AndroidHealthClinic

Coronavirus

Denk je serieus dat er ook maar één restauranthouder (of andere dure zaak met personeel) nu ergens vakken staat te vullen bij de AH?
Denk je serieus dat iedereen zo lui is en gedemotiveerd om niet even verder te kijken dan z'n neus lang is?

Dat komt door wanbeleid. Normaal gesproken worden er zo'n 3 miljoen griepprikken gegeven in 2 maanden tijd (oktober/november). Met de Mexicaanse griep waren dit er zo'n 10 miljoen in zo'n 3 maanden tijd. Met wat inspanning kun je hetzelfde voor elkaar krijgen met dit vaccin (en hoogstwaarschijnlijk is eenmaal per jaar gewoon genoeg).

Het is niet onmogelijk, maar er wordt beweert dat je zo'n grote onderneming "gewoon even doet". Jij erkent tenminste nog dat er inspanning vereist is.

Die mensen die normaal 70 uur per week werken ook nog eens lui noemen. Beetje wereldvreemd denk ik.
Een restauranthouder met enorm omzet verlies krijgt 70% van de vaste lasten vergoed.
Als werknemer binnen deze branche kun je toch met je werkgever overleggen om tijdelijk elders te werken? Of is dat ook weer te simplistisch.

Een restauranthouder met enorm omzet verlies krijgt 70% van de vaste lasten vergoed.
Als werknemer binnen deze branche kun je toch met je werkgever overleggen om tijdelijk elders te werken? Of is dat ook weer te simplistisch.

We hebben het over de restauranthouder die zelf vakken moet gaan vullen bij AH om zijn maandelijkse verlies met 5% te beperken. Niet de werknemer van het restaurant.

Het is niet onmogelijk, maar er wordt beweert dat je zo'n grote onderneming "gewoon even doet". Jij erkent tenminste nog dat er inspanning vereist is.
Tuurlijk is er inspanning vereist, niemand die dat ontkent. Maar volgens mij schuilt het probleem er met name in dat de fabrikanten de gevraagde hoeveelheden niet kunnen leveren. Het organiseren van het prikken an sich moet wel haalbaar zijn.

En je zult maar met vier of vijf mensen in een klein huurhuis of flat wonen.
Die burgemeester en andere politici zouden eens van woning en buurt moeten wisselen met de relschoppers, voordat ze ' burgeroorlog' roepen.
Ze hebben geen idee van het leven van hun landgenoten, het boeit ze niet, bijna allemaal zitten ze er voor zichzelf.
Toen de scholen begonnen met online lesgeven, zijn er heel veel schrijnende gevallen tevoorschijn gekomen. Ik kan dat stuk zo snel niet terug vinden, maar mijn hart brak echt toen ik het las. Zo zielig!

Maar kinderen èn volwassenen die het echt zo slecht hebben, zijn doorgaans niet degene die zo goed voor zichzelf kunnen opkomen. Dat maakt die rellen ook zo wrang.

Er zijn een hoop mensen (zoals ikzelf) die gewoon niet moeten zeiken over die klok. Want als iedereen om je heen nog gezond is, en je niet in financiële onzekerheid zit, waar gaat het dan over?

We hebben het over de restauranthouder die zelf vakken moet gaan vullen bij AH om zijn maandelijkse verlies met 5% te beperken. Niet de werknemer van het restaurant.
Jij hebt het over de restauranthouder. Ik heb het over een kapper die eventueel ander werk kan gaan zoeken.

Tuurlijk is er inspanning vereist, niemand die dat ontkent. Maar volgens mij schuilt het probleem er met name in dat de fabrikanten de gevraagde hoeveelheden niet kunnen leveren. Het organiseren van het prikken an sich moet wel haalbaar zijn.
De fabrikanten kunnen op den duur prima aan de vraag voldoen, nu zou dat ook een probleem kunnen zijn, maar voorlopig is het organiseren van de prikken in Nederland het probleem. Er zijn ruim een half miljoen doses geleverd, en er zijn er nog maar zo'n 160.000 geprikt. Er vindt deze week nog een nieuwe levering plaats van zo'n 200.000 doses.

