AndroidHealthClinic

Coronavirus

Weet je welke groep het nu pas zwaar heeft. Tweeverdieners met minimaal 2 kinderen die jonger zijn dan 6 en die geen beroep kunnen doen op opa of oma.
Ik had er misschien een smiley bij moeten zetten. Wat ik wilde aangeven is dat het weinig nut heeft om tegen elkaar op te boksen wie het nu erger heeft. Maximaal 10% komt ongeschonden door de crisis waarvan een deel er zelfs beter van zal zijn geworden, de overige 90% heeft er echt wel last van. Niet allemaal even veel en op een zelfde wijze, maar ook zeker niet voor een zelfde duur. Als we dat niet inzien en alleen maar oog hebben voor onze eigen problemen zal het herstel alleen maar moeilijker verlopen en langer duren.

Weet je welke groep het nu pas zwaar heeft. Tweeverdieners met minimaal 2 kinderen die jonger zijn dan 6 en die geen beroep kunnen doen op opa of oma.
En een pabo student die wat bijles geeft terwijl jullie thuis aan het werk zijn? Misschien valt zoiets wel te combineren met een collega of vrienden die kinderen van dezelfde leeftijd hebben? Als het jou productiever maakt dan wil je werkgever er vast over meedenken?

Wij hebben er weer twee in quarantaine. Even behelpen allemaal maar ik hoop dat deze situatie nu ook eens te denken geeft over het hele opvoedverhaal. Ouders die blijven miepen over hoe erg het is dat die kinderen thuis zijn (niet per se jij @Steks , maar ik hoor dit gewoon heel veel om mij heen) en wier kinderen normaal gesproken 3, 4, 5 dagen in de week naar de kinderopvang gaan moeten wellicht toch eens nadenken waarom ze ook alweer kinderen hadden genomen

Los daarvan is het natuurlijk veel beter als kinderen gewoon naar school, sport et cetera kunnen, voordat iemand daar over begint

moeten wellicht toch eens nadenken waarom ze ook alweer kinderen hadden genomen
Omdat dat zo'n leuke match is met de (bruine) labrador én je kunt ze enig aankleden! Zo leuk. Wel minimaal 2, anders is er geen symmetrie tijdens de vakantiekiekjes.

wier kinderen normaal gesproken 3, 4, 5 dagen in de week naar de kinderopvang gaan moeten wellicht toch eens nadenken waarom ze ook alweer kinderen hadden genomen
Tenzij je echt een goede baan hebt, lijkt het me tegenwoordig lastig om in een situatie te zitten waar maar één ouder werkt en de ander thuis is en voor de kinderen zorgt. De hele maatschappij is er tegenwoordig zo op ingesteld dat beide ouders moeten werken om een beetje inkomen te hebben voor een leuk leven. Dan is het logisch dat de kinderen naar de opvang gaan.

Het gaat ook niet om mij, wij redden het wel, het bedrijf waar wij voor werken lijdt niet onder de crisis, lokaal wordt er flink geïnvesteerd, we hebben beiden nog genoeg vrije dagen open staan, indien nodig kan ik beroep doen op noodopvang en bij de lichtste corona gerelateerde klachten van mij of mijn gezinsleden moet ik thuis blijven totdat ik negatief getest ben.

Ik wil alleen maar aangeven dat we ons leed en onze beperking niet erger moeten vinden dan dat van een ander. Ook de tieners die er aan bijna aan onder doorgaan hebben het zwaar, maar ach tegen de tijd dat die van school komen draait de economie wel weer en kunnen die gewoon werk vinden.

Tenzij je echt een goede baan hebt, lijkt het me tegenwoordig lastig om in een situatie te zitten waar maar één ouder werkt en de ander thuis is en voor de kinderen zorgt. De hele maatschappij is er tegenwoordig zo op ingesteld dat beide ouders moeten werken om een beetje inkomen te hebben voor een leuk leven. Dan is het logisch dat de kinderen naar de opvang gaan.
En dat met dank aan de cda, die zeggen dat het gezin de hoeksteen van de samenleving is. Blijkt de opvang te zijn.
En met dank aan de pvda iedereen een baan, vrouwen vaak twee één buitenshuis en één in huis.
En de vvd lacht ....

Tot nu toe ziet het er echter niet goed uit, zei coronaminister De Jonge vanmorgen: de besmettingscijfers dalen niet snel genoeg en ondertussen is er een derde golf op komst, dus aan vergaande versoepelingen van de maatregelen wordt nog niet gedacht. Het is daarom nog niet zeker dat de middelbare scholen op maandag 1 maart weer beginnen.

nou verwacht nog maar geen maatregelen dus in maart

Ik kan die rattenkop van hugo ook niet meer zien
1613146579879.png

Er zit ook nog wel een wereld van verschil tussen één ouder die helemaal niet werkt aan de ene kant, en aan de andere kant je kinderen voor het merendeel van de weekdagen naar de kinderopvang sturen.
Er is ook helemaal niks mis met kinderopvang natuurlijk. Gelukkig bestaat het. Belangrijk voor de ontwikkeling ook van met name jonge kinderen die nog niet naar school gaan. Maar ik denk wel dat ouders misschien ook eens moeten overwegen om financieel en carrièretechnisch iets in te leveren om iets méér tijd voor hun kinderen te hebben. Tijd die zo belangrijk is. Dit in tegenstelling tot het vluchtige bestaan van altijd maar on the move zijn. Altijd moeten haasten, de kinderen ergens moeten afleveren enzovoorts.
Ik ben zelf ook geen heilige verder, doe ook niet alles goed en heb ook wel belangrijke dingen gemist etc. Ik hoop alleen dat in deze tijd mensen ook hier wellicht wat meer over na gaan denken.

Terug
Naar boven