XXL Nutrition

Coronavirus

Dat vind ik wel, maar dat stelde ik hier niet. Ik stelde dat het heel moeilijk is om bepaalde groepen te isoleren aangezien iedereen wel contact heeft met anderen, al is het maar via verzorgenden.

Dat van die bejaarden zou je nooit meer op die manier moeten doen. Bij voldoende voorzorgsmaatregelen, zoals ventilatie, hoeft het niet zo absoluut.

Als de niet-kwetsbaren gewoon hun gang gaan, zoals nu voor een groot deel ook gebeurde, blijft het virus zich verspreiden.

Als er gekozen moet worden tussen een lockdown voor iedereen, of niet kwetsbaren hun gang laten gaan dan liever dat laatste.

De gezondheidschade door de maatregelen voor jongeren worden langzaam zichtbaar tot zelfs oversterfte in die groep. Kost meer dan het oplevert en ze liggen immers nauwelijks op de ic.

De groep kwetsbaren is te groot om ze te isoleren. Hebben we dan zoveel zwakkeren in de samenleving, of zijn de criteria te ruim gesteld?
Sinds we vaccins hebben, is de groep die echt nog een groot risico loopt heel erg klein geworden.

Maar hoe ga je precies bepalen wie kwetsbaar is of niet? Rokers, mensen met diabetes, overgewicht, obesitas, onderliggende medische problemen. Maakt allemaal kwetsbaar en mensen zitten daardoor in de risicogroep. Dan is ongeveer de hele bevolking, en al helemaal boven 50 ofzo meteen kwetsbaar en moet in lockdown?

Dan liever een lockdown voor iedereen waarbij scholieren weer thuis gaan zitten. Weer piepen als jonge mensen niet naar de gym kunnen etc.

Gooi die hele teringzooi gewoon dicht joh, ik heb toch een prima home gym :D

Het is mijn indruk dat het vooral de mensen zijn die vinden dat zij als ongevaccineerden worden gediscrimineerd en/of buitengesloten er totaal geen moeite mee lijken te hebben hetzelfde met een andere groep te doen. Zolang zij maar niets hoeven en lekker door kunnen gaan met leven.

Het hele idee dat het zo makkelijk en zwart/wit is gaat er bij mij ook niet in. Dat is groepen tegen elkaar opzetten of het nu gevaccineerd vs ongevaccineerd is of kwetsbaar vs niet kwetsbaar.

Toedels! /out.

Wel goed ventileren he voor je covid longetjes :trollface:

Het is mijn indruk dat het vooral de mensen zijn die vinden dat zij als ongevaccineerden worden gediscrimineerd en/of buitengesloten er totaal geen moeite mee lijken te hebben hetzelfde met een andere groep te doen.
Dat krijg je wanneer je deze groep blijft demoniseren. Ze constant in de media de schuld blijft geven van overheidsfalen en ze hun vrijheden steeds verder blijft ontnemen. Als ze dan ook berichten in diezelfde media horen/lezen dat 'de meerderheid van de Nederlandse bevolking' hardere maatregelen wilt voor deze groep ongevaccineerden, dan groeit de tweedeling nog veel verder.

Na een tijdje denkt deze groep dan "weet je wat, de t*fus maar voor iedereen. We zijn er klaar mee, genoeg is genoeg. Wij doen hier niet meer aan mee."
Je kan dan niet meer verwachten dat ze opeens wel lief rekening blijven houden.

De maatschappij is moedwillig kapot gemaakt door die Sithlords in Den Haag.

Deze groep was al wantrouwend naar de overheid. De leugens na leugens die verspreid worden door o.a. Hugo hebben dit wantrouwen nog veel erger gemaakt. Deze groep denkt "zie je wel, we worden keihard voorgelogen".

Deze mensen gaan echt geen prikkie meer nemen. Dat is compleet verpest door de aanpak van de overheid.

Aan opgelegde (maat)regelen omtrend corona.

Nu is het nog allemaal koek en ei. Maar als deze winter alles fucking duur wordt, en mensen het financieel zwaar gaan krijgen door hogere prijzen voor alles, en omdat mensen mogelijk hun inkomen verliezen dan kan het nog spannend worden. De onvrede groeit. Ik zag laatst op RTL Z dat er iets van 20 miljard aan belastingsschulden moet worden terugbetaald door bedrijven. De steun is ook stopgezet. Als je deze winter voor of tijdens de feestdagen, wanneer er veel omgezet wordt gedraait, dit teniet door maatregelen zoals lockdowns, dan ga je een gigantische faillisementsgolf krijgen.

Kunnen we mooi de ongevaccineerden de schuld geven. Hoe ging dat de laatste keer toen we een bevolkingsgroep de schuld gaven na/tijdens zware economische tijden? :o

Laatst bewerkt:
Als je roept dat we het samen moeten doen, dan moet je niet groepen gaan wegzetten. Dat is niet de juiste aanpak.

Tenzij polariseren het doel is natuurlijk. Verdeel en heers.

Toen kwamen de bankiers er goed vanaf.
Niet allemaal ✡️

Maar ja, de bankiers komen er altijd goed mee weg. De crisis in 2008 is te wijten aan bankiers, hoeveel zijn er opgepakt? De burger heeft natuurlijk weer de prijs betaald en daarna gingen ze vrolijk verder. Parasieten.

Niet allemaal ✡️

Maar ja, de bankiers komen er altijd goed mee weg. De crisis in 2008 is te wijten aan bankiers, hoeveel zijn er opgepakt? De burger heeft natuurlijk weer de prijs betaald en daarna gingen ze vrolijk verder. Parasieten.
Dat moment heeft deels gezorgd dat ik nu denk f**k you allemaal. In 2008 heb ik in december maar een half maandloon gekregen ipv de normale maand plus een 13de maand zonder dat van te voren te weten. Pas egens in feb 2009 heb ik het restant gekregen. Half 2009 heb ik in een werktijdverkortingsregeling gezeten en mijn halve WW-pot op moeten snoepen om mijn loon te kunnen ontvangen en niemand boeide dat iets. Waarom zou ik me nu dan druk moeten maken om de mensen die financieel lijden onder de huidige crisis?

Dat moment heeft deels gezorgd dat ik nu denk f**k you allemaal. In 2008 heb ik in december maar een half maandloon gekregen ipv de normale maand plus een 13de maand zonder dat van te voren te weten. Pas egens in feb 2009 heb ik het restant gekregen. Half 2009 heb ik in een werktijdverkortingsregeling gezeten en mijn halve WW-pot op moeten snoepen om mijn loon te kunnen ontvangen en niemand boeide dat iets. Waarom zou ik me nu dan druk moeten maken om de mensen die financieel lijden onder de huidige crisis?
De huidige ''crisis'' die er misschien aan zit te komen komt door keuzes van de overheid die ze binnen 1 dag kunnen opheffen, de crisis van 2008 was iets moeilijker op te lossen.

De huidige ''crisis'' die er misschien aan zit te komen komt door keuzes van de overheid die ze binnen 1 dag kunnen opheffen, de crisis van 2008 was iets moeilijker op te lossen.
Ten eerste ben ik dat niet met je eens en ten tweede boeit het me vrij weinig aangezien ik op dit moment er weinig last van heb.

Ten eerste ben ik dat niet met je eens en ten tweede boeit het me vrij weinig aangezien ik op dit moment er weinig last van heb.
Niemand die je zou kunnen helpen boeide in 2009 dat jij het financieel moeilijk had omdat zij er geen last van hadden

Niemand die je zou kunnen helpen boeide in 2009 dat jij het financieel moeilijk had omdat zij er geen last van hadden
En de mensen die tegen alle maatregelen en vaccins zijn boeit het niet dat er veel mensen ernstig ziek kunnen worden die de zorg kunnen overbelasten. De zwakkeren moeten zichzelf maar beschermen en de mensen in de zorg moeten niet klagen want die hebben tenminste werk en inkomen.

Terug
Naar boven