MuscleMeat

Coronavirus

De helft van de Nederlanders sport met tegenzin om toch iets aan die bierpens te doen of iets met goede voornemens. O nee, het is al maart, goede voornemens duren max 2 maanden. Of mensen gaan de gym omdat de zomer eraan komt.
De gym en winstrol want de zomer komt er aan.

Dat slaat ook nergens op. De enige die bij ons willen thuiswerken zijn de profiteurs die geen reet uitvoeren of erg ver weg wonen. Verder wat @Sparks79 zegt. Overigens gaan we niet massaal naar de gym. Er zullen genoeg mensen zijn die zich normaal met tegenzin naar de gym slepen en nu een goed excuus hebben niet te gaan.
Het hangt er een beetje vanaf. Sommige bedrijven sturen mensen nu echt naar huis als ze niet op kantoor hoeven te zijn. Dit ook om bijvoorbeeld mensen in fabrieken te beschermen tegen eventuele besmetting.

Mijn hele afdeling werkt vandaag thuis. Dat zijn absoluut geen profiteurs. Ze doen hun werk prima en so what als ze dan even een half uurtje meer pauze nemen. alsof al dat geouwehoer op werk dan wel productief is. Zolang ze behoren tot de best presterende afdelingen van het bedrijf vind ik het prima. Al werken ze 4 uur per dag. Doen ze blijkbaar alsnog meer/ beter dan vee anderen. Ik zie het zelf ook een kans om die jongens en meisjes even adempauze te geven, ze werken allemaal knetterhard.

Ikzelf zit op kantoor vandaag want ik kan niet lekker werken met vrouw en kinderen thuis op woensdagmiddag. Maar is hier erg rustig.

Overigens is het virus hier nog niet, maar wel aardig wat mensen die in Brabant wonen

Ik zelf inmiddels ook noodgedwongen thuis (ziek moeten melden want verkouden). Dochter nog steeds thuis ivm (licht) verkouden docent. Ben wel benieuwd naar de cijfers vanmiddag nav de steekproef bij ziekenhuizen hier in Brabant: die waren nog niet meegenomen in de officiële besmettingen gisteren.

Hier ook gedwongen thuis werken, om de week. Hele bedrijf is in 2 teams verdeeld

Ik hoop dat er in Italie een hele hoop gevallen zijn die nog bevestigd moeten worden.

Met de officiele cijfers van 10131 gevallen en 631 doden wordt het sterftecijfer anders wel echt zorgelijk.
Ben er vrij zeker van dat het virus al wijdverspreid is en het merendeel gewoon niets tot weinig merkt. Zo al enkele artikels voorbij zien komen van besmette gezinnen die geen symptomen hebben. Dan slaan die mortaliteitscijfers nergens op.

Ook onzin imo om evenementen af te gelasten. Ondertussen blijft bv openbaar vervoer gewoon draaien.

ZEVER! GEZEVER!

Denk dat we deze en volgende week, iets meer dan twee weken na carnaval, in Nederland ook de stroomversnelling in gaan.
Kan hier ook een stuk sneller verspreiden dan bijvoorbeeld Italië, dus ik ben benieuwd.

Denk dat we deze en volgende week, iets meer dan twee weken na carnaval, in Nederland ook de stroomversnelling in gaan.
Kan hier ook een stuk sneller verspreiden dan bijvoorbeeld Italië, dus ik ben benieuwd.

Ik kan niet wachten, vind het nog allemaal maar een net niet verhaal hier, met onze bevolkingsdichtheid per km² kunnen we er veel meer uithalen lijkt me dan Italie :dunno:

Ik kan niet wachten, vind het nog allemaal maar een net niet verhaal hier, met onze bevolkingsdichtheid per km² kunnen we er veel meer uithalen lijkt me dan Italie :dunno:
Ga er maar vanuit dat we enorm veel besmettingen hebben die nu zo’n beetje door hun incubatietijd heen zijn.

Ben er vrij zeker van dat het virus al wijdverspreid is en het merendeel gewoon niets tot weinig merkt. Zo al enkele artikels voorbij zien komen van besmette gezinnen die geen symptomen hebben. Dan slaan die mortaliteitscijfers nergens op.

Ook onzin imo om evenementen af te gelasten. Ondertussen blijft bv openbaar vervoer gewoon draaien.

ZEVER! GEZEVER!
Dit

En 80% van de doden zijn 70+. With all due respect maar die gingen toch al dood.

Wat alle niet-druktemakers onderschatten is dat de griep een tweemaal jaarlijks fenomeen is. Als dit virus te groot wordt, dan heb je dus een grote kans dat deze ook jaarlijks terug blijft komen (elke keer een andere gemuteerde versie).

Laatst bewerkt:
Wat alle niet-drukte makers onderschatten is dat de griep een tweemaal jaarlijks fenomeen is. Als dit virus te groot wordt, dan heb je dus een grote kans dat deze ook jaarlijks terug blijft komen (elke keer een andere gemuteerde versie).

Ruimt in elk geval een bepaalde leeftijdsgroep lekker op :rolleyes:

Terug
Naar boven