Fitness Seller

Coronavirus

Eigenlijk zeg je dat we dus de laatste versoepelingen niet hadden moeten doorvoeren.

Dan was er nu geen opleving van het virus geweest en was het onbegrip onder de bevolking nog groter geweest.
Je had iig niet moeten versnellen en je had niet moeten liegen over "dansen met Jansen".

Of ik heb ergens overheen gelezen, maar ik kan niet terug vinden dat het minder dan 30% bleek te zijn. Naar mijn mening kan je dan niet van niet of nauwelijks besmettelijker spreken.
De R bleef toch rond de 1. Dankzij de avondklok misschien, die optimaal slechts enkele procenten kon helpen. Kan het dus niet veel meer dan nauwelijks besmettelijker zijn geweest.

Gaat me niet echt om welk percentage daar precies bij hoort, maar er werd voor de komst geroepen dat het zoveel erger zou zijn dat weer alles zou veranderen en we geen verdere opties meer hadden om nog terug te vechten. Einde der tijden was aangebroken. Het bleek niet tot nauwelijks uit te maken.

Hoogstens kan je zeggen dat die feestjes nu, of zoals TvT nu geregeld is en dingen over ventilatie en maximum aantal bezoekers, niet kunnen. Maar met de juiste maatregelen en nog grotere vaccinatiegraad kan dat best.

Laat dat nou net de crux van mijn verhaal zijn: van die maatregelen komen we niet meer af, als we niet bereid zijn het virus te laten rondgaan. I rest my case.

Eigenlijk zeg je dat we dus de laatste versoepelingen niet hadden moeten doorvoeren.
Nee, ik zeg dat je een keuze maakt en er vervolgens voor zorgt dat de omstandigheden en voorwaarden waaronder je die keuze doorvoert helder en eenduidig zijn. Een aantal van de overwegingen voor die keuze waren 'er zijn nu voldoende mensen volledig beschermd' (incorrect), 'er is nauwelijks maatschappelijk draagvlak meer voor de meeste / alle maatregelen (correct), 'we baseren ons beleid niet alleen op besmettingen maar ook op ziekenhuis/IC bezetting' (nu blijkbaar alleen nog op besmettingen). Die bezetting was laag, er was inderdaad geen draagvlak meer en dus werd de boel volledig los gelaten.
Vervolgens zijn de omstandigheden waaronder de boel los wordt gelaten dramatisch. Er zijn wéér geen duidelijke afspraken. Ja nee, je mag direct gaan feesten als je geprikt bent. Oh nee, toch niet, je moet twee weken wachten. Of vierentwintig uur. Of toch weer wat anders. Weet je wat, wat maakt het uit. We gaan testen voor toegang en organiseren fieldlab experimenten. Nee, we stoppen daar weer mee en gooien gewoon alles op slot. Of juist weer niet, we laten iedereen gewoon binnen. Of nee, tienduizend besmettingen, we gooien nu vandaag nog direct alles weer dicht. f**k you and f**k your festival.
Je mag op vakantie, nee toch niet, ja toch wel mits quarantaine, nee geen quarantaine, maar we hebben hier wel een app die goed werkt. Oh nee, toch niet. Code rood, CODE ROOD! Andere landen bepalen zelf wat ze met een code rood of donkerrood doen. Nee wacht, daar hebben we een Europese organisatie voor. Maar die geeft alleen de kleurcodes, die maakt geen beleid. Dus andere landen bepalen het toch wel. Of je bepaalt het zelf, ook goed. Je kunt onbezorgd op vakantie, maar wel goed voorbereid, maar landen kunnen wel op elk moment hun beleid ten opzichte van Nederland aanpassen, dus dan zit je daar en ben je fucked omdat je toch twee weken in quarantaine moet. Geen paniek!
Nee, we varen op ziekenhuis/IC bezetting en we accepteren dat die besmettingen kunnen oplopen. Huh maar er zijn tienduizend besmettingen?! Oh ja, nee dan gaan we toch weer maatregelen terug invoeren.
Dan was er nu geen opleving van het virus geweest en was het onbegrip onder de bevolking nog groter geweest.
Laten we eerlijk zijn, het is vanaf het begin al helemaal mis gegaan met het vaccineren. In Engeland, de V.S. en allerlei andere landen waren al miljoenen prikken gezet voordat ze in Nederland eens begonnen, we lieten eerst nog even lekker de kerstvakantie er overheen komen. Rustig aan joh, we zijn allemaal gewoon gevaccineerd hoor tegen de zomer. In maart en april gaan we echt zó veel mensen vaccineren, daar word je helemaal duizelig van. Nederland heeft continu achter de feiten aangelopen op dat gebied. Het is een aaneenschakeling van wanbeleid. Dat openingsplan is leuk en aardig maar ik kan persoonlijk geen enkele lijn ontdekken in het Nederlandse coronabeleid. Het enige dat het uitstraalt is constant paniekvoetbal.

Laat dat nou net de crux van mijn verhaal zijn: van die maatregelen komen we niet meer af, als we niet bereid zijn het virus te laten rondgaan. I rest my case.
Op termijn in periodes wel en er zullen wel blaastests oid ontwikkeld worden, ook zal een vaccinatiebewijs voldoende kunnen zijn voor toegang.