Even vermelden, dit had ik bij ons in België ook opgemerkt. Mensen die met 4+ kinderen op een klein appartement wonen hebben het lastig door de corona omdat ze niet naar buiten kunnen. Dan moet je eerst maar eens nadenken als je op een klein appartement woont met zoveel kinderen, of je überhaupt wel voor zoveel kinderen kan zorgen. Ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn, dat zeker niet maar van dit volk krijg ik het wel op mijn heupen.
4+ is wel veel ja, maar hier in de Randstad kost een huis waar je met 2 kinderen goed in kung wonen al snel meet dan €250k, dan moet je dus anderhalf keer modaal verdienen en het liefst met een vrouw die parttime werkt wang anders is het je eigen schuld als je nu niet aan werken icm. thuissscholing toekomt. In de grote steden ben je trouwens nog aanzienlijk meer kwijt.

De fabrikanten kunnen op den duur prima aan de vraag voldoen, nu zou dat ook een probleem kunnen zijn, maar voorlopig is het organiseren van de prikken in Nederland het probleem. Er zijn ruim een half miljoen doses geleverd, en er zijn er nog maar zo'n 160.000 geprikt. Er vindt deze week nog een nieuwe levering plaats van zo'n 200.000 doses.
Ik zie mogelijkheden..
Wat als we nou de restaurants inzetten als priklocaties? :grinny:

Dat komt door wanbeleid. Normaal gesproken worden er zo'n 3 miljoen griepprikken gegeven in 2 maanden tijd (oktober/november). Met de Mexicaanse griep waren dit er zo'n 10 miljoen in zo'n 3 maanden tijd. Met wat inspanning kun je hetzelfde voor elkaar krijgen met dit vaccin (en hoogstwaarschijnlijk is eenmaal per jaar gewoon genoeg).

Het is mogelijk dat er direct na de vaccinatie een ernstige allergische reactie optreedt (anafylactische shock ). Inmiddels is het vaccin wereldwijd heel vaak gegeven en blijkt dat een anafylactische shock maar heel zelden voorkomt. Voor de zekerheid is het advies om álle gevaccineerde personen 15 minuten na de vaccinatie in de gaten te houden. Als er dan een allergische reactie optreedt, kan die direct behandeld worden.

In een huisartspraktijk vaccineren en daarna 15 minuten de patiënt in de gaten houden gaat een beetje oponthoud opleveren lijkt me.

Het is mogelijk dat er direct na de vaccinatie een ernstige allergische reactie optreedt (anafylactische shock ). Inmiddels is het vaccin wereldwijd heel vaak gegeven en blijkt dat een anafylactische shock maar heel zelden voorkomt. Voor de zekerheid is het advies om álle gevaccineerde personen 15 minuten na de vaccinatie in de gaten te houden. Als er dan een allergische reactie optreedt, kan die direct behandeld worden.

In een huisartspraktijk vaccineren en daarna 15 minuten de patiënt in de gaten houden gaat een beetje oponthoud opleveren lijkt me.
Ik weet niet of hetzelfde advies geldt voor griepvaccins, maar daarvan kan net zo zeer een anafylactische shock optreden. Maar inderdaad, dat is wat problematisch bij kleine locaties.

Ik weet niet of hetzelfde advies geldt voor griepvaccins, maar daarvan kan net zo zeer een anafylactische shock optreden. Maar inderdaad, dat is wat problematisch bij kleine locaties.
Geldt niet bij de reguliere griepprik.

Ja je kwam tot vakkenvuller, teststraat medewerker of pakketbezorger. Een supermarkt gaat sowieso niemand boven de 18 aannemen om vakken te vullen en om pakketjes te bezorgen zal je eerst zelf moeten investeren in een bus. Voor de teststraten heb je sowieso een medische opleiding nodig.
Dus; zou je een voorbeeld kunnen geven van iets dat wel realistisch is?

Hoe moeten we dit plaatsen dan?

Jij hebt het over de restauranthouder. Ik heb het over een kapper die eventueel ander werk kan gaan zoeken.

Ik benoem de hele tijd al een restauranthouder als voorbeeld. :roflol:

Kapper dan, met huur pand en personeel. Krijgt steunpakket. Gaat vakkenvullen bij AH.
Die 1000 euro per maand die dat oplevert mag hij gewoon weer verrekenen en terug betalen doordat hij een steunpakket krijgt. Heeft dus 0,0 zin. Heel creatief bedacht, dat wel.

Terug
Naar boven