XXL Nutrition

Coronavirus

Het gaat wat ver om mensen kinderen te verbieden op basis van hun woonruimte, betekent dit ook dat bij gedwongen verhuizing naar kleinere woonruimte (verlies van inkomen, scheiding) de overheid maar kinderen moet afpakken of ouders uit de ouderlijke macht ontzeggen (als je dit ver gezocht vindt, dan zeg ik: Toeslagenaffaire)?

En als de woningmarkt door jarenlang wanbeleid op slot zit (zoals in NL), dan maar geen gezinsvorming? Je zag voor corona al dat mensen later aan gezinsvorming beginnen door onzekerheid (flexbanen en woonruimte). Mensen zitten veelal klem in kleine huurwoningen in de vrije sector met hoge huur, omdat ze geen hypotheek kunnen krijgen voor een grotere woning met lagere maandlasten en door de hoge huur kunnen ze ook niet sparen om een groter deel van de koopsom zelf te kunnen betalen.
Ik zal nooit het recht om kinderen te krijgen afnemen van mensen maar wil het wel anders aangepakt zien. Weet niet hoe het zit in Nederland maar in België was het nog niet zo heel lang geleden dat je telkens meer kindertoeslag kreeg per kind. Van mij mogen ze kindertoeslag vanaf het tweede kind afschaffen, om maar een voorbeeld te geven. Beetje sensibilisering is ook wel nodig om mensen duidelijk te maken dat wanneer je geen nagel hebt om aan je gat te krabben, het moeilijk of zelfs onmogelijk is om je kind een goed leven te geven. En dat is toch wat elke ouder wil? Ik zou het erger vinden een kind op te voeden in armoede/problemen dan geen kind opvoeden.
Het ligt natuurlijk heel moeilijk en is onmogelijk om via hier een getypte, degelijke discussie over te voeren.

Iedereen gaat gebukt onder dezelfde maatregelen. De een zal het financieel zwaarder treffen dan de ander. Ik heb 3 maanden ToZo gehad en daarna kon ik het uitzoeken. 0,0 inkomen momenteel, dan zoek ik toch iets anders om de tijd te overbruggen? ipv bij de pakken neer te gaan zitten, huilie huilie doen en vervolgens boos worden en stenen gooien naar de ME.
Of iedere maatregel nou nut heeft valt zeker te betwijfelen, maar kennelijk kunnen bepaalde groepen zelf geen inschatting maken van risico's. We hebben deze shitzooi aan onszelf te danken.

Het is niet voor niets dat demonstraties verboden zijn he? Slim om in deze tijd met 2.000man bij elkaar te komen waarbij de helft geen mondkapje draagt. Het nut hiervan buitenbeschouwing gelaten. En inderdaad, wat je zegt. Verplaats het dan naar een veilige omgeving, aandacht van de media krijgen ze toch wel.

Even wat anders zoeken om te overbruggen? Gaat een beetje lastig als je een restaurant of iets dergelijks hebt.
De een heeft het zeer zeker veel zwaarder dan een ander. Er zijn gezinnen zonder inkomen, logisch dat je helemaal radeloos wordt. Al heb ik niet het idee dat die mensen gister stonden te rellen.

Er is ook geen enkel perspectief, niemand die weet of het vaccin wel lang genoeg en ook goed genoeg werkt etc. Ze weten helemaal niks.

Iedereen gaat gebukt onder dezelfde maatregelen. De een zal het financieel zwaarder treffen dan de ander. Ik heb 3 maanden ToZo gehad en daarna kon ik het uitzoeken. 0,0 inkomen momenteel, dan zoek ik toch iets anders om de tijd te overbruggen? ipv bij de pakken neer te gaan zitten, huilie huilie doen en vervolgens boos worden en stenen gooien naar de ME.
Of iedere maatregel nou nut heeft valt zeker te betwijfelen, maar kennelijk kunnen bepaalde groepen zelf geen inschatting maken van risico's. We hebben deze shitzooi aan onszelf te danken.

Het is niet voor niets dat demonstraties verboden zijn he? Slim om in deze tijd met 2.000man bij elkaar te komen waarbij de helft geen mondkapje draagt. Het nut hiervan buitenbeschouwing gelaten. En inderdaad, wat je zegt. Verplaats het dan naar een veilige omgeving, aandacht van de media krijgen ze toch wel.
Same here. Ik heb 2 maanden gewerkt in 2020..heb ook maar 3 maanden tozo ontvangen.

