmaker geweest, dat kan zonder diploma, maar dat verdiende erg weinig.
Dat zou betekenen dat iemand met een bedrijf en daarbij behorende vaste lasten nu of op eigen kosten een opleiding zal moeten gaan doen, of de opleiding via een werkgever moet doen en daardoor verplicht enkele jaren daar blijft werken. Dit is simpelweg niet realistisch voor de meesten die nu getroffen werden. Was ook goed te zien bij dat overheidsprogramma om mensen de zorg in te krijgen de afgelopen maanden, 90% van de sollicitanten bleek uiteindelijk gewoon niet welkom.

Je hebt er precies diegene uitgekozen waarbij geen medische achtergrond nodig is, verrassend.:rolleyes:

Dat zou betekenen dat iemand met een bedrijf en daarbij behorende vaste lasten nu of op eigen kosten een opleiding zal moeten gaan doen, of de opleiding via een werkgever moet doen en daardoor verplicht enkele jaren daar blijft werken. Dit is simpelweg niet realistisch voor de meesten die nu getroffen werden. Was ook goed te zien bij dat overheidsprogramma om mensen de zorg in te krijgen de afgelopen maanden, 90% van de sollicitanten bleek uiteindelijk gewoon niet welkom.
Pfff de Nr. 2 dan voor je:
Een medische achtergrond is gewenst (bijv. als verpleegkundige, doktersassistent, coassistent), maar niet noodzakelijk. Belangrijker is dat je stevig in je schoenen staat vanwege uiteenlopende casussen.

Dit is voor de 'reguliere' teststraat-medewerkers, als je zoekt op 'medisch' teststraat medewerker, ja dan is die medische achtergrond wel vereist.

Hoe moeten we dit plaatsen dan?
Gelul voorlopig, laat ze eerst maar eens de doses opprikken die er nog liggen. Zie https://coronabeeld.nl/

Dit gaat niet gebeuren want AH heeft hier een goedkoper aanbod aan werkers voor.

Zo moet je ook niet willen dat ondernemers of hoogopgeleiden gaan meeconcurreren op het simpelste werk dat normaal gesproken alleen gedaan wordt door mensen die echt niets moeilijkers kunnen wiens baan je dan dus inneemt terwijl je wel meer kunt.

Laat ze dat laatste beetje energie wat door de stress helemaal is opgevreten bewaren voor als het weer een keer open mag.

Niemand zal een stukje vloer blijven dweilen terwijl er meerdere kranen op staan.

Gelul voorlopig, laat ze eerst maar eens de doses opprikken die er nog liggen. Zie https://coronabeeld.nl/
Zat dat filmpje te kijken van die knul achter de website. Viel me toch wel op hoeveel lucht ze in die spuit laten...

Lucht spuit.png

Juist handig toch om alle vloeistof er 100% uit te krijgen?

Pfff de Nr. 2 dan voor je:
Een medische achtergrond is gewenst (bijv. als verpleegkundige, doktersassistent, coassistent), maar niet noodzakelijk. Belangrijker is dat je stevig in je schoenen staat vanwege uiteenlopende casussen.

Dit is voor de 'reguliere' teststraat-medewerkers, als je zoekt op 'medisch' teststraat medewerker, ja dan is die medische achtergrond wel vereist.
Ik hoop dat je doorhebt wat 'gewenst maar niet noodzakelijk' betekent.:emo: Voor het afnemen van zo'n neusswab heb je in ieder geval een niv.3 diploma nodig, zonder mag je dus bij het hek gegevens controleren.

Ik ben zelf vrij snel nadat mijn sector gesloten werd naar de zorg verhuist, echter op beleidsniveau. Ik heb in de tussentijd talloze sollicitanten gezien zonder achtergrond in de zorg die wel even wilden komen helpen, allen zijn afgewezen omdat ze gewoon niets toevoegen. Een enkeling die toen besloot via de zaak een opleiding te doen kreeg daar snel spijt van, waardoor zij nu geen stap verder is en er een mooie schuld bij heeft.
Het idee dat mensen daar broodnodig zijn en zomaar terecht kunnen is echt totaal idioot. Men heeft juist nu enkel opgeleide en het liefst ervaren mensen nodig.

Boeie, centrale banken slingeren de printer even aan en Brrr Brrr komen weer frisse eurobiljetten uitgerold.. Makkelijk denken? Nee hoor, dit gebeurt gewoon.
Klopt, maar dit gaat met enorme nevenschade gepaard.

(Overigens is het bijdrukken van geld hoogstens spreekwoordelijk, komt geen printer of biljet aan te pas, maar waarschijnlijk bedoelde je dat ook.)

Klopt, maar dit gaat met enorme nevenschade gepaard.

(Overigens is het bijdrukken van geld hoogstens spreekwoordelijk, komt geen printer of biljet aan te pas, maar waarschijnlijk bedoelde je dat ook.)
Klopt, er is niet voldoende chartaal geld in omloop om al het digitale geld te backuppen. Als iedereen besluit morgen zijn of haar geld op te nemen dan valt het hele systeem om. Nevenschade als in schulden en inflatie bedoel je?

Klopt, er is niet voldoende chartaal geld in omloop om al het digitale geld te backuppen. Als iedereen besluit morgen zijn of haar geld op te nemen dan valt het hele systeem om. Nevenschade als in schulden en inflatie bedoel je?
Lage rentestand en de invloed op pensioenen, hypotheekrente, leengemak van bv vastgoedondernemers, manipulatie van inflatie.

Bovendien zitten er in de euro nog wel grotere fouten, met name dat het vooral een politiek project is, en op basis daarvan beslissingen worden genomen, en dat de zwakke broeders zo niet meer kunnen devalueren, terwijl ze er eigenlijk niet in thuishoren.

Lage rentestand en de invloed op pensioenen, hypotheekrente, leengemak van bv vastgoedondernemers, manipulatie van inflatie.

Bovendien zitten er in de euro nog wel grotere fouten, met name dat het vooral een politiek project is, en op basis daarvan beslissingen worden genomen, en dat de zwakke broeders zo niet meer kunnen devalueren, terwijl ze er eigenlijk niet in thuishoren.

Die lage rente is voor NL en DE idd geen goed nieuws. Voor Italië is dit de enige manier om niet volledig te verzuipen in zijn eigen schulden. Feitelijk betalen wij nu al indirect om Italië overeind te houden. Maar dat is een discussie voor een ander topic.

Terug
Naar boven