XXL Nutrition

Coronavirus

• Topic Starter Topic Starter
  • #19.121
Wat is je leeftijd, Dutchman?

Voor vaccinatie was ik redelijk pro- vaxxer.
Ja dat kan ik nog wel herinneren in de covidvaccinatie discussies op dit forum. We stonden lijnrecht tegenover elkaar.

Desalniettemin spreekt het voor zich dat ik dit niemand gun. Flink kut man. Ik hoop echt dat je er uiteindelijk compleet van hersteld. En ik hoop dat er in de toekomst koppen gaan rollen. Dat alle verantwoordelijken en mede verantwoordelijken berecht zullen worden voor de grootste misdaad tegen de mensheid ooit.

want dat van dit soort bijwerkingen had ik echt niet verwacht. Ik dacht dat het voor veel mensen alleen het immuunsysteem zou verzwakken
Jup, maar sommigen, waaronder ik, dachten dat wel. Niet specifiek deze bijwerkingen. En wij werden belachelijk gemaakt op dit forum. Want een mRNA vaccin codeerde slechts voor een eiwit, niks meer niks minder. En het lichaam zou het vanzelf weer opruimen. Pure bangmakerij werd er gezegd.

Het vaccin zou ook niet door het lichaam gaan dwalen of gekke interacties aangaan. Het was slechts messenger RNA dat codeerde voor de productie van een eiwit.

Al snel werd echter duidelijk, volgens ik dacht een onderzoek uit Japan, dat sporen van het vaccin overal in het lichaam werden aangetroffen, waaronder de voortplantingsorganen. Met name bij vrouwen. En niemand wist wat dat mogelijk voor gevolgen had. Ons werd verteld dat het geen gevolgen had voor zwangere vrouwen, en geen gevolgen voor het ongeboren kind. Borstvoeding na vaccinatie zou ook veilig zijn.

Summary of Use during Lactation
Many studies involving hundreds of women and their infants have been reported in the literature. No evidence suggests that women receiving a vaccine against SARS-CoV-2 is harmful to either the nursing mother or the breastfed infant. Antibodies and T-cells that neutralize the SARS-CoV-2 virus appear in the milk after maternal vaccination.[1-3] Nursing mothers experienced minimal disruption of breastfeeding after vaccination although a few reported to blue or blue-green discoloration of their milk.[4-8] A small percentage of breastfed infants may experience sleepiness, increased fussiness, fever, rash or self-limiting diarrhea, but no serious adverse effects have been reported. Numerous professional organizations and governmental health authorities recommend that COVID-19 vaccines be offered to those who are breastfeeding because the potential benefits of maternal vaccination during lactation outweigh any theoretical risks.[9-16]
One hundred eighty nursing mothers in the US who received two doses of an mRNA vaccine completed a questionnaire for 7 days after each dose of vaccine. More subjects reported adverse effects after the Moderna vaccine than the Pfizer-BioNTech, especially after the second dose. Milk supply decreased in a small number of women, but it was most prevalent after the second dose of the Moderna vaccine. Between 4% and 8% of mothers noted a change in milk color after a dose of vaccine, usually to a blue-green color.
Blauw groene moedermelk? Niks aan de hand :o.

Volgens de 'officiële' onderzoeken was en is het veilig en wegen de pro's op tegen de cons.. ookal zijn/waren de cons onbekend.

In plaats van dat er eerlijk werd gezegd dat ze niet weten wat de bijwerkingen en de kans daarop zijn, werd het gepushed als veilig. Dit om zoveel mogelijk twijfelaars over de streep te trekken. Massale media campagnes werden opgezet waarbij emotionele chantage werd gebruikt, je doet het niet voor jezelf maar voor een ander. Bescherm de ouderen. Je wilt toch niet verantwoordelijk zijn voor de dood van je ouders of grootouders? De overgebleven kritici en weigeraars werden geridiculiseerd als wappies.

Misdadig is het.

En we weten nog niet eens wat de echte lange termijnseffecten zijn op de bevolking. De effecten op kinderen waarvan de moeder gevaccineerd is tijdens de zwangerschap. Of bij jongeren als ze ouder worden.

Wat ik trouwens in mijn persoonlijke kring merk, is dat de personen die (meervoudig) gevaccineerd zijn nogal vaak besmet raken, en ziek worden, van covid. Vaker dan de ongevaccineerden.

Kvind het nogal frappant. Sommigen 4x gevaccineerd maar toch vaak ziek worden en dan blijkt het weer covid te zijn.

Frappant.

De oom van mijn vriendin zei dat hij vroeger nooit ziek was. Misschien 3x ziek van griep(griepverschijnselen) de afgelopen 15 jaar. En de afgelopen 2 jaar is hij al meerdere keren ziek geweest, waarvan meerdere keren covid en meerdere keren griepverschijnselen waarbij negatief op covid. Hij is ook veel vaker verkouden.

Tja..

Wat ik trouwens in mijn persoonlijke kring merk, is dat de personen die (meervoudig) gevaccineerd zijn nogal vaak besmet raken, en ziek worden, van covid. Vaker dan de ongevaccineerden.

Kvind het nogal frappant. Sommigen 4x gevaccineerd maar toch vaak ziek worden en dan blijkt het weer covid te zijn.

Frappant.