Ohja,
Vandaag ook door Amrish en Marino benadrukt: veel jongeren in de nu besmette groepen wonen thuis, dat zijn er nu meer dan normaal, die komen dus in contact met oa hun ouders die wellicht nog geen 2e prik hebben kunnen krijgen, ook op het werk ontmoeten generaties elkaar: Er zijn geen gescheiden levende leeftijdscohorten!

Deed me denken aan die volslagen idiote proefballon die Barbara Baarsma eens in de zoveel tijd moet oplaten.
Zeiden ze dit aan hand van data die aantoont dat het significant gebeurd?

Het is pas een expert als ze zegt wat ik wil horen! :D
Als het aan de meeste virologen ligt blijven we zo lang mogelijk allemaal opgesloten in ons huis totdat het virus helemaal verdwenen is volgens mij. Ik vind die teksten van die Ab Osterhaus altijd zeer tenenkrommend en ik begrijp wel waarom zo iemand vele bedreigingen krijgt.

Ohja,

Zeiden ze dit aan hand van data die aantoont dat het significant gebeurd?
Ze spraken een verwachting uit en/of gaven een voorbeeld op basis van een hoger percentage thuiswonende jongeren (minder op kamers) dan normaal en de vaccinatiegraad van de leeftijdsgroep van de ouders.

Op termijn in periodes wel en er zullen wel blaastests oid ontwikkeld worden, ook zal een vaccinatiebewijs voldoende kunnen zijn voor toegang.
:roflol:
Als dit echt zo gaat zijn dan hoop ik dat er eens een kernoorlog komt waardoor de planeet even een paar duizend jaar onbewoonbaar wordt
Dat hebben we dan wel verdiend
Permanent maatregelen voor een griepje :trollface:, het moet niet gekker worden

Als het aan de meeste virologen ligt blijven we zo lang mogelijk allemaal opgesloten in ons huis totdat het virus helemaal verdwenen is volgens mij. Ik vind die teksten van die Ab Osterhaus altijd zeer tenenkrommend en ik begrijp wel waarom zo iemand vele bedreigingen krijgt.
Omdat ze de opdracht van de overheid hebben gekregen dat het virus volledig moet verdwijnen ;)

Volgens mij is dat helemaal niet wat de meeste virologen zeggen.

Ab Osterhaus is een beetje de Peter R. de Vries van het coronavirus, altijd goed voor opschudding aan tafel en stevige uitspraken.

Als dit echt zo gaat zijn dan hoop ik dat er eens een kernoorlog komt waardoor de planeet even een paar duizend jaar onbewoonbaar wordt
Hier moest ik April 2020 aan denken :)

De gevolgen van een kernoorlog zijn wel wat permanenter... :D

Vergelijkingen met een griepje of verkoudheidje, al is het in sommige gevallen voor de individu niet veel erger dan dat (met name Delta voor jongeren), al is het een grapje, ik word daar zó moe van...

Omdat ze de opdracht van de overheid hebben gekregen dat het virus volledig moet verdwijnen ;)
Cartoon Yes GIF by SpongeBob SquarePants

Volgens mij is dat helemaal niet wat de meeste virologen zeggen.

Ab Osterhaus is een beetje de Peter R. de Vries van het coronavirus, altijd goed voor opschudding aan tafel en stevige uitspraken.
Het probleem is dat die virologen helemaal geen f**k geven om de overige gevolgen op de maatschappij van al die afschuwelijke maatregelen. Het enige waar zij op focussen is het indammen van het virus en komen daarmee met de meest idiote maatregelen. Als iemand mij in januari 2020 had gezegd dat ik in het volgende jaar te maken zou krijgen met een avondklok, gesloten sportscholen en horeca en een mondkapjesplicht had ik diegene keihard uitgelachen. Zulke maatregelen zijn als je er even over nadenkt echt absurd. En als het aan die Osterhaus had gelegen waren er nog maffere maatregelen geweest. Iedereen is nu wel klaar met die maatregelen, het draagvlak is verdwenen. Al hoorde ik vanmorgen weer op de radio dat er ergens een polletje was gehouden en 40% van de mensen wil blijkbaar nog strengere maatregelen momenteel. Ik heb echt geen idee waar ze die lui altijd vandaan toveren. Die lui mogen zich wat mij betreft in de fik steken of van een brug afgooien.

Cartoon Yes GIF by SpongeBob SquarePants

Het probleem is dat die virologen helemaal geen f**k geven om de overige gevolgen op de maatschappij van al die afschuwelijke maatregelen. Het enige waar zij op focussen is het indammen van het virus en komen daarmee met de meest idiote maatregelen. Als iemand mij in januari 2020 had gezegd dat ik in het volgende jaar te maken zou krijgen met een avondklok, gesloten sportscholen en horeca en een mondkapjesplicht had ik diegene keihard uitgelachen. Zulke maatregelen zijn als je er even over nadenkt echt absurd. En als het aan die Osterhaus had gelegen waren er nog maffere maatregelen geweest. Iedereen is nu wel klaar met die maatregelen, het draagvlak is verdwenen. Al hoorde ik vanmorgen weer op de radio dat er ergens een polletje was gehouden en 40% van de mensen wil blijkbaar nog strengere maatregelen momenteel. Ik heb echt geen idee waar ze die lui altijd vandaan toveren. Die lui mogen zich wat mij betreft in de fik steken of van een brug afgooien.
Van de brog afgooien en in de fik steken :D Met al die miljarden die we nu de put ingooien kunnen we die mensen toch wel een cursus 'omgaan met niet-rationele angstgevoelens' aanbieden?

Terug
Naar boven