AndroidHealthClinic

Coronavirus

De R bleef toch rond de 1. Dankzij de avondklok misschien, die optimaal slechts enkele procenten kon helpen. Kan het dus niet veel meer dan nauwelijks besmettelijker zijn geweest.
Ja, de gezamenlijke R bleef rond de 1 en daaruit maak ik op dat de Britse variant prima 30-40% besmettelijker kan zijn.

Heb je niet gewoon een keer een meme of een soundbite gezien van Ab Osterhaus @wovano want hij zegt helemaal niet zulke onredelijke dingen imo en is ook behoorlijk genuanceerd over het algemeen. Natuurlijk houdt een viroloog zich bezig met virologie en het indammen van virussen, ik heb liever niet dat zo iemand zich al te veel bemoeit met economie, sociologie en dergelijke. Daar zijn weer andere mensen voor.

Van de brog afgooien en in de fik steken :D Met al die miljarden die we nu de put ingooien kunnen we die mensen toch wel een cursus 'omgaan met niet-rationele angstgevoelens' aanbieden?
Als die 40% zich daadwerkelijk in de fik steekt is direct het klimaatprobleem en het woningtekort opgelost. Win win.

Heb je niet gewoon een keer een meme of een soundbite gezien van Ab Osterhaus @wovano want hij zegt helemaal niet zulke onredelijke dingen imo en is ook behoorlijk genuanceerd over het algemeen. Natuurlijk houdt een viroloog zich bezig met virologie en het indammen van virussen, ik heb liever niet dat zo iemand zich al te veel bemoeit met economie, sociologie en dergelijke. Daar zijn weer andere mensen voor.
Nee ik heb hem eens in een talkshow horen praten en wat hij daar allemaal uitkraamde vond ik echt zeer tenenkrommend. Direct ook de reden dat ik in de lockdown nauwelijks talkshows gekeken heb want het had destijds geen goede invloed op mijn gemoedstoestand wat al die experts te vertellen hadden.

Die mensen hebben ze alleen niet in het OMT gestopt. Wilde van Dissel niet.

Al hoorde ik vanmorgen weer op de radio dat er ergens een polletje was gehouden en 40% van de mensen wil blijkbaar nog strengere maatregelen momenteel. Ik heb echt geen idee waar ze die lui altijd vandaan toveren. Die lui mogen zich wat mij betreft in de fik steken of van een brug afgooien.

Van de brog afgooien en in de fik steken :D Met al die miljarden die we nu de put ingooien kunnen we die mensen toch wel een cursus 'omgaan met niet-rationele angstgevoelens' aanbieden?
Even afhankelijk van wat er precies wordt bedoeld met strengere maatregelen, bij welke brug moet ik me precies melden volgens jullie?

Voor zover angst rationeel is, wat zijn dan precies die niet-rationele angsten?

Ik zal jullie wel missen. :wave:

Ja, de gezamenlijke R bleef rond de 1 en daaruit maak ik op dat de Britse variant prima 30-40% besmettelijker kan zijn.
Misschien 15-30%. Maar ik erger me er ook al 1.5 jaar aan dat er geen onzekerheidsmarge bij de R wordt genoemd. :shake:

Cartoon Yes GIF by SpongeBob SquarePants

Het probleem is dat die virologen helemaal geen f**k geven om de overige gevolgen op de maatschappij van al die afschuwelijke maatregelen. Het enige waar zij op focussen is het indammen van het virus en komen daarmee met de meest idiote maatregelen. Als iemand mij in januari 2020 had gezegd dat ik in het volgende jaar te maken zou krijgen met een avondklok, gesloten sportscholen en horeca en een mondkapjesplicht had ik diegene keihard uitgelachen. Zulke maatregelen zijn als je er even over nadenkt echt absurd. En als het aan die Osterhaus had gelegen waren er nog maffere maatregelen geweest. Iedereen is nu wel klaar met die maatregelen, het draagvlak is verdwenen. Al hoorde ik vanmorgen weer op de radio dat er ergens een polletje was gehouden en 40% van de mensen wil blijkbaar nog strengere maatregelen momenteel. Ik heb echt geen idee waar ze die lui altijd vandaan toveren. Die lui mogen zich wat mij betreft in de fik steken of van een brug afgooien.
Overigens was het gisteren de viroloog of immunoloog aan tafel bij Op1 die vond dat de politicus niet moest overdrijven met maatregelen.

De politicus was niet van de FvD.

Misschien 15-30%. Maar ik erger me er ook al 1.5 jaar aan dat er geen onzekerheidsmarge bij de R wordt genoemd. :shake:
De meeste mensen kunnen daar niet mee omgaan, zie de eerdere discussie over 150 - 600 bedden.

Westeneng laat dat wel mooi zien in zijn verwachtingen, met lijntjes en kleurtjes enzo.

Gaat helaas geen energie opleveren, het verbranden kost juist energie door het grote aandeel water in het lichaam
Eerst laten uitdrogen?
Net als die monniken in Japan en/of Thailand die aan zelfmummificatie doen.

Ik zie wel overeenkomsten met het "duurzame karakter" van biomassa.

De meeste mensen kunnen daar niet mee omgaan, zie de eerdere discussie over 150 - 600 bedden.

Westeneng laat dat wel mooi zien in zijn verwachtingen, met lijntjes en kleurtjes enzo.
Met percentages rekenen blijkt ook lastig te zijn want een stijging van het R getal van 0,85 naar 1,15 is toch echt een toename van 35%.

Composteren levert ook energie op.

Was dat wat deze ouders probeerden?

Als we toch gaan ruimen, dan mogen deze ouders ook wel weg.

Kinderen (1 en 2) uit warme auto gered, ouders zeiden vanaf strand ‘op te letten met camera’​

Twee kinderen van 1 en 2 jaar zijn zondagmiddag uit een warme auto gered bij Wijk aan Zee, meldt de politie IJmond. De ouders waren op het strand en hielden de kinderen in de gaten met een camera. Beiden werden aangehouden.​

Eerst laten uitdrogen?

Het schijnt wel enorm te helpen met vetverlies, mogelijk een idee voor onze obese populatie.
In medieval Japan, this tradition developed a process for Sokushinbutsu, which a monk completed over about 3,000 days.[8] It involved a strict diet called mokujiki (literally, "eating a tree").[10][9] The diet abstained from any cereals, and relied on pine needles, resins and seeds found in the mountains, which would eliminate all fat in the body.[10][3]

Met percentages rekenen blijkt ook lastig te zijn want een stijging van het R getal van 0,85 naar 1,15 is toch echt een toename van 35%.
Was die al berekende 0.85 toen niet ook eens plots met terugwerkende kracht in de data omgezet naar 0.93 ofzo? Nadat de R-waarde ook sterk afhankelijk bleek van of mensen wel zin hadden om door de sneeuw naar testlocaties te rijden. :o

Ik dacht aan zoiets tot 1.05-1.1 met volledige bezetting door de Britse variant. Maar moeilijk te zeggen omdat het nogal eens sterk overschat werd door een plotseling toegenomen hoeveelheid/gewilligheid tot testen.

Hoe kom je trouwens op 40% met dat 35% verschil? Case in point?

Laatst bewerkt:
Eerst laten uitdrogen?

Of:

Sky burial (Tibetan: བྱ་གཏོར་, Wylie: bya gtor, lit. "bird-scattered"[1]) is a funeral practice in which a human corpse is placed on a mountaintop to decompose while exposed to the elements or to be eaten by scavenging animals, especially carrion birds.

Als goedmakertje voor die lammergieren?

Op termijn in periodes wel en er zullen wel blaastests oid ontwikkeld worden, ook zal een vaccinatiebewijs voldoende kunnen zijn voor toegang.
"Op termijn", "oid", "zal voldoende kunnen zijn"... Heel veel aannames. Het zou zeker kunnen, maar het kan ook net zo goed niet. Ik lees vooral hoop in je reactie. Geen reden om aan te nemen dat dit ook echt gaat gebeuren. Eerder het tegenovergestelde: de overheid laat zich keer op keer verrassen en raakt dan steeds weer in paniek. Ik heb er sinds laatste versoepeling en het terugdraaien daarvan nog maar bijzonder weinig vertrouwen in.

Ik vind het in principe prima om nog te wachten tot iedereen die wil 2x gevaccineerd is, maar daarna moet het echt afgelopen zijn. Meer kun je dan niet doen.
Wat ik dan weer niet begrijp: AZ is toegediend aan de groep die juist veel op de ic's komt.

Ze zouden eerst de 2e vaccinatie na 4 weken krijgen. Ivm schaarste is dat nog altijd op 16 (!) weken. Een deel van die groep die pas één AZ vaccinatie heeft gehad, heeft thuiswonende jongeren.

Waarom staat die 2e vaccinatie nog altijd op 16 weken? Er zijn ook verschillende studies die laten zien dat het 2eniet perce AZ hoeft te zijn. Maar tot op heden mogen mensen niet kiezen om dat te vervroegen.

Dus er is een manier om de (voor dit moment) meest kwetsbaren effectiever te beschermen, zonder dat iemand er last van heeft, maar dat wordt niet gedaan.
Zolang dat niet gedaan wordt, is de noodzaak van extra maatregelen toch compleet ongeloofwaardig?

Op termijn in periodes wel en er zullen wel blaastests oid ontwikkeld worden, ook zal een vaccinatiebewijs voldoende kunnen zijn voor toegang.
Zijn er al lang, maar dat zorgt voor te lange wachtrijen bij evenementen + je wil geen besmettingen in je wachtrij.

Laat dat nou net de crux van mijn verhaal zijn: van die maatregelen komen we niet meer af, als we niet bereid zijn het virus te laten rondgaan. I rest my case.
Er wordt in Nederland altijd gesproken over coronavirussen, zelden over Covid-19.
Coronavirussen komen al jaren (vooral bij katachtigen) gigantisch veel voor, daar ga je nooit meer vanaf komen. Echter, verweg het grootste gedeelte van de coronavirussen is compleet onschuldig.

Als je toevallig een kat hebt, kijk dan eens in het inentingsboekje. Dikke kans dat je voor 2021 al corona ziet staan.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven