- Waardering
- 25.458
- Lengte
- 1m83
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Er zit ook nog wel een wereld van verschil tussen één ouder die helemaal niet werkt aan de ene kant, en aan de andere kant je kinderen voor het merendeel van de weekdagen naar de kinderopvang sturen.
Er is ook helemaal niks mis met kinderopvang natuurlijk. Gelukkig bestaat het. Belangrijk voor de ontwikkeling ook van met name jonge kinderen die nog niet naar school gaan. Maar ik denk wel dat ouders misschien ook eens moeten overwegen om financieel en carrièretechnisch iets in te leveren om iets méér tijd voor hun kinderen te hebben. Tijd die zo belangrijk is. Dit in tegenstelling tot het vluchtige bestaan van altijd maar on the move zijn. Altijd moeten haasten, de kinderen ergens moeten afleveren enzovoorts.
Ik ben zelf ook geen heilige verder, doe ook niet alles goed en heb ook wel belangrijke dingen gemist etc. Ik hoop alleen dat in deze tijd mensen ook hier wellicht wat meer over na gaan denken.
Over die peuters: volgens mij gaan ze in België al naar school vanaf dat ze zindelijk zijn. Maar onderwijs is daar wel met meer dingen anders.Beiden 40 uur of meer werken is imo ook niet een gewenste zaak, maar soms wordt kinderopvang ook wel te negatief belicht. Als een kind 4 is gaat het toch ook 5 dagen per week mat school en als een kind 2 is en niet naar een kinderdagverblijf gaat wordt er gestimuleerd om het 2 of 3 dagdelen per week naar een peuterspeelzaal te brengen.
Hoe zouden je kinderen daarover denken als ze weten dat je veel meer had kunnen verdienen?Ik ben het hier gewoon zeer ernstig mee eens.
Zelf heb ik daarom -toen mij kinderen nog klein waren- kansen op 4-5 keer modaal verdienen laten schieten.
Als ik daar wel voor was gegaan was ik praktisch altijd onderweg en afwezig geweest.
Wat toen intuïtief al de juiste keuze bleek, laat dit in retrospectie steeds duidelijker zien.
Ik heb nu een zeer hechte band opgebouwd met mijn kinderen, die door al het geld van de wereld niet gecompenseerd had kunnen worden.

Lijstje?
Pfoe laten we beginnen met dat er geen achterliggende immuniteit zou zijn. Orgaanschade noemen zonder te relativeren dat ook bij normale virale infecties gebeurt en het om veelal extreem oude mensen met allerlei comorbiditeiten gaat. Mondmaskers en lockdown samen noemen als maatregelen die bewezen effect hebben terwijl die eerste dat alleen met N95 maskers doet welke we niet mogen gebruiken. Zou van de niet-medische maatregelen inmiddels ook wel het effect op de R-waarde kunnen benoemen, maar dat zou wel eens de relativeerders in de hand kunnen spelen als je er bijvoorbeeld suicides en eetstoornissen onder de jeugd en oversterfte tegenover zet.

Hoe zouden je kinderen daarover denken als ze weten dat je veel meer had kunnen verdienen?![]()

