MuscleMeat

Coronavirus

Iedereen die niet al zijn werk kan doen middels een laptop en een werkende internet verbinding heeft imo een legitieme reden om met het OV naar zijn werk te gaan.
Ik vind dit ook wel. Aan de andere kant er zijn mensen zoals ik die de sociale interactie nodig hebben. Kunnen we de keuze niet vrij laten en een stimulans geven aan thuiswerken?

Ik vind dit ook wel. Aan de andere kant er zijn mensen zoals ik die de sociale interactie nodig hebben. Kunnen we de keuze niet vrij laten en een stimulans geven aan thuiswerken?
Ja, maar dan wordt het een andere discussie, dan gaat het niet meer om het naleven van de opgelegde maatregelen, maar om de noodzaak van die maatregelen.

Ja, maar dan wordt het een andere discussie, dan gaat het niet meer om het naleven van de opgelegde maatregelen, maar om de noodzaak van die maatregelen.
Mja dat is zo, het is vroeg was even vergeten dat er maatregelen zijn.

Nouja ik dacht ook aan later in de zomer toen Thierry met het op dat moment geldende sterftecijfer van 0.2% kwam. Dat moest en zou complotgekte zijn en alleen het officiële cijfer van 0.6% was reëel en eigenlijk was het nog wel hoger want niet alle gevallen zijn bekend, misschien maar de helft! Eerder was het natuurlijk zeker nog veel hoger, van 3.5% (who/china) inderdaad aan het begin naar later 1.5% ofzo. 100,000-600,000 doden. Denk ook aan de ophef rond protesten die niet voor black power waren. Dan de 2e golf die als er niet heel snel mondmaskers kwamen iedereen nog voor sinterklaas uit zou roeien. Solidair moeten zijn. Dan de varianten, 3e golf.. elk nieuwtje is het einde van de wereld.

Oja en het eindeloze gezever over dat iedereen er echt heel erg ziek van kan worden. En overal die ene 16 jarige die op de IC belandde op de voorpagina. Jonge mensen zijn allemaal maanden invalide. Het infecteert je hersenen en al je organen. Je zult nooit meer hetzelfde zijn.

Als het bleef bij waarschuwen zou dat leuk zijn maar het wordt allemaal gepresenteerd als de volledige eenzijdige onfeilbare wetenschap waarbij alternatieve visies of meer gematigde mogelijkheden worden afgedaan als complotgekte. Een beetje realistische blik zoals dat maar een enkele procent ernstig ziek wordt, elke virale infectie altijd al van alles in je lichaam infecteert wat een tijdje herstel kan kosten, en dat het maximaal aantal doden over 100% van de bevolking in 1 griepseizoen rekenen complete waanzin is. Als je daarmee komt dan geef je niet om de slachtoffers.

De eenzijdige politieke kleur is vermoeiend. Als ze ondernemers die alles kwijt raken voor gek zetten mogen ze dat ook doen met de hypochondriërs die in paniek raken bij het opmerken van hun hartslag. Hoe sterk de worst-case scenario's worden afgetekend mag een beetje doorvragen en zoeken naar minder maatregelen door Van Haga bijvoorbeeld ook wel zo'n kans krijgen uiteen gezet te worden. Nu ben ik het daar ook niet geheel mee eens maar ik vind het wel fijn dat tenminste iemand nog e.e.a. aan feiten en onderbouwing probeert na te vragen - van de meeste/mainstream media hoef je dat dus niet te verwachten. En daar komt Van Dissel met z'n uitleg naar mijn mening heel goed uit, maar ik wil ook niet zomaar al zijn uitspraken zoals die in het nieuws komen klakkeloos aannemen.

Het hoeft niet alleen maar droog puur objectief de meest exacte wetenschap te zijn, want die kun je in onduidelijke situaties ook niet goed benaderen, maar het presenteren van een enkele totale waarheid en het strawmannen van de andere kant zou van mij geen journalisme mogen zijn. Zet de verschillende kanten eerst zo sterk mogelijk uiteen, laat elk tot z'n recht komen, en als er dan nog een duiding naar smaak bij moet mag men er van mij best een gekleurd plasje overheen doen.

Nu moet je de balans meer zoeken in het combineren van verschillende bronnen tussen mainstream- en alternatieve media, I guess. Waarbij beiden vatbaar zijn voor de complotgekkie extremen van hun kant van het spectrum.
Ja ik weet niet hoe dat zit, het lijkt wel alsof meerdere zenders hun vingers er niet aan willen branden. En precies andersom lijkt het wel alsof van Dissel niets fout kan doen, hoe hard hij het ook probeert.
Hoe dieper ik erin duik, hoe meer het op één grote beerput lijkt.

