MuscleMeat

Coronavirus

Wat zal een potje besmet Covid speeksel op marktplaats opbrengen? Foto van mooie chick erbij uiteraard.:D

Met alle respect en begrip verder Steks, maar ik hoor best veel "dus op zich vind ik het wel prima" en soortgelijke uitspraken om mij heen.
Voor mij is dat géén valide indicatie om te zeggen dat de maatregelen dan niet draconisch zouden zijn.
Het is slechts een zelfreflectie binnen de individuele perceptie, een bevestiging dat de persoonlijke tolerantie wederom niet voldoende op is gerekt, om het te doen scheuren en te zeggen "ik vind het allesbehalve prima".

In alle eerlijkheid, afgezien van wat werkgerelateerde zaken, heb ook ik -puur persoonlijk gezien- nog steeds maar zeer weinig last van de corona maatregelen.
Echter, dat dit voor mij individueel niet geldt is voor mij geen maatstaf voor de bepaling wel/niet draconisch.
Ik meet dit af op basis van wat ik om me heen zie gebeuren met mensen, zoals bijvoorbeeld kinderen, jongeren en ondernemers.

Als ik dan alles wat ik zie, hoor, lees en weet tegen elkaar afzet, dan kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat het middel veel erger is dan de kwaal.
Het is niet zozeer het virus dat de volksgezondheid schaadt en de samenleving ontwricht, het is inmiddels de overheid zelf die dit veroorzaakt door hun beleid en de daaruit voortvloeiend maatregelen.

Voor mij ben jij -op basis van je persoonlijke relaas hierboven- exemplarisch voor één van die vele mensen waar ik eerder op doelde waarop ik mijn conclusie op baseer dat het beleid meer problemen veroorzaakt dan oplost.

Het heeft zeker niet direct met corona te maken, maar is er wel degelijk een indirect gevolg van.
Is "indirect" dan minder erg dan "direct" causaal gezien? Dat is verder aan jou zelf om te oordelen.

Duid je nou op jezelf?

@Steks is ook voor rekeningrijden, omdat hij denkt dat het in zijn voordeel is :roflol:

Bij Omikron is 85% van de besmettingen onder gevaccineerden. Als je kijkt naar de leeftijd van de positief geteste mensen, dan ligt daar de vaccinatiegraad aanzienlijk lager dan 85%

Hoezo zou het dan een dempend effect hebben? ???

m.a.w. het overal toepassen ligt op tafel (en is favoriet) daarom blijft het verzonnen 15% scenario relevant.

Screenshot_20220126_182814_com.android.chrome_edit_295236216207032.jpg

Zelfs ctb voor middelbaar onderwijs

Vanwege het vaccin, of vanwege de QR?

Puur en alleen het QR/CTB, en alle disproportionele, discriminerende en vrijheidsbeperkende aspecten die in het verlengde daarvan liggen.

Vaccins en vaccinatie op zich heb ik helemaal geen problemen mee.
Zoals vaker gezegd, zo lang dit een keuze is en niet -direct of indirect- wordt afgedwongen.

Welja, er ging toch een collega weg bij jou op het werk?

Kan ik je morele kompas en discussiedrang beetje helpen reguleren :D
Dat is dan de chemische industrie, een directe collega dient haar ontslag maandag in ja, op de laatste dag van mijn leidinggevende, die gaat intern wat anders doen. Als leidinggevende kunnen we iemand als jou best gebruiken, vakinhoudelijke kennis heb je niet nodig, dat heeft de huidige functiehouder wel bewezen.

Met alle respect en begrip verder Steks, maar ik hoor best veel "dus op zich vind ik het wel prima" en soortgelijke uitspraken om mij heen.
Voor mij is dat géén valide indicatie om te zeggen dat de maatregelen dan niet draconisch zouden zijn.
Het is slechts een zelfreflectie binnen de individuele perceptie, een bevestiging dat de persoonlijke tolerantie wederom niet voldoende op is gerekt, om het te doen scheuren en te zeggen "ik vind het allesbehalve prima".

In alle eerlijkheid, afgezien van wat werkgerelateerde zaken, heb ook ik -puur persoonlijk gezien- nog steeds maar zeer weinig last van de corona maatregelen.
Echter, dat dit voor mij individueel niet geldt is voor mij geen maatstaf voor de bepaling wel/niet draconisch.
Ik meet dit af op basis van wat ik om me heen zie gebeuren met mensen, zoals bijvoorbeeld kinderen, jongeren en ondernemers.

Als ik dan alles wat ik zie, hoor, lees en weet tegen elkaar afzet, dan kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat het middel veel erger is dan de kwaal.
Het is niet zozeer het virus dat de volksgezondheid schaadt en de samenleving ontwricht, het is inmiddels de overheid zelf die dit veroorzaakt door hun beleid en de daaruit voortvloeiend maatregelen.

Voor mij ben jij -op basis van je persoonlijke relaas hierboven- exemplarisch voor één van die vele mensen waar ik eerder op doelde waarop ik mijn conclusie op baseer dat het beleid meer problemen veroorzaakt dan oplost.

Het heeft zeker niet direct met corona te maken, maar is er wel degelijk een indirect gevolg van.
Is "indirect" dan minder erg dan "direct" causaal gezien? Dat is verder aan jou zelf om te oordelen.

Duid je nou op jezelf?
Het zit denk ik in mijn karakter om me alleen maar in eerste instantie tegen een verslechtering te verzetten, als ik merk dat het geen merkbaar effect heeft probeer ik er zo mee om te gaan dat ik er minder last van heb dan de meerderheid. Dat is iets wat ik bij heel veel dingen automatisch doe en het voelt heel tegen natuurlijk om daar anders mee om te gaan.

De meeste Duitsers hadden ook geen last van de jodenvervolging.

:trollface:

Ja, moet ik mezelf dan verloochenen om de jeugd hun pleziertje te gunnen terwijl zijzelf schijt hebben aan de veiligheid van de mensen die dit land hebben opgebouwd? :grinny:
Die kaart is bijna net zo vermoeiend als de racismekaart. Als er één generatie is, die niet solidair is (en nog nooit is geweest ook), is het de babyboomgeneratie.

Terug
Naar boven