ik ben niet voor strengere regels maar wel dat we de basisregels onder de knie krijgen en ons daar ook echt aan houden.
Ik woon in een klein dorp waar iedereen elkaar kent, mijn moeder gaat in het lokale bejaardenhuis 2 x per week naar de dagbesteding ( koffie drinken, rummikub, kaarten etc, geen anderhalve meter afstand mogelijk, geen mondkapjes)
Een verzorgende die daar werkt heeft een thuiswonende zoon die dit weekend corona heeft gekregen , die jongen is er echt flink ziek van ( hoge koorts, benauwd) dus ik was verbaasd haar maandag op de dagbesteding te zien.
Dus ik zei, goh zo snel een negatieve test ?? maar ze had niet getest en was ook niet van plan te gaan testen

?
Toen ik aangaf daarmee niet blij te zijn want ze komt toch dagelijks in aanraking met zo'n 50 ouderen gaf ze aan dat dit in overleg was gegaan met leidinggevende. argument oudjes en zorgpersoneel zijn toch allemaal 2 x geprikt
Haar man ging ook gewoon naar kantoor en ik kwam haar later tegen in de supermarkt, tot zo ver de quarantaine en dat terwijl die zoon het echt goed te pakken heeft van de corona ( die is echt hondsberoerd)
Omdat ik flink heb doorgezeurd gaat ze nu donderdag testen maar ondertussen werkt ze gewoon door.
Toen ik aangaf dat mijn moeder dan woensdag ( vandaag) dan maar preventief niet naar de dagbesteding kwam was ik de zeurkous........
Edit mijn moeder is wel 2 x geprikt maar ik nog niet en ik zie haar dagelijks voor mantelzorgtaken waarbij de anderhalve meter ook niet mogelijk is. Plus ik lever nog mantelzorg aan anderen dus ik ben een beetje voorzichtig.
Als we zulke basisdingen niet onder de knie krijgen dan gaat die R wel omhoog