- Waardering
- 14.740
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 103kg
- Vetpercentage
- 17%
Het is een naaldje van een cm of twee.Dan vraag je jezelf toch af hoe dik ze dan wel niet zijn.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het is een naaldje van een cm of twee.Dan vraag je jezelf toch af hoe dik ze dan wel niet zijn.
25 mm om precies te zijn. Maar nu hebben ze dus 38 mm naalden voor mensen met een te dikke speklaag.
Wauw.. Ik dacht serieus dat dit gelul was. Waar de f*ck zijn we mee bezig in onze maatschappij. In mijn ogen is een vaccin al een vorm van naar de fout toe corrigeren. Waarom is er geen aandacht voor het voorkomen van welvaartziekten, terwijl dat een belangrijke risicofactor is in dit soort virussen? En dan bij mensen met een BMI van 40+ gewoon even langere naalden introduceren. Mensheid -1.Ik maak nooit grapjes. Je weet toch?
https://www.dvhn.nl/drenthe/RIVM-On...rijgen-vanwege-te-korte-naalden-26474384.html
Wat bedoel je hiermee?In mijn ogen is een vaccin al een vorm van naar de fout toe corrigeren.
Correctieve in plaats van preventieve gezondheidszorg. Dweilen met de kraan open als de samenleving niet drastisch veranderd in leefstijl.
Ik ben met je eens dat er meer aandacht moet gaan naar preventie. De mensheid wordt steeds zwakker en de zorg onbetaalbaar.Correctieve in plaats van preventieve gezondheidszorg. Dweilen met de kraan open als de samenleving niet drastisch veranderd in leefstijl.
Virussen "planten" niet voort door met elkaar te paren, dus ze kunnen zich niet samen combineren. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat een soortgelijke mutatie van de één bij de ander optreedt.![]()
Zorgen om Britse ’supermutatie’: combinatie van slechtste van alle coronavarianten
De medische wereld vreest dat als de Britse en de Zuid-Afrikaanse variant gaan mengen, een besmettelijke Covid opduikt waar we veel minder verweer tegen hebben.www.telegraaf.nl
@apfelstrudel
Hadden we toch ongelijk met onze varianten
38mm gaat de gemiddelde kont in, hoe dik moet je daar wel niet voor zijn in de delts?25 mm om precies te zijn. Maar nu hebben ze dus 38 mm naalden voor mensen een te dikke speklaag.
BMI >40 staat in de tekst38mm gaat de gemiddelde kont in, hoe dik moet je daar wel niet voor zijn?
Deze mutaties hebben ze er in het lab in Wuhan toch zeker wel ingebakken.Virussen "planten" niet voort door met elkaar te paren, dus ze kunnen zich niet samen combineren. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat een soortgelijke mutatie van de één bij de ander optreedt.
Virussen kunnen wel degelijk samenkomen, niet via voortplanting maar wel via antigenic shift. Als verschillende (covid)virussen in dezelfde cel komen kan het RNA mixen en een nieuwe variant geven.Virussen "planten" niet voort door met elkaar te paren, dus ze kunnen zich niet samen combineren. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat een soortgelijke mutatie van de één bij de ander optreedt.
Verpleegkundigen (ben ik nu zelf moet ik bekennen) zijn niet al te snugger. Toen ik als leerling mijn eerste intramusculaire injectie in een bil zette, moest ik mijn begeleider ervan overtuigen dat dat met een kortere naald dan de standaardmaat moest. Het betrof een uitgemergelde Korsakov patiënt met hele dunne billen. Later in mijn tijd als leerling kreeg ik ook nog onenigheid met een begeleider die een subcutaan toegediende bloedverdunner altijd intramusculair gaf. Ik was niet populair.25 mm om precies te zijn. Maar nu hebben ze dus 38 mm naalden voor mensen een te dikke speklaag.
Klopt, maar het coronavirus bestaat uit 1 lange streng RNA, waar dit bij sommige virussen meerdere strengen zijn. Meerdere strengen kunnen mixen, 1 enkele streng wordt dit een wat lastiger verhaal.Virussen kunnen wel degelijk samenkomen, niet via voortplanting maar wel via antigenic shift. Als verschillende (covid)virussen in dezelfde cel komen kan het RNA mixen en een nieuwe variant geven.

Virussen kunnen inderdaad recombineren zonder sex, er zijn nog meer mechanismen.Virussen kunnen wel degelijk samenkomen, niet via voortplanting maar wel via antigenic shift. Als verschillende (covid)virussen in dezelfde cel komen kan het RNA mixen en een nieuwe variant geven.
Beetje off-topic maar welk injecties moeten subcutaan en welke moeten intramusculair worden gegeven?Later in mijn tijd als leerling kreeg ik ook nog onenigheid met een begeleider die een subcutaan toegediende bloedverdunner altijd intramusculair gaf. Ik was niet populair.
38mm is harpoen dat durf ik me glutes nog niet eens aan te doen25 mm om precies te zijn. Maar nu hebben ze dus 38 mm naalden voor mensen met een te dikke speklaag.

Als ik die beelden op tv zie, waarin ze de standaard 25 mm naalden keihard loodrecht in de bovenarm rammen denk ik al van wow, niet te hard drukken want dan zit je met de punt van de naald op het bot...38mm is harpoen dat durf ik me glutes nog niet eens aan te doen![]()

Interessant, vanwaar dat RNA virussen met een enkele streng niet (goed) zouden kunnen recombineren?Klopt, maar het coronavirus bestaat uit 1 lange streng RNA, waar dit bij sommige virussen meerdere strengen zijn. Meerdere strengen kunnen mixen, 1 enkele streng wordt dit een wat lastiger verhaal.
Had coronavirussen moeten schrijven ipv virussen![]()
Er zijn verschillende redenen om te kiezen tussen subcutaan of intramusculair (daarnaast zijn er ook nog een aantal andere manieren van injecteren). Er wordt in principe subcutaan (in het onderhuidse vet/bindweefsel) geïnjecteerd als het om kleine hoeveelheden gaat die langzaam moeten worden opgenomen. Die langzame resorptie kan ook worden bereikt met intramusculaire injectie van olieachtige vloeistoffen, zoals bij zogenaamde depotmedicatie (voor bv. een maand) met antipsychotica. Er kan daarnaast ook diep subcutaan geïnjecteerd worden om de geleidelijke opname te bevorderen.Beetje off-topic maar welk injecties moeten subcutaan en welke moeten intramusculair worden gegeven?