Twee tweets en een artikel (geen zorgen, je kan ook naar het plaatje in artikel kijken) om alle amateur-virologen en -epidemiologen een moment van zelfreflectie te gunnen.
En het stukje over economische gevolgen is nogal een strawman die dan af wordt gedaan met een enkele bron die stelt dat het zonder maatregelen nog erger had kunnen zijn.Pfoe laten we beginnen met dat er geen achterliggende immuniteit zou zijn. Orgaanschade noemen zonder te relativeren dat ook bij normale virale infecties gebeurt en het om veelal extreem oude mensen met allerlei comorbiditeiten gaat. Mondmaskers en lockdown samen noemen als maatregelen die bewezen effect hebben terwijl die eerste dat alleen met N95 maskers doet welke we niet mogen gebruiken. Zou van de niet-medische maatregelen inmiddels ook wel het effect op de R-waarde kunnen benoemen, maar dat zou wel eens de relativeerders in de hand kunnen spelen als je er bijvoorbeeld suicides en eetstoornissen onder de jeugd en oversterfte tegenover zet.
Muh hockeystick grafiek.
IFR is wel interessant. Was een tijdje een stuk lager, vrijwel gelijk aan griep, toen weer -en nu nog over het geheel genomen- een veelvoud daarvan. Maar zijn het nou doden met covid of doden aan covid? En wat kan de IFR wel eens zijn van griep? Gemiddeld 0.1%, maar maximaal bij een zware/nieuwe griepepidemie? Komt het daar dan weer bij in de buurt? (trouwens sowieso fout om daar een internationale/meta studie bij te noemen, in plaats van het cijfer in NL, het virus heeft geen inherente enkele IFR waarde)
En dat was enkel even een snelle scan. Ik wordt hier niet voor betaald.
Onzin over klimaat even terzijde maar ook daar is wel te merken dat logisch nadenken en inhoudelijke kennis over de modellen tekort schieten.
Mijn lezing van het artikel is een andere.Pfoe laten we beginnen met dat er geen achterliggende immuniteit zou zijn. Orgaanschade noemen zonder te relativeren dat ook bij normale virale infecties gebeurt en het om veelal extreem oude mensen met allerlei comorbiditeiten gaat. Mondmaskers en lockdown samen noemen als maatregelen die bewezen effect hebben terwijl die eerste dat alleen met N95 maskers doet welke we niet mogen gebruiken. Zou van de niet-medische maatregelen inmiddels ook wel het effect op de R-waarde kunnen benoemen, maar dat zou wel eens de relativeerders in de hand kunnen spelen als je er bijvoorbeeld suicides en eetstoornissen onder de jeugd en oversterfte tegenover zet.
Muh hockeystick grafiek.
IFR is wel interessant. Was een tijdje een stuk lager, vrijwel gelijk aan griep, toen weer -en nu nog over het geheel genomen- een veelvoud daarvan. Maar zijn het nou doden met covid of doden aan covid? En wat kan de IFR wel eens zijn van griep? Gemiddeld 0.1%, maar maximaal bij een zware/nieuwe griepepidemie? Komt het daar dan weer bij in de buurt? (trouwens sowieso fout om daar een internationale/meta studie bij te noemen, in plaats van het cijfer in NL, het virus heeft geen inherente enkele IFR waarde)
En dat was enkel even een snelle scan. Ik wordt hier niet voor betaald.
Onzin over klimaat even terzijde maar ook daar is wel te merken dat logisch nadenken en inhoudelijke kennis over de modellen tekort schieten.
Terwijl er op de site van het CDC (Amerikaanse RIVM) zo duidelijk stond dat je daarmee ivm besmetting een beetje moet oppassen.
Mijn lezing van het artikel is een andere.
De auteur neemt juist geen stelling over specifieke maatregelen, maar laat hij bepaalde mechanismen en drogredenen zien.
Die grafiek zie ik vooral een een illustratie daarvan, niet een tot op de bodem uitgezochte weergave van de werkelijkheid.
Tot op zeker hoogte mee eens, ook ik heb veel salaris (tijdelijk) ingeleverd om de woensdagen extra bij mijn kind te kunnen zijn maar... mijn situatie liet dat toe. Er zijn veel mensen die mede door overheidsbeleid met zijn tweeen fulltime moeten werken om huur of hypotheek te betalen. Zijn erg veel, vooral westerse, mensen die al helemaal niet aan kinderen beginnen omdat het in Nederland niet beplaald makkelijk gemaakt wordt.Ik ben het hier gewoon zeer ernstig mee eens.
Zelf heb ik daarom -toen mij kinderen nog klein waren- kansen op 4-5 keer modaal verdienen laten schieten.
Als ik daar wel voor was gegaan was ik praktisch altijd onderweg en afwezig geweest.
Wat toen intuïtief al de juiste keuze bleek, laat dit in retrospectie steeds duidelijker zien.
Ik heb nu een zeer hechte band opgebouwd met mijn kinderen, die door al het geld van de wereld niet gecompenseerd had kunnen worden.
Ik hoop dat hij ook heeft gehoord van martial law.Me broer heeft rechten gestudeerd die zei al heb schijt aan de avondklok, geef maar een boete zie je in de rechtzaal hahaha