Waarheid zal ongetwijfeld ergens in het midden liggen. En zoals jij al zegt, die is alleen maar moeilijker te achterhalen zo.

Laatst bewerkt:
Ja, dat kan, maar misschien even niet op dagen dat er minder OV rijdt. Een weekje zonder moet nog wel lukken, toch?

Iedereen die niet al zijn werk kan doen middels een laptop en een werkende internet verbinding heeft imo een legitieme reden om met het OV naar zijn werk te gaan.
En de groep mensen die normaal met de auto of fiets gaat, maar nu bewust met de trein gaat (vanwege het weer, de gaten in de weg, gladde fietspaden of wat dan ook)?

Tienduizenden jonge, gezonde mensen gesloopt door corona: ‘Ik neem afscheid van wie ik was’​

Heb toch veel bedenkingen bij zo'n titel en duiding... denk niet dat er echt tienduizenden jonge gezonde mensen voor het leven zijn getekend.

Fysiotherapeutenbond KNGF schat op basis van onderzoek onder haar leden dat minimaal 28.000 ex-covidpatiënten op dit moment onder behandeling zijn voor herstelzorg. Daarvan is ruim de helft (54 procent) jonger dan 55 jaar.
15,120 van de > 2 miljoen infecties dus. Geen idee van de gezondheid pre-corona.

Jako Burgers van het Nederlands Huisartsen Genootschap denkt ook dat het om tienduizenden mensen gaat. ,,In mijn praktijk heb ik tien mensen met zo’n lange nasleep. Er zijn vijfduizend huisartsenpraktijken, stel dat die er allemaal acht hebben. Dan zit je op veertigduizend mensen. Ik denk dat dat een reële inschatting is, die ook ondersteund wordt door internationaal onderzoek.”

Zorgverzekeraars Nederland vergoedde tot en met november aan ruim 1100 mensen herstelzorg vanuit het basispakket, en zegt dat het aantal mensen dat daar gebruik van maakt blijft groeien.
Van 10 mensen in je praktijk extrapoleren naar veertigduizend? En wel attend dan dat slechts 1100 mensen er vergoeding voor aanvragen. 38900 betalen maandenlange zware fysio ondersteuning blijkbaar zelf. Of zouden er misschien maar zoveel zijn die er echt nog zo'n last van hebben?

,Ik voelde een onbeschrijfelijke vermoeidheid. Hiervoor zat ik bij de onderzeedienst van de Marine. Ik ben zware oefeningen gewend, waarbij je wekenlang amper slaapt. Nooit deed mijn lichaam niet waar ik opdracht toe gaf.

,,Ik was altijd fit, ben zelfs zes jaar militair geweest. Voor covid rende ik per week 40 kilometer hard, nu heb ik nergens nog energie voor.”
Bikkel wel, interessant voorbeeld...
Onderzoek in het ziekenhuis levert vaak weinig concreets op. Van den Borst: ,,We zien vaak bijzonder weinig afwijkingen. Bij een wandeltest scoren mensen met luchtwegklachten bijvoorbeeld normaal. Maar vervolgens horen we wel dat ze nog dagenlang afgemat zijn.’’
De energiefabriekjes in de cellen, de mitochondriën, worden uitgeschakeld, met als gevolg bijvoorbeeld die zware vermoeidheid als iemand een klein stukje heeft gewandeld.
Dus er is niks anders te vinden dan na ziek geweest te zijn weer conditie moeten opbouwen. En dat gaat niet vanzelf zeker niet als je 40-50+ bent.
,De huisarts verwees me door naar de cardioloog. Die maakte een hartfilmpje, maar met mijn hart bleek niks mis. Vervolgens kwam ik bij de longarts, die deed een inspanningstest en liet een mri-scan maken: ook geen afwijkingen. Ik begreep hun conclusie dat zij dan niks kunnen doen, maar wat kan er dan wel?’’
:eek:
,,De huisarts bleef maar zeggen: neem rust, het komt wel goed. Maar dat gebeurde maar niet. Telkens als ik wat opkrabbelde, kreeg ik weer een heftige terugval. Ik ging me afvragen: word ik nog wel beter? Toen ik in november alleen maar verder achteruitgang, ben ik geknakt.’’

