AndroidHealthClinic

Coronavirus

Economie is al lang ontwricht. Prijzen in de supermarkten zijn enorm gestegen, tankte gisteren voor 2,2 euro/l. Had net een conversatie met @ThaWasteland, waaruit blijkt dat een zeer grote fietsenfabrikant levertijden heeft van 1/2 jaar en zeer beperkte maatkeuze.
2.20€ / liter, wie dat paar jaar geleden zei werd meteen voor gek verklaard.

De economie is niet gelijk aan de samenleving. Dat dit grapje ons zomaar
€100mld ging kosten was al vrij snel duidelijk.
Dat laatste vermoedde ik ook al meteen bij de eerste lockdown. Het eerste begrijp ik niet, heb geen economie gehad op school.

Terugkomend op deze

Vervolg

waarom horen we niks meer over de normale variant of britse variant?

Die zijn onderhand zo goed als uitgestorven. De nieuwe varianten zijn besmettelijker en winnen het daarom van de oude. Omicron is het meest besmettelijk, er is zelfs als een nieuwe omicron die inmiddels de oude omicron al heeft weggeconcureerd.

1643896044367.png

Waarom zouden we het nog wel hebben over bijvoorbeeld de alfavariant wanneer deze totaal niet meer relevant is?

1643896044367.png

Waarom zouden we het nog wel hebben over bijvoorbeeld de alfavariant wanneer deze totaal niet meer relevant is?
Ik was gewoon benieuwd waarom ineens de andere niet meer bestonden en alleen maar om omikron draait. Zodra er een nieuw variant komt gaat dus de oude variant dood

Omdat virussen zich blijkbaar muteren om beter te overleven. De besmettelijkste mutaties winnen het dan na een tijdje van de minder besmettelijke versies.

De vorige varianten zijn ondertussen dus bijna volledig verdreven door omikron

Terug
Naar boven