MuscleMeat

Coronavirus

De meeste Duitsers hadden ook geen last van de jodenvervolging.

:trollface:

Hoe lang heeft het geduurd in de VS voordat zwarten in de bus konden kiezen waar ze willen gaan zitten.

Ik zie het ook niet gebeuren dat een hele kroeg in opstand komt als er een n*ger aan de deur wordt geweigerd. De meeste in de rij denken eerder "mooi ben ik tenminste eerder binnen".

Het zit denk ik niet in onze genen om voor een minderheid op te komen als je er zelf iets voor moet leveren. Doe je het wel, dan kan je natuurlijk aan de gang blijven en elke dag wel ergens voor staan demonstreren.

Doe je het wel, dan kan je natuurlijk aan de gang blijven en elke dag wel ergens voor staan demonstreren.
Doe je het wel, dan moet zelfs de armste sloeber hier nog een stapje terug doen om alles eerlijk te verdelen over 7 miljard mensen.

Het zit denk ik in mijn karakter om me alleen maar in eerste instantie tegen een verslechtering te verzetten, als ik merk dat het geen merkbaar effect heeft probeer ik er zo mee om te gaan dat ik er minder last van heb dan de meerderheid. Dat is iets wat ik bij heel veel dingen automatisch doe en het voelt heel tegen natuurlijk om daar anders mee om te gaan.

Klinkt als een conflictmijdende persoonlijkheid of op z'n minst een dergelijke karaktertrek. Weet je, eigenlijk ben ik ook best wel zo.
Het liefst maak ik het mezelf zo makkelijk mogelijk. Ik kruip onder mijn steen en kies voor 'go with the flow'.
Gewoon vertrouwend dat de overheid het beste met me voor heeft. Me braaf conformeren, testen, vaccineren en 'vrij zijn'.

Maar geloof me, ik kan dit niet meer in het licht van wat er allemaal gebeurt.
Het gaat namelijk niet om mij alleen maar om iedereen om me heen, mijn kinderen, hun toekomst enz.
Alsof er een soort collectief bewustzijnsgevoel is ontwaakt.

Klinkt misschien heel dramatisch, maar niet als je je bewust bent van de geschiedenis en met name het fenomeen precedents-werking.
Geleidelijke processen, glijdende schalen, voortschrijdend bedrog en waar dit uiteindelijk toe kan leiden.

Hoe lang heeft het geduurd in de VS voordat zwarten in de bus konden kiezen waar ze willen gaan zitten.

Ik zie het ook niet gebeuren dat een hele kroeg in opstand komt als er een n*ger aan de deur wordt geweigerd. De meeste in de rij denken eerder "mooi ben ik tenminste eerder binnen".

Het zit denk ik niet in onze genen om voor een minderheid op te komen als je er zelf iets voor moet leveren. Doe je het wel, dan kan je natuurlijk aan de gang blijven en elke dag wel ergens voor staan demonstreren.
Wat zeur je nou, er waren genoeg "colored only" zitplaatsen.

Jezelf als minderheid of slachtoffer gaan zien, helpt ook niet.

2 miljoen mensen, 70km convooi in Canada, van de Freedom truckers. Vanuit de VS sluiten er nog eens 100.000 bij aan.
Het is een protest omdat ze ongevaccineerd niet meer de grens mogen oversteken. Trudeau is een engerd.

De vaccinatiegraad is daar hoog. Het kan niet anders dan dat er een hoop gevaccineerden mee doen. Canada is daarin geen uitzondering: in veel landen zie je protesten en dat zijn echt niet alleen ongevaccineerden.

Klinkt als een conflictmijdende persoonlijkheid of op z'n minst een dergelijke karaktertrek. Weet je, eigenlijk ben ik ook best wel zo.
Het liefst maak ik het mezelf zo makkelijk mogelijk. Ik kruip onder mijn steen en kies voor 'go with the flow'.
Gewoon vertrouwend dat de overheid het beste met me voor heeft. Me braaf conformeren, testen, vaccineren en 'vrij zijn'.

Maar geloof me, ik kan dit niet meer in het licht van wat er allemaal gebeurt.
Het gaat namelijk niet om mij alleen maar om iedereen om me heen, mijn kinderen, hun toekomst enz.
Alsof er een soort collectief bewustzijnsgevoel is ontwaakt.

Klinkt misschien heel dramatisch, maar niet als je je bewust bent van de geschiedenis en met name het fenomeen precedents-werking.
Geleidelijke processen, glijdende schalen, voortschrijdend bedrog en waar dit uiteindelijk toe kan leiden.
Ik ben zo conflictmijdend dat ik daar niet aan werk en het gewoon maar accepteer. Ik ben ook veel beter in het signaleren van onjuiste of ongewenste situaties dan er een oplossing voor aandragen, laat staan verantwoordelijkheid te nemen voor de oplossing.

Mijn kinderen zijn nog te jong (3,5 en bijna 6) om er echt veel negatieve gevolgen van te ondervinden, maar ik heb vanaf het begin van de maatregelen gezegd dat als ik deze beperkingen in mijn adolescente levensjaren had meegemaakt dat ik dan waarschijnlijk niet mijn opleiding zou hebben afgerond met alle gevolgen van dien. Het ging al niet heel soepel, maar iets als de afgelopen 2 jaar zouden funest voor me zijn geweest. Eigenlijk zou ik dus fel tegenstander van moeten zijn, maar toch kan ik me er niet echt druk om maken. Ik kan zelfs de meeste maatregelen wel begrijpen als je besluit om de verspreiding zoveel mogelijk wilt indammen.

Jezelf als minderheid of slachtoffer gaan zien, helpt ook niet.

2 miljoen mensen, 70km convooi in Canada, van de Freedom truckers. Vanuit de VS sluiten er nog eens 100.000 bij aan.
Het is een protest omdat ze ongevaccineerd niet meer de grens mogen oversteken. Trudeau is een engerd.

De vaccinatiegraad is daar hoog. Het kan niet anders dan dat er een hoop gevaccineerden mee doen. Canada is daarin geen uitzondering: in veel landen zie je protesten en dat zijn echt niet alleen ongevaccineerden.

Hang er een titel aan, je bent een minderheid of slachtoffer als je afhankelijk wordt van een meerderheid die je zal moeten steunen.
Het moet beginnen met de eerste personen die naar buiten treden en dan ook direct het meeste risico lopen, maar uiteindelijk wel de helden zijn.
Volgen er daarna nog meer dan kan zo'n kudde alweer snel om zijn. Wat dat betreft is het nu wel spannend hoe het zal ontwikkelen met wel een Covid pas of niet.
Het ligt echt aan de weerstand die nu geboden gaat worden en of er nog meer volk er tegen in gaat. Een jaar geleden hoefde je echt niet kritisch te zijn, werd je voor gek verklaard. Wel typisch dat wanneer je toen zei dat er zo'n pas ging komen je volkomen belachelijk werd gemaakt en nu is de discussie enkel nog of zo'n pas nu wel of niet zo erg is.

Hang er een titel aan, je bent een minderheid of slachtoffer als je afhankelijk wordt van een meerderheid die je zal moeten steunen.
Het moet beginnen met de eerste personen die naar buiten treden en dan ook direct het meeste risico lopen, maar uiteindelijk wel de helden zijn.
Volgen er daarna nog meer dan kan zo'n kudde alweer snel om zijn. Wat dat betreft is het nu wel spannend hoe het zal ontwikkelen met wel een Covid pas of niet.
Het ligt echt aan de weerstand die nu geboden gaat worden en of er nog meer volk er tegen in gaat. Een jaar geleden hoefde je echt niet kritisch te zijn, werd je voor gek verklaard. Wel typisch dat wanneer je toen zei dat er zo'n pas ging komen je volkomen belachelijk werd gemaakt en nu is de discussie enkel nog of zo'n pas nu wel of niet zo erg is.
Het leek er een tijd op dat vrij reizen nooit meer mogelijk zou zijn, vraag me af of dat nu kan gaan veranderen.

Een jaar geleden hoefde je echt niet kritisch te zijn, werd je voor gek verklaard. Wel typisch dat wanneer je toen zei dat er zo'n pas ging komen je volkomen belachelijk werd gemaakt en nu is de discussie enkel nog of zo'n pas nu wel of niet zo erg is.

Denk je dat echt? Is er geen reeële kans dat de overheid er (voorlopig) gewoon geen nut meer in ziet?

Het kan heel goed zijn dat de overheid dit doet.
Echter, als dit al gebeurt, dan denk ik niet dat dit zal zijn op grond van daadwerkelijk toegeven en inkeer.
Alhoewel ze wel die indruk zullen proberen te wekken.

Ik moet dan altijd aan de woorden van Schopenhauer denken:

“All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed.
Third, it is accepted as being self-evident”

Hoe lang duurt het nog voordat de vele besmettingen en quarantaine regels de samenleving echt ontwrichten? Een kwart van mijn directe collega’s zit thuis vanwege corona en de opvang van mijn zoontje is de hele week gesloten.

Hoe lang duurt het nog voordat de vele besmettingen en quarantaine regels de samenleving echt ontwrichten? Een kwart van mijn directe collega’s zit thuis vanwege corona en de opvang van mijn zoontje is de hele week gesloten.
Economie is al lang ontwricht. Prijzen in de supermarkten zijn enorm gestegen, tankte gisteren voor 2,2 euro/l. Had net een conversatie met @ThaWasteland, waaruit blijkt dat een zeer grote fietsenfabrikant levertijden heeft van 1/2 jaar en zeer beperkte maatkeuze.

• Like
Waarderingen: AK
Ik moet dan altijd aan de woorden van Schopenhauer denken:

“All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed.
Third, it is accepted as being self-evident”
Deze woorden worden toegeschreven aan Schopenhauer, maar ik moet er ook vaak aan denken.

Terug
Naar boven