Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zo klein is die groep kwetsbaren niet.Ipv iedereen maatregelen op de leggen alleen de mensen met grootse kans om op de ic te komen maatregelen opleggen. Klinkt hard en is het ook, maar door zo n kleine groep kwetsbaren zitten wij ook met die maatregelen.
Zo werkt de zorg niet, dat doen we ook niet met rokers, alcoholisten, straatraces, zaalvoetballers en mensen die zich verkeerd injecteren in hun kuur.nd ook iedereen heeft nu kans gehad om prik te halen, contract tekenen dat je afziet van ic bed mocht je em nodig hebben omdat je covid hebt. Eigen verantwoordelijkheid.
Zo klein is die groep kwetsbaren niet.
Stel Moeder heeft een longaandoening en is kwetsbaar, hoe gaan we die isoleren?
Als we dat thuis doen dan kan Vader niet meer naar zijn werk, de kinderen niet meer naar school, enz. enz. Voor het bezorgen boodschappen, al dan ook weer een enorme wachttijd zijn.
Als een opa en oma niet kunnen komen oppassen en de KDV's hebben nu al een tekort aan personeel, dan moet één van de ouders maar een dag minder werken in de zorg, daardoor wordt de capaciteit nog kleiner.
Als het gaat om kwetsbaren in een verpleeghuis of zorginstelling, wat betekent dat voor het personeel?
Of stel je voor die mensen in kampen op te sluiten volledig geïsoleerd van de buitenwereld. Zitten ze dicht op elkaar, kunnen ze altijd elkaar nog aansteken.
Zo werkt de zorg niet, dat doen we ook niet met rokers, alcoholisten, straatraces, zaalvoetballers en mensen die zich verkeerd injecteren in hun kuur.
Mijn excuses aan Justine Dus voor het uitgaan van een traditionele gezinssituatie, ipv eoa regenbooggezin of éénoudersituatie.
Die journaliste met longaandoening kon daardoor niet gevaccineerd worden. Bovendien is het de vraag of het vaccin haar afdoende bescherming biedt, als dat zo was hoorde ze wellicht niet tot de kwetsbaren.Moeder met longaandoening krijgt elke 3 maanden een booster want dat beschermd haar tegen erg ziek worden. De rest van de NL bevolking hoeft geen boostertjes te nemen om moeders met longaandoening te beschermen.
Moeders moet ook een beetje oppassen met het knuffelen van mensen met klachten, dan hoeft de rest van de bevolking dat niet te doen.
Echte uitzonderingen zullen er altijd blijven, maar ik hoop niet dat we de hele maatschappij gaan inrichten voor die enkele echte aparte gevallen.Die journaliste met longaandoening kon daardoor niet gevaccineerd worden. Bovendien is het de vraag of het vaccin haar afdoende bescherming biedt, als dat zo was hoorde ze wellicht niet tot de kwetsbaren.
Dat lukt aardig als je kijkt naar de zwarte Pieten discussie etcmaar ik hoop niet dat we de hele maatschappij gaan inrichten voor die enkele echte aparte gevallen.

Hij moet gewoon zichzelf beschermen, dus hij doet een mondkapje op, hij laat zijn boodschappen thuis bezorgen, hij blijft uit de buurt van mensen met klachten, hij neemt zijn prikjes etc.Als het isoleren van kwetsbaren betekent we Bruls voorlopig niet zien of horen wil ik het nog wel heroverwegen als strategie.![]()
We kunnen met Bruls niet voorzichtig genoeg zijn!Hij moet gewoon zichzelf beschermen, dus hij doet een mondkapje op, hij laat zijn boodschappen thuis bezorgen, hij blijft uit de buurt van mensen met klachten, hij neemt zijn prikjes etc.
Hij moet gaan sporten en gezonder gaan eten, maar dat zal wel een brug te ver zijn.
Dat zijn we toch al aan het doen? Die enkele ongevaccineerde?Echte uitzonderingen zullen er altijd blijven, maar ik hoop niet dat we de hele maatschappij gaan inrichten voor die enkele echte aparte gevallen.
Het meerendeel van de zwakkeren is gewoon goed beschermd met elke 6-3-2-1? maanden een boostertje.
Volgens mij niet.Dat zijn we toch al aan het doen? Die enkele ongevaccineerde?
Zo klein is die groep kwetsbaren niet.
Stel Moeder heeft een longaandoening en is kwetsbaar, hoe gaan we die isoleren?
Als we dat thuis doen dan kan Vader niet meer naar zijn werk, de kinderen niet meer naar school, enz. enz. Voor het bezorgen boodschappen, al dan ook weer een enorme wachttijd zijn.
Als een opa en oma niet kunnen komen oppassen en de KDV's hebben nu al een tekort aan personeel, dan moet één van de ouders maar een dag minder werken in de zorg, daardoor wordt de capaciteit nog kleiner.
Als het gaat om kwetsbaren in een verpleeghuis of zorginstelling, wat betekent dat voor het personeel?
Of stel je voor die mensen in kampen op te sluiten volledig geïsoleerd van de buitenwereld. Zitten ze dicht op elkaar, kunnen ze altijd elkaar nog aansteken.
Zo werkt de zorg niet, dat doen we ook niet met rokers, alcoholisten, straatraces, zaalvoetballers en mensen die zich verkeerd injecteren in hun kuur.
Mijn excuses aan Justine Dus voor het uitgaan van een traditionele gezinssituatie, ipv eoa regenbooggezin of éénoudersituatie.
Maar hoe ga je precies bepalen wie kwetsbaar is of niet? Rokers, mensen met diabetes, overgewicht, obesitas, onderliggende medische problemen. Maakt allemaal kwetsbaar en mensen zitten daardoor in de risicogroep. Dan is ongeveer de hele bevolking, en al helemaal boven 50 ofzo meteen kwetsbaar en moet in lockdown?Je stelt zo dat het eigenlijk onmenselijk is om bepaalde groepen te isoleren.
Maar tijdens een strenge lockdown is het wel de juiste keuze iedereen te isoleren, toen konden bejaarden ook geen bezoek ontvangen en moesten ze zelfs alleen sterven zonder geliefden. Waarom mogen de niet kwetsbaren dan niet gewoon hun gang gaan?
Dat vind ik wel, maar dat stelde ik hier niet. Ik stelde dat het heel moeilijk is om bepaalde groepen te isoleren aangezien iedereen wel contact heeft met anderen, al is het maar via verzorgenden.Je stelt zo dat het eigenlijk onmenselijk is om bepaalde groepen te isoleren.
Dat van die bejaarden zou je nooit meer op die manier moeten doen. Bij voldoende voorzorgsmaatregelen, zoals ventilatie, hoeft het niet zo absoluut.Maar tijdens een strenge lockdown is het wel de juiste keuze iedereen te isoleren, toen konden bejaarden ook geen bezoek ontvangen en moesten ze zelfs alleen sterven zonder geliefden. Waarom mogen de niet kwetsbaren dan niet gewoon hun gang gaan?
Iedereen die niet gevaccineerd is.Maar hoe ga je precies bepalen wie kwetsbaar is of niet?