AndroidHealthClinic

Coronavirus

Op dezelfde manier maar iets minder omdat er geen oneerlijke praktijken gebruikt mogen worden om geld aan mensen te verdienen. En anders blijven er maar wat minder kranten/journalisten over, als er blijkbaar niet zo'n vraag naar is dat het voldoende verdient.

En ze kunnen ook meegaan met de tijd, nieuws en rapportages streamen ofzo. Of leren programmeren. Of een onlyfans nemen.
Zeg jij nu dat je zou betalen om bijvoorbeeld simone weimans naakt te zien? :roflol:

Zeg jij nu dat je zou betalen om bijvoorbeeld simone weimans naakt te zien? :roflol:
Met mijn visuele instelling wordt ik niet blij van dit soort suggesties. Ik zou wellicht betalen om het niet te hoeven zien.

Simone is een extremistische activiste, een heel eng mens. Korte lijntjes met allerlei andere activisten. Haar presentatie van het nieuws is prima.

Op dezelfde manier maar iets minder omdat er geen oneerlijke praktijken gebruikt mogen worden om geld aan mensen te verdienen. En anders blijven er maar wat minder kranten/journalisten over, als er blijkbaar niet zo'n vraag naar is dat het voldoende verdient.

En ze kunnen ook meegaan met de tijd, nieuws en rapportages streamen ofzo. Of leren programmeren. Of een onlyfans nemen.
Wat bedoel je nu precies met oneerlijke praktijken? De info rondom corona toen het nog nieuw en onbekend was? Of de sensationele koppen? Of info die achteraf niet correct blijkt te zijn? Dat laatste wordt vaak wel aangepast, al is bnr volgens mij de enige die er netjes bij vermeldt dat het is aangepast

Met financiering bedoelde ik inkomsten genereren an sich, niet door de overheid. Er zijn wel meer redenen om daar geen voorstander van te zijn

Wat bedoel je nu precies met oneerlijke praktijken? De info rondom corona toen het nog nieuw en onbekend was? Of de sensationele koppen? Of info die achteraf niet correct blijkt te zijn? Dat laatste wordt vaak wel aangepast, al is bnr volgens mij de enige die er netjes bij vermeldt dat het is aangepast

Met financiering bedoelde ik inkomsten genereren an sich, niet door de overheid. Er zijn wel meer redenen om daar geen voorstander van te zijn
Misleiding, overmatige angst zaaien, zaken rapporteren die niet feitelijk juist zijn, en buiten corona dingen zoals wederhoor. Er is toch een zekere objectieve standaard waar journalisten aan zouden moeten voldoen?

Absurde modellen van wiskundewappies en andere paniekzaaierij citeren mag daar ook wel onder vallen. Strict genomen verkondigen ze als pers dan geen leugen, want 'sources say' maar ze zijn wel selectief en laten niet elke willekeurige idioot z'n uitspraken op voorpagina's komen - alleen die in hun sensatiestraatje en politieke agenda passen.

Laatst bewerkt:
Misleiding, overmatige angst zaaien, zaken rapporteren die niet feitelijk juist zijn, en buiten corona dingen zoals wederhoor. Er is toch een zekere objectieve standaard waar journalisten aan zouden moeten voldoen?

Absurde modellen van wiskundewappies en andere paniekzaaierij citeren mag daar ook wel onder vallen. Strict genomen verkondigen ze als pers dan geen leugen, want 'sources say' maar ze zijn wel selectief en laten niet elke willekeurige idioot z'n uitspraken op voorpagina's komen - alleen die in hun sensatiestraatje en politieke agenda passen.
Annabel Nanninga en Maarten van Rossem waren het heel erg eens over wat er mis is met het NOS journaal.

EDIT, kijkenswaardig: Bericht in topic 'Het kerstwonder van DBB' https://forum.bodybuilding.nl/topics/het-kerstwonder-van-dbb.418885/post-10114422

Ja, je noemt best wel wat verschillende dingen. En dat is juist wat het in mijn ogen zo verdomd lastig maakt, omdat ik soms echt niet weet waar ik dan moet kijken.