,,Ik heb sinds december een revalidatietraject. Dat helpt het zenuwstelsel tot rust te brengen met ademhalingstechnieken, en door op de juiste manier te bewegen. Om de dag jog, fiets of wandel ik. Sindsdien gaat het echt beter. Als ik maar licht aan het einde van de tunnel zie, vecht ik me er wel doorheen. Ik word de oude, er is geen andere optie. Als ik weer kan werken, en weer gewoon papa kan zijn, komt de rest vanzelf.”
Ah gelukkig, er kan toch wat aan gedaan worden.

Trouwens ook steeds erg hard werkende mensen in die artikelen. Vind de berichtgeving ook zo alsof ze dat gelijkstellen met gezond en fit zijn. Geeft werkstress niet juist een belasting op je immuunsysteem?

Laatst bewerkt:
En de groep mensen die normaal met de auto of fiets gaat, maar nu bewust met de trein gaat (vanwege het weer, de gaten in de weg, gladde fietspaden of wat dan ook)?
Die moeten hun rijbewijs inleveren. :D

Ik heb de afgelopen dagen ook gewoon met de auto rondgereden en dat was prima te doen.

Maar lees eens goed, waar heb ik geschreven dat die van mij niet mogen?

Tienduizenden jonge, gezonde mensen gesloopt door corona: ‘Ik neem afscheid van wie ik was’​

Heb toch veel bedenkingen bij zo'n titel en duiding... denk niet dat er echt tienduizenden jonge gezonde mensen voor het leven zijn getekend.

15,120 van de > 2 miljoen infecties dus. Geen idee van de gezondheid pre-corona.

Van 10 mensen in je praktijk extrapoleren naar veertigduizend? En wel attend dan dat slechts 1100 mensen er vergoeding voor aanvragen. 38900 betalen maandenlange zware fysio ondersteuning blijkbaar zelf. Of zouden er misschien maar zoveel zijn die er echt nog zo'n last van hebben?

Bikkel wel, interessant voorbeeld...

Dus er is niks anders te vinden dan na ziek geweest te zijn weer conditie moeten opbouwen. En dat gaat niet vanzelf zeker niet als je 40-50+ bent.

:eek:

Ah gelukkig, er kan toch wat aan gedaan worden.

Trouwens ook steeds erg hard werkende mensen in die artikelen. Vind de berichtgeving ook zo alsof ze dat gelijkstellen met gezond en fit zijn. Geeft werkstress niet juist een belasting op je immuunsysteem?
Weet je welke groep het nu pas zwaar heeft. Tweeverdieners met minimaal 2 kinderen die jonger zijn dan 6 en die geen beroep kunnen doen op opa of oma.

Weet je welke groep het nu pas zwaar heeft. Tweeverdieners met minimaal 2 kinderen die jonger zijn dan 6 en die geen beroep kunnen doen op opa of oma.
Als het nog erger wordt moeten jullie met zijn allen in die Landrover gaan wonen.

Die moeten hun rijbewijs inleveren. :D

Ik heb de afgelopen dagen ook gewoon met de auto rondgereden en dat was prima te doen.

Maar lees eens goed, waar heb ik geschreven dat die van mij niet mogen?
Haha! Mee eens!

Ja, jij. Maar ik doelde op die mensen die sowieso al te onzeker achter het stuur zitten

Zoek eens alleen op het forum naar Willem Middelkoop, die roept altijd dat het TEOTWAWKI is en om de zoveel jaar is het nu echt aan de hand hoor.
Ik lees dat hij een benchpressmonster aan het worden is? En dat hij zelfmoord gaat plegen als hij niet meer kan bankdrukken, wat wel herkenbaar is. Of hoort die tekst er niet bij.

Daar hebben we Middelkoop weer. Als je al vijftien jaar roept dat het financiële systeem volledig op de schop zal gaan zou het zomaar kunnen dat je per ongeluk wel eens een keer gelijk krijgt, maar zelfs dat lukt hem niet.

Zoek eens alleen op het forum naar Willem Middelkoop, die roept altijd dat het TEOTWAWKI is en om de zoveel jaar is het nu echt aan de hand hoor.
Ik google hem en zie dat hij webshop heeft opgericht voor het beleggen in goud. Dan heb je er denk ik ook wel baat bij om te roeptoeteren dat het systeem instort enzovoort.

Ik google hem en zie dat hij webshop heeft opgericht voor het beleggen in goud. Dan heb je er denk ik ook wel baat bij om te roeptoeteren dat het systeem instort enzovoort.
Het is bijna alsof je als hedgefonds short gaat en dan negatieve geruchten gaat verspreiden, kan ook niet fout gaan, gratis geld, oh wacht....

Terug
Naar boven