De oom van mijn vriendin zei dat hij vroeger nooit ziek was. Misschien 3x ziek van griep(griepverschijnselen) de afgelopen 15 jaar. En de afgelopen 2 jaar is hij al meerdere keren ziek geweest, waarvan meerdere keren covid en meerdere keren griepverschijnselen waarbij negatief op covid. Hij is ook veel vaker verkouden.

Tja..
Voor mij persoonlijk lijkt het tegenovergesteld te werken.

Voor mij persoonlijk lijkt het tegenovergesteld te werken.
Tja mijn voorbeeld is natuurlijk statistisch gezien nietszeggend voor de grote populatie. Maar kvind het wel frappant.

Maar sinds jouw vaccinaties ben je minder vaak ziek? Minder vaak griepig en verkouden?

Ja, want ik zie geen verband tussen een coronavaccinatie en allerlei andere virussen die verkoudheid verspreiden.
Ligt eraan. Ik zie geen verklaring hoe die vaccinaties je tegen andere virussen kan beschermen. Maar anderzijds wel hoe die vaccinaties je gevoeliger/vatbaarder kunnen maken voor andere virussen.

Ja, want ik zie geen verband tussen een coronavaccinatie en allerlei andere virussen die verkoudheid verspreiden.

Sinds 2020 is de definitie van een vaccin ook wereldwijd aangepast, logisch dat er nog geen verbanden gezien of gelegd zijn op basis van deze nieuwe situatie. Geef het wat tijd. Een paar decennia waarschijnlijk.

Maar sinds jouw vaccinaties ben je minder vaak ziek? Minder vaak griepig en verkouden?
Ja, volgens mijn ben ik na mijn vaccinatie in de zomer van vorig jaar nog maar 1 keer ziek geweest en dat was toevallig corona rond Kerst vorig jaar.

Dat geldt trouwens niet alleen voor mij, maar ook het ziekteverzuim op mijn werk is de laatste erg laag.

Frappant.

Tja..
Kan natuurlijk door die tijd van sociale isolatie die we hebben gehad komen, dat die groepsimmuniteit voor van alles en nog wat weer tot een normaal ritme moet opbouwen. Maar het valt wel op ja.

Sinds 2020 is de definitie van een vaccin ook wereldwijd aangepast, logisch dat er nog geen verbanden gezien of gelegd zijn op basis van deze nieuwe situatie. Geef het wat tijd. Een paar decennia waarschijnlijk.
Wat is er dan wezenlijk aangepast aan die definitie?

Ja dat kan ik nog wel herinneren in de covidvaccinatie discussies op dit forum. We stonden lijnrecht tegenover elkaar.
Het vaccin zou ook niet door het lichaam gaan dwalen of gekke interacties aangaan. Het was slechts messenger RNA dat codeerde voor de productie van een eiwit.

Al snel werd echter duidelijk, volgens ik dacht een onderzoek uit Japan, dat sporen van het vaccin overal in het lichaam werden aangetroffen, waaronder de voortplantingsorganen. Met name bij vrouwen. En niemand wist wat dat mogelijk voor gevolgen had. Ons werd verteld dat het geen gevolgen had voor zwangere vrouwen, en geen gevolgen voor het ongeboren kind. Borstvoeding na vaccinatie zou ook veilig zijn.
Wij stonden regelmatig lijnrecht tegenover elkaar 😂.

Ondertussen heeft het VK het advies om zwangere en vrouwen die borstvoeding geven nog te vaccineren ingetrokken omdat ze de veiligheid niet kunnen garanderen. Beetje laat na 2 jaar.
In Denemarken mogen mensen onder de 18 geen vaccinatie meer omdat ze niet weten wat de risico’s op lange termijn zijn.

Zo komt er langzaam aan steeds meer naar buiten.
Er zijn sporen van Spike eiwitten aangetroffen in borstvoeding.

Hier de informatie over zwangere en vrouwen die borstvoeding geven.

The absence of reproductive toxicity data is a reflection of the speed of development to first identify and select COVID-19 mRNA Vaccine BNT162b2 for clinical testing and its rapid development to meet the ongoing urgent health need. In principle, a decision on licensing a vaccine could be taken in these circumstances without data from reproductive toxicity studies animals, but there are studies ongoing and these will be provided when available. In the context of supply under Regulation 174, it is considered that sufficient reassurance of safe use of the vaccine in pregnant women cannot be provided at the present time: however, use in women of childbearing potential could be supported provided healthcare professionals are advised to rule out known or suspected pregnancy prior to vaccination. Women who are breastfeeding should also not be vaccinated. These judgements reflect the absence of data at the present time and do not reflect a specific finding of concern. Adequate advice with regard to women of childbearing potential, pregnant women and breastfeeding women has been provided in both the Information for UK Healthcare Professionals and the Information for UK recipients.

Ja, volgens mijn ben ik na mijn vaccinatie in de zomer van vorig jaar nog maar 1 keer ziek geweest en dat was toevallig corona rond Kerst vorig jaar.

Dat geldt trouwens niet alleen voor mij, maar ook het ziekteverzuim op mijn werk is de laatste erg laag.
Hoeveel van je collega's hebben jonge kinderen? Als in, net naar kleuterklas of peuterspeelzaal?

Ondertussen heeft het VK het advies om zwangere en vrouwen die borstvoeding geven nog te vaccineren ingetrokken omdat ze de veiligheid niet kunnen garanderen. Beetje laat na 2 jaar.

Waar haal je dit vandaan? Het wordt op de website vd overheid nog "strongly recommended" namelijk.

Terug
Naar boven