Angst zaaien: heb je het over berichten rondom corona, begin 2020? Dan is de scheidingslijn tussen waarschuwen en angst zaaien heel dun. Simpelweg omdat het virus nogal onbekend was.
Veel medische berichten zijn terug te vinden op Doktermedia. Iets waar iedere krant zich blijkbaar wel aan schuldig maakt. Dat is ook niet iets wat alleen aan de journalistiek ligt, maar ook aan hoe onderzoeken in Nederland gefinancierd worden. Dat voorbeeld van het longfonds was geschreven om geld los te peuteren.

Niet ieder artikel wordt (alleen) door een journalist geschreven, zoals deze door de hoofdredacteur. Veel kranten hebben een kleur. Daarmee bedoel ik geen huidskleur, maar een politieke kleur.

Dus ik weet niet hoe dat met jou zit, maar ik vind objectief nogal een breed begrip.

Ja, je noemt best wel wat verschillende dingen. En dat is juist wat het in mijn ogen zo verdomd lastig maakt, omdat ik soms echt niet weet waar ik dan moet kijken.

Angst zaaien: heb je het over berichten rondom corona, begin 2020? Dan is de scheidingslijn tussen waarschuwen en angst zaaien heel dun. Simpelweg omdat het virus nogal onbekend was.
Nouja ik dacht ook aan later in de zomer toen Thierry met het op dat moment geldende sterftecijfer van 0.2% kwam. Dat moest en zou complotgekte zijn en alleen het officiële cijfer van 0.6% was reëel en eigenlijk was het nog wel hoger want niet alle gevallen zijn bekend, misschien maar de helft! Eerder was het natuurlijk zeker nog veel hoger, van 3.5% (who/china) inderdaad aan het begin naar later 1.5% ofzo. 100,000-600,000 doden. Denk ook aan de ophef rond protesten die niet voor black power waren. Dan de 2e golf die als er niet heel snel mondmaskers kwamen iedereen nog voor sinterklaas uit zou roeien. Solidair moeten zijn. Dan de varianten, 3e golf.. elk nieuwtje is het einde van de wereld.

Oja en het eindeloze gezever over dat iedereen er echt heel erg ziek van kan worden. En overal die ene 16 jarige die op de IC belandde op de voorpagina. Jonge mensen zijn allemaal maanden invalide. Het infecteert je hersenen en al je organen. Je zult nooit meer hetzelfde zijn.

Als het bleef bij waarschuwen zou dat leuk zijn maar het wordt allemaal gepresenteerd als de volledige eenzijdige onfeilbare wetenschap waarbij alternatieve visies of meer gematigde mogelijkheden worden afgedaan als complotgekte. Een beetje realistische blik zoals dat maar een enkele procent ernstig ziek wordt, elke virale infectie altijd al van alles in je lichaam infecteert wat een tijdje herstel kan kosten, en dat het maximaal aantal doden over 100% van de bevolking in 1 griepseizoen rekenen complete waanzin is. Als je daarmee komt dan geef je niet om de slachtoffers.

Niet ieder artikel wordt (alleen) door een journalist geschreven, zoals deze door de hoofdredacteur. Veel kranten hebben een kleur. Daarmee bedoel ik geen huidskleur, maar een politieke kleur.

Dus ik weet niet hoe dat met jou zit, maar ik vind objectief nogal een breed begrip.
De eenzijdige politieke kleur is vermoeiend. Als ze ondernemers die alles kwijt raken voor gek zetten mogen ze dat ook doen met de hypochondriërs die in paniek raken bij het opmerken van hun hartslag. Hoe sterk de worst-case scenario's worden afgetekend mag een beetje doorvragen en zoeken naar minder maatregelen door Van Haga bijvoorbeeld ook wel zo'n kans krijgen uiteen gezet te worden. Nu ben ik het daar ook niet geheel mee eens maar ik vind het wel fijn dat tenminste iemand nog e.e.a. aan feiten en onderbouwing probeert na te vragen - van de meeste/mainstream media hoef je dat dus niet te verwachten. En daar komt Van Dissel met z'n uitleg naar mijn mening heel goed uit, maar ik wil ook niet zomaar al zijn uitspraken zoals die in het nieuws komen klakkeloos aannemen.

