AndroidHealthClinic

Coronavirus

Interessant, vanwaar dat RNA virussen met een enkele streng niet (goed) zouden kunnen recombineren?
Antigene shift is letterlijk het combineren van meerdere RNA strengen van verwante virussen in een hostcel naar een nieuw virusvariant.
Wanneer een virus uit 1 streng bestaat, zijn er niet meerdere strengen te combineren op deze manier.

Antigene shift is letterlijk het combineren van meerdere RNA strengen van verwante virussen in een hostcel naar een nieuw virusvariant.
Wanneer een virus uit 1 streng bestaat, zijn er niet meerdere strengen te combineren op deze manier.
Ahzo, thanks! Ik dacht dat het ook voor kleine stukjes werkte zoals dat met crossing-over tijdens de meiose gebeurt.

Er zijn verschillende redenen om te kiezen tussen subcutaan of intramusculair (daarnaast zijn er ook nog een aantal andere manieren van injecteren). Er wordt in principe subcutaan (in het onderhuidse vet/bindweefsel) geïnjecteerd als het om kleine hoeveelheden gaat die langzaam moeten worden opgenomen. Die langzame resorptie kan ook worden bereikt met intramusculaire injectie van olieachtige vloeistoffen, zoals bij zogenaamde depotmedicatie (voor bv. een maand) met antipsychotica. Er kan daarnaast ook diep subcutaan geïnjecteerd worden om de geleidelijke opname te bevorderen.
Bij twijfel, bijvoorbeeld bij verwachte complicaties, overleg ik altijd even met een arts, die moeten er soms ook even over nadenken.

"Het RIVM heeft uitgezocht of het kwaad kan dat een vaccin in het spierweefsel terechtkomt of dat een derde prik wordt gezet. Het is allebei niet erg."
Uuuuuh

Als ze vetweefsel bedoelen, dan zou er dus geen derde prik nodig zijn? Als ze toch spierweefsel bedoelen, wat bedoelen ze dan ???
Dit geeft maar weer aan dat je voor betrouwbaar nieuws in ieder geval niet op MSN moet zitten. Het DvhN Artikel, dat ze als bron aanhalen zegt dit:
Volgens de RIVM-woordvoerder is onderzocht of het kwaad kan om een injectie in vetweefsel te krijgen of om een derde dosis te krijgen, en was de uitkomst van het onderzoek dat het geen problemen oplevert.

Dit geeft maar weer aan dat je voor betrouwbaar nieuws in ieder geval niet op MSN moet zitten. Het DvhN Artikel, dat ze als bron aanhalen zegt dit:
Slordig foutje.

Als het niet uitmaakt of het in vetweefsel of spierweefsel komt, waarom zouden ze dan nog een derde prik doen? Geen idee hoeveel mensen een BMI van 40+ hebben en hoeveel daarvan ook hun bed uit hebben kunnen komen voor een vaccin, maar dat zijn toch weer wat extra gevaccineerde mensen.

Als het niet uitmaakt of het in vetweefsel of spierweefsel komt, waarom zouden ze dan nog een derde prik doen?
Het staat niet direct in het artikel, maar ik maak er uit op dat het niet de bedoeling is dat het vaccin in het onderhuids vet wordt gespoten.

Laatst bewerkt:
Het staat niet direct in het artikel, maar ik maak er uit op dat het niet de bedoelding is dat het vaccin in het onderhuids vet wordt gespoten.
Het kan blijkbaar geen kwaad dat het in het vetweefsel terecht is gekomen. Waarom zou er dan nog een derde prik moeten komen?

Typisch MSN, volledig onbetrouwbaar. Dit soort vaccins worden intramusculair geïnjecteerd.

Bij twijfel, bijvoorbeeld bij verwachte complicaties, overleg ik altijd even met een arts, die moeten er soms ook even over nadenken.
Maar in de hele GGD heeft niemand er maar ook een seconde minder om geslapen (tijdens het werk). Van Dissel had het ook zeker weer te druk, zijn baard grijs verven of zoiets. Voor een auditie als slechterik in LOTR part 4 (working title: cabinet Rutte 4).

Laatst bewerkt:
Maar in de hele GGD heeft niemand er maar ook een seconde minder om geslapen (tijdens het werk). Van Dissel had het ook zeker weer te druk, zijn baard grijs verven of zoiets. Voor een auditie als slechterik in LOTR part 4.
Staat toch gewoon in de bijsluiter hoe de prik gegeven moet worden, neem ik aan?

Van Dissel had het ook zeker weer te druk, zijn baard grijs verven of zoiets. Voor een auditie als slechterik in LOTR part 4 (working title: cabinet Rutte 4, the return of Sauron).

Laatst bewerkt:
Misschien een typfout, woordje vergeten.

"Het RIVM heeft uitgezocht of het kwaad kan dat een vaccin niet in het spierweefsel terechtkomt of dat een derde prik wordt gezet. Het is allebei niet erg."

Kijk ik nou zo verkeerd, of zouden de sportscholen (doorstroom locaties?) in verschillende regio's wel weer open kunnen?

Heb de routekaart even ingekort, de hele kaart staat hier

Adobe_20210205_204657.jpg

Screenshot_20210205_215232.jpgScreenshot_20210205_214454.jpg

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven