MuscleMeat

Coronavirus

En de mensen die tegen alle maatregelen en vaccins zijn boeit het niet dat er veel mensen ernstig ziek kunnen worden die de zorg kunnen overbelasten. De zwakkeren moeten zichzelf maar beschermen en de mensen in de zorg moeten niet klagen want die hebben tenminste werk en inkomen.
Covid overbelast de zorg niet, dat heeft de overheid veroorzaakt. Maar ja, is nu ook een beetje te laat om dat te veranderen

Covid overbelast de zorg niet, dat heeft de overheid veroorzaakt. Maar ja, is nu ook een beetje te laat om dat te veranderen
Nee, de overheid heeft niet voor een capaciteit gezorgd die op die op dit soort momenten toereikend is, maar een beperkte capaciteit is niet dé oorzaak van overbelasting, dat is toch echt de te grote belasting.
Anders kan je ook zeggen dat alle ondernemers die nu ten onder gaan er zelf verantwoordelijk voor zijn omdat ze een te kleine financiële buffer hadden.

Als je nog allemaal in deze kwats trapt die de media/overheid je voorlegt moet je je denk ik meer zorgen maken over je verstand dan over mensen die wel/geen prikje halen.

Nee, de overheid heeft niet voor een capaciteit gezorgd die op die op dit soort momenten toereikend is, maar een beperkte capaciteit is niet dé oorzaak van overbelasting, dat is toch echt de te grote belasting.
Anders kan je ook zeggen dat alle ondernemers die nu ten onder gaan er zelf verantwoordelijk voor zijn omdat ze een te kleine financiële buffer hadden.
Die grote belasting moet je dus aanpakken. En dat doet de overheid al ruim 1,5 jaar verkeerd. En met al die leugens en loze beloften die ze keer op keer verspreiden kan je 85% van de mensen wel overtuigen, maar die overige 15% gaat zich alleen maar harder verzetten.

Het mooiste is nu dat de ongevaccineerden gewoon gelijk krijgen, dat vaccin werkt op termijn maar een beetje en met elk nieuwsbericht iets minder. De oplossing ligt dus niet bij mensen verplicht vaccineren.

Als je nu naar de cijfers kijkt en alle ongevaccineerden wegneemt was het nog te druk op de IC, ligt het dan aan de ongevaccineerden of aan de aanpak van de overheid?

PS. deze slechte aanpak kost nu al ruim 100 miljard en daar hadden we toch veel mensen wel een spoedopleiding ic verpleegkundige van kunnen geven. Ze zijn dan niet helemaal perfect opgeleid, maar dat is ook niet nodig voor alle handelingen die zo'n persoon moet doen op de Covid IC.

PPS Rijnstate Arnhem heeft 1 vacature voor een IC verpleegkundige, maar dan wel met minimaal 1 jaar ervaring.

Laatst bewerkt:
Naar mijn mening is het nog veel simpeler, er is geen complot en instanties hebben niet gefaald. Dit is een wake-up call voor de laatste 2 a 3 generaties dat niet alles in het leven maakbaar/eerlijk/te sturen is. Er is een nieuw virus opgedoken waar veel mensen ernstig ziek van kunnen worden of zelfs door kunnen komen te overlijden en onze medische kennis en kunde is niet toereikend om dat tegen te gaan. Deze realiteit is zo beangstigend voor een groot deel van de samenleving dat ze toevlucht zoeken tot allerlei middelen en maatregelen die maar halfslachtig werken.