Laatst bewerkt:
Gaat een beetje lastig als je een restaurant of iets dergelijks hebt.
Waarom gaat dat moeilijk? Hier in Amsterdam zie ik toch wel creatieve oplossingen; take-away, thuisbezorgd, tijdelijk andere producten verkopen, webshop starten etc. etc.
En als je kapper bent.. Kijk of je aan de slag kunt als pakketbezorger, in de supermarkt, bij een teststraat. etc. etc. Aantal sectoren floreren nu, er is vast wel iets tijdelijks te vinden.
En als je als gezin totaal geen inkomen hebt, is er een sociaal vangnet zodat je niet zult verhongeren.
Er is ook geen enkel perspectief, niemand die weet of het vaccin wel lang genoeg en ook goed genoeg werkt etc. Ze weten helemaal niks.
95% werkzaamheid, zoals het er nu naar uit ziet meerdere maanden bescherming. Als dat betekent dat we aankomende tijd 4 x per jaar een prikje moeten krijgen is dat toch niet zo'n probleem? De meeste hier prikken wel vaker :D

Waarom gaat dat moeilijk? Hier in Amsterdam zie ik toch wel creatieve oplossingen; take-away, thuisbezorgd, tijdelijk andere producten verkopen, webshop starten etc. etc.
En als je kapper bent.. Kijk of je aan de slag kunt als pakketbezorger, in de supermarkt, bij een teststraat. etc. etc. Aantal sectoren floreren nu, er is vast wel iets tijdelijks te vinden.
En als je als gezin totaal geen inkomen hebt, is er een sociaal vangnet zodat je niet zult verhongeren.

95% werkzaamheid, zoals het er nu naar uit ziet meerdere maanden bescherming. Als dat betekent dat we aankomende tijd 4 x per jaar een prikje moeten krijgen is dat toch niet zo'n probleem? De meeste hier prikken wel vaker :D
Lol

Hoe ga jij 17 miljoen inwoners elke paar maanden een prikje geven? We hebben in 2 weken tijd amper 100.000 mensen kunnen vaccineren.

Dus je hebt een restaurant met personeel en loopt al tienduizenden euro's in de min en dan ga je maar even als pakketbezorger aan de slag om de schade met een paar honderd euro te verminderen?
Kom op man klinkt in theorie heel nobel, maar is dweilen met de kraan open en heeft zo iemand echt niet de energie voor.

Hoe ga jij 17 miljoen inwoners elke paar maanden een prikje geven? We hebben in 2 weken tijd amper 100.000 mensen kunnen vaccineren.
Gelukkig komt deze klus niet op de schouders van 1 persoon te rusten :roflol:
Zodra fabrikanten de vraag aankunnen zie ik niet echt een probleem. Iedere opstartfase verloopt moeizaam, waarom moet dit nu opeens wel in 1x goed verlopen.

Dus je hebt een restaurant met personeel en loopt al tienduizenden euro's in de min en dan ga je maar even als pakketbezorger aan de slag om de schade met een paar honderd euro te verminderen?
Kom op man klinkt in theorie heel nobel, maar is dweilen met de kraan open en heeft zo iemand echt niet de energie voor.
Wat moet je anders?

Gelukkig komt deze klus niet op de schouders van 1 persoon te rusten :roflol:
Zodra fabrikanten de vraag aankunnen zie ik niet echt een probleem. Iedere opstartfase verloopt moeizaam, waarom moet dit nu opeens wel in 1x goed verlopen.
Het is echt opvallend hoe makkelijk je er over denkt man :roflol: Dat geldt wel voor meer mensen hier.

17 miljoen doses Pfizer vaccin = 17 miljoen x 15,50 per dosis = 263 miljoen euro. Mensen hebben 2 doses nodig = 526 miljoen euro. En dat voor elke 3 maanden.

Geen probleem joh :thumb:

Het is echt opvallend hoe makkelijk je er over denkt man :roflol: Dat geldt wel voor meer mensen hier.

17 miljoen doses Pfizer vaccin = 17 miljoen x 15,50 per dosis = 263 miljoen euro. Mensen hebben 2 doses nodig = 526 miljoen euro. En dat voor elke 3 maanden.

De catch is inderdaad die elke 3 maanden.

Boeie, centrale banken slingeren de printer even aan en Brrr Brrr komen weer frisse eurobiljetten uitgerold.. Makkelijk denken? Nee hoor, dit gebeurt gewoon.

Lol

Dat komt door wanbeleid. Normaal gesproken worden er zo'n 3 miljoen griepprikken gegeven in 2 maanden tijd (oktober/november). Met de Mexicaanse griep waren dit er zo'n 10 miljoen in zo'n 3 maanden tijd. Met wat inspanning kun je hetzelfde voor elkaar krijgen met dit vaccin (en hoogstwaarschijnlijk is eenmaal per jaar gewoon genoeg).

2 miljard jaarlijks is goedkoper dan de huidige steunpakketten en de opbouwende economische schade dus zou een flinke vooruitgang, justsaying

Terug
Naar boven