MuscleMeat

Coronavirus

Ah meer of minder zou nog kunnen, ik dacht aan wel of geen oververmoeidheid of concentratieproblemen wat iedereen tegenwoordig altijd al is/heeft.
Het zal subjectief zijn in grote mate, kan me niet voorstellen dat die lieden allemaal tests hebben gedaan zoals wel bij groepen wordt gedaan in ziekenhuizen*. Maar als we nou trainen nemen, ik voel wel aan wanneer ik sneller vermoeid bent dan normaal. Ben amper ziek maar na een lekkere griep voel ik het ook zeker.

Er zijn mensen die 1km per dag kunnen lopen en dan al stuk zijn. 6 maanden later kunnen ze 2km lopen. Dat is dan vooruitgang maar gaat nog steeds nergens over. Die testen ze wel behoorlijk zover ik begrepen heb van longarts die dit zelf ook laat doen. Probleem dat daarbij kan spelen is dat de hele riedel aan tests niet veel uitwijzen over waarom er nou zulke slechte vooruitgang is. Of moeilijk te verklaren valt waarom iemand zo moe is. Een mogelijkheid is dat het afweersysteem iets doet met het brein. Volgens mij blijkt ook dat vrouwen in bepaalde situaties een sterker afweersysteem hebben dan mannen.

Laatst bewerkt:
Zo, en dit is ook weer dichtgekit zodat het vonnis as vrijdag geen grond heeft en de landsadvocaat kan wijzen naar royale overheidssteun.

Goedzo Duncan, we moeten inderdaad weer normaal gaan doen en China onze kant op laten komen ipv wij richting China :(

Laatst bewerkt:
Het zal subjectief zijn in grote mate, kan me niet voorstellen dat die lieden allemaal tests hebben gedaan zoals wel bij groepen wordt gedaan in ziekenhuizen*. Maar als we nou trainen nemen, ik voel wel aan wanneer ik sneller vermoeid bent dan normaal. Ben amper ziek maar na een lekkere griep voel ik het ook zeker.

Er zijn mensen die 1km per dag kunnen lopen en dan al stuk zijn. 6 maanden later kunnen ze 2km lopen. Dat is dan vooruitgang maar gaat nog steeds nergens over. Die testen ze wel behoorlijk zover ik begrepen heb van longarts die dit zelf ook laat doen. Probleem dat daarbij kan spelen is dat de hele riedel aan tests niet veel uitwijzen over waarom er nou zulke slechte vooruitgang is. Of moeilijk te verklaren valt waarom iemand zo moe is. Een mogelijkheid is dat het afweersysteem iets doet met het brein.
Erg subjectief dacht ik inderdaad ook aan, en het zal zonder fysio begeleiding door velen al snel als lot worden geaccepteerd.

Van die laatste zou ik dus graag onderzocht zien hoeveel (en verdeeld naar leeftijd en voorgaande gezondheid) er nou over blijven die -zoals jij beschrijft- niet weer fit zijn in een paar weken progressief overloading rondjes wandelen.

Er zijn mensen die 1km per dag kunnen lopen en dan al stuk zijn. 6 maanden later kunnen ze 2km lopen. Dat is dan vooruitgang maar gaat nog steeds nergens over. Die testen ze wel behoorlijk zover ik begrepen heb van longarts die dit zelf ook laat doen. Probleem dat daarbij kan spelen is dat de hele riedel aan tests niet veel uitwijzen over waarom er nou zulke slechte vooruitgang is. Of moeilijk te verklaren valt waarom iemand zo moe is. Een mogelijkheid is dat het afweersysteem iets doet met het brein. Volgens mij blijkt ook dat vrouwen in bepaalde situaties een sterker afweersysteem hebben dan mannen.
Daan met longcovid die bij Humberto zat: meestal na een goede actieve dag een terugslag, maar soms niet, maar soms ook na een dag weinig tot niets gedaan te hebben. Al ging de algehele lijn wel iets omhoog voor hem, fantastisch was het niet.

uitersten-> Vermont bv 41 per 100.000, New Jersey 298. Is toch wel een verschil. In hoeverre de maatregelen verschillen geen idee, maar de basisregels gelden volgens mij vrijwel voor alle staten (afstand, handen wassen etc).
Bevolkingsdichtheid van 26,1 en 389 respectievelijk, lijkt me prima vergelijkingsmateriaal, tenzij men in steden of dorpen van dezelfde aantallen en oppervlakte woont.

Gefeliciteerd, we zitten weer op de 10k besmettingen, dat kunnen we alleen samen!

Mogelijk zitten we al aan de 15k per dag, GGD heeft een grote achterstand, zie filmpje met YorickB van @Peter R. .

Huidige verwachting is 10k longcovid gevallen erbij.

Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd, we zitten weer op de 10k besmettingen, dat kunnen we alleen samen!

Mogelijk zitten we al aan de 15k per dag, GGD heeft een grote achterstand, zie filmpje met YorickB van @Peter R. .
Komt allemaal omdat jullie zo nodig naar festivals moesten, met je vaccin. Ze zouden jullie allemaal in je huis moeten opsluiten.

:trollface:

Laatst bewerkt:
Daan met longcovid die bij Humberto zat: meestal na een goede actieve dag een terugslag, maar soms niet, maar soms ook na een dag weinig tot niets gedaan te hebben. Al ging de algehele lijn wel iets omhoog voor hem, fantastisch was het niet.

Zit 1/3 van de Corona patienten er na maanden zo bij, long covid dus? Van al die voetballers die het gehad hebben, hoeveel is nog altijd uit de running door Long covid? Ik kom in de topsport zelden gevallen tegen, net de groep die goed meetbaar is.

Dit soort gevallen kom ik ook van het vaccin tegen, die zitten niet bij Humberto. Beiden beschouw ik als pech gevallen. Anders was nu de ene sporter na de andere toch prof af lijkt mij.

Komt allemaal omdat jullie zo nodig naar festivals moesten, met je vaccin. Ze zouden jullie allemaal in je huis moeten opsluiten.

:trollface:

Als de gemiddelde Nederlander voor meer maatregelen is en we te snel weer alles mogen, waarom gaat een groot deel hier van dan wel op vakantie naar het buitenland?
Oh wacht, de maatregelen zijn nodig zodat zij wel op vakantie kunnen...

Als de gemiddelde Nederlander voor meer maatregelen is en we te snel weer alles mogen, waarom gaat een groot deel hier van dan wel op vakantie naar het buitenland?
Oh wacht, de maatregelen zijn nodig zodat zij wel op vakantie kunnen...
Dat de horeca vervolgens weer dicht moet is een randzaak.

Zit 1/3 van de Corona patienten er na maanden zo bij, long covid dus? Van al die voetballers die het gehad hebben, hoeveel is nog altijd uit de running door Long covid? Ik kom in de topsport zelden gevallen tegen, net de groep die goed meetbaar is.

Dit soort gevallen kom ik ook van het vaccin tegen, die zitten niet bij Humberto. Beiden beschouw ik als pech gevallen. Anders was nu de ene sporter na de andere toch prof af lijkt mij.

Ik moet zeggen dat ik ook niemand ken met long covid. Uiteraard wil ik het niet ontkennen of bagatelliseren, maar dat op 1/3 het krijgt, lijkt me zwaar overdreven. Ik ken 5 a 10 mensen die het hebben gehad, maar niemand met long covid.

Dat de horeca vervolgens weer dicht moet is een randzaak.

Ja, de horeca in Nederland moet maar even stikken want anders kan Jan met de pet geen biertje in Spanje drinken. En boos dat Jan met de pet dan wordt, zo onrechtvaardig om zijn vakantie af te pakken door die onnozele kroegbazen hier die te snel open willen gaan. Hoe durven ze, Jantje die het hele jaar hard gewerkt heeft en zijn goed gevulde knip dit jaar wél graag wil opmaken.