Daar is de ondernemer ook wel zelf voor verantwoordelijk. Maar als de griep heel erg toeslaat dan is de druk op de zorg ook veel te hoog. Dus dan is de oorzaak dat we teveel ouderen en zwakkeren hebben. De laag van oude mensen is heel erg toegenomen. Gelukkig gaan die mensen op een gegeven moment dood en zullen de zwakkeren wel uit de bevolking gefilterd zijn na volgend jaar, met of zonder vaccin. Kijken of dat een verschil gaat maken

Dan negeer je wel jaren/decennia aan soortgelijke problemen en waarschuwingen uit precies hierop gerichte controlerende/adviserende instanties. De primaire bedoeling van de instanties die we hebben is juist om dit soort zaken goed te regelen.
Welke instantie was hier dan verantwoordelijk voor? En hoe zou je zoiets kunnen voorspellen? Het enige wat je met een vrij grote marge zou kunnen voorspellen is met welke frequentie een dergelijke pandemie kan plaatsvinden. Maar het had net zo goed nog 50 jaar kunnen uitblijven.

verwijderd.

Laatst bewerkt:
Net alsof je een snoepje aan een kind geeft zodat ie iets doet wat ie eigenlijk niet wilt.

Welke instantie was hier dan verantwoordelijk voor? En hoe zou je zoiets kunnen voorspellen? Het enige wat je met een vrij grote marge zou kunnen voorspellen is met welke frequentie een dergelijke pandemie kan plaatsvinden. Maar het had net zo goed nog 50 jaar kunnen uitblijven.

Aan het begin van de crisis ook iets over te weinig PPE materiaal wat allemaal volgens plan voor handen had moeten zijn, weet niet of dat om een van die genoemde rapporten of weer een andere ging.

En dan nog de waarschuwingen die H1N1, SARS, en MERS waren. Zaken die met een steeds meer verbonden en bevolkte wereld steeds vaker te verwachten waren. Er zijn zelfs waarschuwingen voor lab leaks geweest.

En de meldingen over zorgstoppen bij griepepidemieën ken je nu wel toch?

De enige vraag was welk van deze jaren het volgende griepje zou komen dat het alsmaar verder uitgeholde zorgstelsel niet aan zou kunnen.

Het is mijn indruk dat het vooral de mensen zijn die vinden dat zij als ongevaccineerden worden gediscrimineerd en/of buitengesloten er totaal geen moeite mee lijken te hebben hetzelfde met een andere groep te doen. Zolang zij maar niets hoeven en lekker door kunnen gaan met leven.

Het hele idee dat het zo makkelijk en zwart/wit is gaat er bij mij ook niet in. Dat is groepen tegen elkaar opzetten of het nu gevaccineerd vs ongevaccineerd is of kwetsbaar vs niet kwetsbaar.

Toedels! /out.
Voor een groot deel van de mensen is dat inderdaad het geval, maar deze discussie gaat op voor heel veel zaken. De meeste mensen denken vooral vanuit hun eigen bubbel en kunnen zich maar moeilijk verplaatsen in een ander. Het is ook makkelijker om een vinger maar een ander te wijzen dan te kijken wat jij als individu kan bijdragen.

Het is mijn indruk dat het vooral de mensen zijn die vinden dat zij als ongevaccineerden worden gediscrimineerd en/of buitengesloten er totaal geen moeite mee lijken te hebben hetzelfde met een andere groep te doen. Zolang zij maar niets hoeven en lekker door kunnen gaan met leven.

Het hele idee dat het zo makkelijk en zwart/wit is gaat er bij mij ook niet in. Dat is groepen tegen elkaar opzetten of het nu gevaccineerd vs ongevaccineerd is of kwetsbaar vs niet kwetsbaar.

Toedels! /out.

Tja, als je als ongevaccineerde dagelijks het stempel krijgt een gevaar te zijn en de oorzaak van volle ic's krijg je af en toe de neiging de cijfers van de ic eens te bekijken en nuchter te oordelen of je er zelf had kunnen liggen en daarmee mede verantwoordelijk bent.

Of het nu Op1, Jinek of Derksen is zet de tv maar aan en er wordt gesproken dat je het best maar op een eiland moet gaan zitten en iedereen die mee knikt. Kijk je nuchter naar de ic opnames, liggen er louter bejaarden of mensen met overgewicht.

En met al die leugens en loze beloften die ze keer op keer verspreiden kan je 85% van de mensen wel overtuigen, maar die overige 15% gaat zich alleen maar harder verzetten.
Ik ben oprecht benieuwd welke leugens en loze beloftes zijn gedaan? Uitspraken van +/- 2 jaar of zelf een jaar geleden waar veelal naartoe wordt verwezen zijn niet meer van toepassing, inzichten veranderen daarbij ook de te hanteren strategieën.

Achteraf is mooi wonen, zeggen ze hier wel eens.

Ik ben oprecht benieuwd welke leugens en loze beloftes zijn gedaan? Uitspraken van +/- 2 jaar of zelf een jaar geleden waar veelal naartoe wordt verwezen zijn niet meer van toepassing, inzichten veranderen daarbij ook de te hanteren strategieën.

Achteraf is mooi wonen, zeggen ze hier wel eens.
1 november zijn er geen maatregelen meer is laatst nog gezegd.

1 prikje van Jansen is genoeg

Als 65% gevaccineerd is, is dat genoeg
Als 70% gevaccineerd is, is dat genoeg
Als 75% gevaccineerd is, is dat genoeg
Als 80% gevaccineerd is, is dat genoeg
Als 85% gevaccineerd is, is dat genoeg
Als 90% gevaccineerd is, is dat genoeg
Als 95% gevaccineerd is, is dat genoeg
etc.

Het vaccin is onze redding

Een QR code zal er nooit komen ''want dat gaan we niet doen''

Mensen aansporen een prikje te nemen dmv drang of dwang gaan we niet doen.

Ik ben er vast nog wat vergeten, ik kijk de muppetshow niet elke dinsdag.

En ik ben echt geen fan van DENK, maar hij heeft best een leuke opsomming gemaakt. LET OP, dit filmpje is alweer 3 weken oud, er zijn vast meer leugens van die 2 bijgekomen de laatste weken.

en hier staat ie gewoon keihard iets te ontkennen wat ie letterlijk voor miljoenen mensen heeft gezegd.

En als ik nog even verder zoek komt er vast nog een hele berg meer naar boven.

Laatst bewerkt:
Tja, als je als ongevaccineerde dagelijks het stempel krijgt een gevaar te zijn en de oorzaak van volle ic's krijg je af en toe de neiging de cijfers van de ic eens te bekijken en nuchter te oordelen of je er zelf had kunnen liggen en daarmee mede verantwoordelijk bent.

Of het nu Op1, Jinek of Derksen is zet de tv maar aan en er wordt gesproken dat je het best maar op een eiland moet gaan zitten en iedereen die mee knikt. Kijk je nuchter naar de ic opnames, liggen er louter bejaarden of mensen met overgewicht.
Hoe beoordeel je of je er had kunnen liggen of niet?
Mijn zus had ook niet de verwachting er te komen liggen. (28, sportief, geen onderliggend lijden of andere ziektes) heeft toch echt eerst een aantal dagen op de cohort gelegen, saturatie van 70% en vervolgens een week op de IC gelegen.

1 november zijn er geen maatregelen meer is laatst nog gezegd.

1 prikje van Jansen is genoeg

Als 65% gevaccineerd is, is dat genoeg
Als 70% gevaccineerd is, is dat genoeg
Als 75% gevaccineerd is, is dat genoeg
Als 80% gevaccineerd is, is dat genoeg
Als 85% gevaccineerd is, is dat genoeg
Als 90% gevaccineerd is, is dat genoeg
Als 95% gevaccineerd is, is dat genoeg
etc.

Het vaccin is onze redding

Een QR code zal er nooit komen ''want dat gaan we niet doen''

Mensen aansporen een prikje te nemen dmv drang of dwang gaan we niet doen.

Ik ben er vast nog wat vergeten, ik kijk de muppetshow niet elke dinsdag.
Is dat niet gewoon kwestie van verkeerd begrijpelijk communiceren door de overheid (en veel groepen mensen die dus ook niet begrijpend kunnen lezen en luisteren) en niet perse leugens?

Terug
Naar boven