Het hoeft niet alleen maar droog puur objectief de meest exacte wetenschap te zijn, want die kun je in onduidelijke situaties ook niet goed benaderen, maar het presenteren van een enkele totale waarheid en het strawmannen van de andere kant zou van mij geen journalisme mogen zijn. Zet de verschillende kanten eerst zo sterk mogelijk uiteen, laat elk tot z'n recht komen, en als er dan nog een duiding naar smaak bij moet mag men er van mij best een gekleurd plasje overheen doen.

Nu moet je de balans meer zoeken in het combineren van verschillende bronnen tussen mainstream- en alternatieve media, I guess. Waarbij beiden vatbaar zijn voor de complotgekkie extremen van hun kant van het spectrum.

Lekker geregeld weer

Plassterk, nu weer Rover: nomen est omen.

"Vroeger was ik behoorlijk goed op de bank"
"Die plas is altijd mijn sterke punt geweest"

Lekker geregeld weer
Door de OV bedrijven die te weinig voertuigen inzetten of door de reizigers die allemaal vinden dan hun reisje echt noodzakelijk is?

Hun reisje? Ja joh, gewoon lekker niet op werk op komen dagen, waarom ook niet.

De vervoerder is verantwoordelijk.
Of de werkgever moet meer moeite doen om thuiswerk te stimuleren danwel te verplichten.

Ik zou oppassen met het verantwoordelijk stellen van de vervoerder want dan kan de trein gewoon blijven staan als er een mannetje te veel inzit.

Kabinet gaat het OMT om advies vragen hoe om te gaan met de verkiezingen/ Whahahahahaah

Of de werkgever moet meer moeite doen om thuiswerk te stimuleren dan wel te verplichten.

Ik zou oppassen met het verantwoordelijk stellen van de vervoerder want dan kan de trein gewoon blijven staan als er een mannetje te veel inzit.
Ff aan de bakker vragen of ze het goed vindt als ik vandaag thuis wat broodjes afbak in de oven. Thuiswerken is een wassen neus. Bij de meeste beroepen kan je niet thuis werken.

De vervoerder moet meer wagens/wagons ter beschikking stellen.

Ff aan de bakker vragen of ze het goed vindt als ik vandaag thuis wat broodjes afbak in de oven. Thuiswerken is een wassen neus. Bij de meeste beroepen kan je niet thuis werken.
De echte bakker zit niet in de spits in het OV, die gaat net daarna naar huis en de verkooptruus in de winkel kan wel op de fiets of lopend want die woont in hetzelfde gehucht.

De echte bakker zit niet in de spits in het OV, die gaat net daarna naar huis en de verkooptruus in de winkel kan wel op de fiets of lopend want die woont in hetzelfde gehucht.
De echte bakker :roflol: Hoe verzin je het.

Wie mag nog volgens jou nog wel legitiem gebruikmaken van het OV?

De vervoerder moet meer wagens/wagons ter beschikking stellen.

Verbaast mij soms dat half Nederland aan een laptop genoeg heeft om thuis hun fulltime job uit te oefenen zonder de deur uit te komen. Kan mij daar niks bij voorstellen, maar dat krijg je als je zelf nog ouderwets de deur uit moet om te werken.

De echte bakker :roflol: Hoe verzin je het.

Wie mag nog volgens jou nog wel legitiem gebruikmaken van het OV?
Hoezo de echte bakker :roflol: , de persoon die de broden bakt is toch de bakker, niet die muts die vraagt of je het halfje wit gesneden wilt hebben of het saucijzenbroodje nog even in de over flikkert omdat je die warm wilt eten.

Iedereen die niet al zijn werk kan doen middels een laptop en een werkende internet verbinding heeft imo een legitieme reden om met het OV naar zijn werk te gaan.

Terug
Naar boven