Louis Kroes is hoogleraar virologie en hoofd van de afdeling Medische Microbiologie in het Leids Universitair Medisch Centrum. Hij vindt de paniek over de hoge besmettingsaantallen met de Deltavariant van het coronavirus onterecht.

Is het doel van het coronabeleid veranderd?

„Het doel, waar iedereen achter stond, wás oude en kwetsbare mensen beschermen voor het coronavirus en voorkomen dat de ziekenhuizen volliepen met coronapatiënten waardoor er voor niemand meer plek zou zijn. Die twee doelen zijn bijna bereikt door de beperkende maatregelen en de vaccinaties. De ziekenhuizen draaien weer vrijwel normaal, er worden amper nog mensen met corona opgenomen in het ziekenhuis [maandag was het aantal weer gedaald] en er is misschien één coronadode per dag. Dat is een volstrekt irrelevant aantal op een hele bevolking.”

Vanwaar de paniek over de Deltavariant?

„Er is te snel paniek. In de paniek over het oplopende aantal besmettingen met de Deltavariant, lijkt het beleidsdoel te verschuiven: voorkomen dat ook maar íémand ziek wordt van corona of zelfs voorkomen van álle besmettingen. Maar het zijn nu vooral mensen tussen 18 en 30 jaar die besmet raken en die lopen echt weinig risico. Het lijkt er soms op dat men het virus tot de laatste snik wil uitroeien. Dat is onmogelijk en hoeft ook niet. Het virus zal blijven, ook in nieuwe varianten. We moeten er als maatschappij mee leren leven.”

Louis Kroes is hoogleraar virologie en hoofd van de afdeling Medische Microbiologie in het Leids Universitair Medisch Centrum. Hij vindt de paniek over de hoge besmettingsaantallen met de Deltavariant van het coronavirus onterecht.

„Het doel, waar iedereen achter stond, wás oude en kwetsbare mensen beschermen voor het coronavirus en voorkomen dat de ziekenhuizen volliepen met coronapatiënten waardoor er voor niemand meer plek zou zijn. Die twee doelen zijn bijna bereikt door de beperkende maatregelen en de vaccinaties. De ziekenhuizen draaien weer vrijwel normaal, er worden amper nog mensen met corona opgenomen in het ziekenhuis [maandag was het aantal weer gedaald] en er is misschien één coronadode per dag. Dat is een volstrekt irrelevant aantal op een hele bevolking.”

„Er is te snel paniek. In de paniek over het oplopende aantal besmettingen met de Deltavariant, lijkt het beleidsdoel te verschuiven: voorkomen dat ook maar íémand ziek wordt van corona of zelfs voorkomen van álle besmettingen. Maar het zijn nu vooral mensen tussen 18 en 30 jaar die besmet raken en die lopen echt weinig risico. Het lijkt er soms op dat men het virus tot de laatste snik wil uitroeien. Dat is onmogelijk en hoeft ook niet. Het virus zal blijven, ook in nieuwe varianten. We moeten er als maatschappij mee leren leven.”
Hier heb ik al op gereageerd toen @Pren het postte.
Dat krijg je ervan als je de NRC wilt lezen.. :D

Het beeld wat ze schetst vind ik wat eenzijdig en je ziet ook weer dat idee dat de leeftijdsgroepen niet met elkaar in contact komen.

Ook heb ik niemand horen zeggen dat je naar geen besmettingen moet streven.

Ik zet mijn geld wel op de epidemioloog.

Code rood en geen vakantiemogelijkheden, dat is de paniek.

Niemand gelooft toch nog dat een gevaccineerde 50 of 60 jarige bang is om nog de pijp uit te gaan aan Corona?
Of de media doet haar werk zo goed, maar de angst zit 'm vooral nog in niks te mogen. Niet meer zo zeer voor de eigen gezondheid. Eigenlijk best opmerkelijk als je dit nuchter bekijkt.

Terug
Naar boven