Fitness Seller

Coronavirus

Het advies van het Paritair Comité voor Vaccinatie en Immunisatie ( JCVI ) is dat zwangere vrouwen meer risico lopen op een ernstige ziekte van COVID-19. De herfstbooster wordt aangeboden aan mensen met een hoog risico op complicaties van de COVID-19-infectie, die mogelijk al een paar maanden geen booster hebben gekregen. Dit geldt ook voor zwangere vrouwen.

Aangezien het aantal COVID-19-infecties in de winter toeneemt, zou deze booster moeten helpen om het risico op ziekenhuisopname met COVID-19 te verminderen. De booster kan ook enige bescherming bieden tegen milde Omicron-infectie, maar deze bescherming duurt niet lang.

U krijgt het vaccin aangeboden om u en uw baby te beschermen. In het VK zijn meer dan 250.000 vrouwen vóór de bevalling gevaccineerd, voornamelijk met Pfizer- en Moderna-vaccins.

Deze vaccins hebben een goed veiligheidsprofiel bij zwangere vrouwen en hun baby's. COVID-19-vaccins bevatten geen levend coronavirus en kunnen een zwangere vrouw of haar ongeboren baby in de baarmoeder niet infecteren.

Bewijs over COVID-19-vaccins wordt voortdurend beoordeeld door de Wereldgezondheidsorganisatie ( WHO ) en de regelgevende instanties in het VK, de VS, Canada en Europa.

Het COVID-19-vaccin is de veiligste en meest effectieve manier voor vrouwen om zichzelf en hun baby's te beschermen tegen ernstige COVID-19-ziekte. Niet-gevaccineerde vrouwen die zwanger worden, worden sterk aangemoedigd om zich te melden voor hun vaccin.

Vrouwen die zwanger zijn en eerder zijn gevaccineerd, moeten dit najaar een boosterdosis krijgen.

bron

Ik ben niet anti-vax maar ik merk wel dat ik afgelopen jaar al meerdere malen ziek ben geweest en meer dan normaal. Nu ook alweer 1.5 week ziek.

Kan toeval wezen, of niet.

Waar haal je dit vandaan? Het wordt op de website vd overheid nog "strongly recommended" namelijk.

De link naar de site van Gov.uk staat er in.
Misschien ondertussen op de vingers getikt? Als ik op de link klik kun je het gewoon nog steeds zien.

Staat onder

Toxicity conclusions​

Wat is er dan wezenlijk aangepast aan die definitie?

For the definition of vaccine, the CDC has gone from stating that it is "a product that stimulates a person's immune system to produce immunity to a specific disease, thereby protecting against that disease", to now stating that it is "a preparation used to stimulate the body's immune response against a specific disease".

En dit betreft dan enkel het CDC, maar andere instituten hebben vergelijkbare aanpassingen gemaakt.

Al snel werd echter duidelijk, volgens ik dacht een onderzoek uit Japan, dat sporen van het vaccin overal in het lichaam werden aangetroffen, waaronder de voortplantingsorganen. Met name bij vrouwen. En niemand wist wat dat mogelijk voor gevolgen had. Ons werd verteld dat het geen gevolgen had voor zwangere vrouwen, en geen gevolgen voor het ongeboren kind. Borstvoeding na vaccinatie zou ook veilig zijn.
Ironisch dat de artsen toch nog steeds blijven volhouden dat er niks aan de hand is, want ik mocht ook op een zaterdagavond gezellig naar de eerste hulp en vervolgens door voor onderzoeken omdat ze vreesden voor een tumor/kwaadaardige cellen. "Maar ze konden niet vertellen waar het nou precies vandaan was gekomen". Een paar maanden daarvoor was er nog uitgebreid bloedgeprikt waar geen waardes in zaten die zorgelijk waren, dus het was iets van recent. Het feit dat ik, buiten een vaccinatie om +/- vier weken daarvoor, nog nooit andere klachten had gehad werd even aan de kant gelegd, want dat was nooit bewezen en kon hoogstwaarschijnlijk de reden niet zijn.

Blauw groene moedermelk? Niks aan de hand.
I rest my case. Zodra je kritische vragen gaat stellen (met dit hele circus erbij gehad te hebben) krijg je vage antwoorden dat er niet genoeg over te vinden is om aan te duiden dat het een bijwerking kon zijn. Wellicht is het een klein percentage en zal het niet de primaire bijwerking zijn voor een groot deel van de mensen die zich wel hebben laten vaccineren. Betekent echter niet dat het niet alsnog een redelijk risico is voor vrouwen, een zwangerschap is daarbij dan aanvullend een aspect waar ook nog eens extra rekening mee gehouden zou 'moeten' worden.

Maar goed, wat is één zorgwekkende case op duizenden waar je niks over hoort? :o

For the definition of vaccine, the CDC has gone from stating that it is "a product that stimulates a person's immune system to produce immunity to a specific disease, thereby protecting against that disease", to now stating that it is "a preparation used to stimulate the body's immune response against a specific disease".

En dit betreft dan enkel het CDC, maar andere instituten hebben vergelijkbare aanpassingen gemaakt.
Dat is nodig omdat een mRNA vaccin niet een product bevat dat direct je eigen immuunsysteem triggert.

Ik snap het probleem niet echt.

Dat is nodig omdat een mRNA vaccin niet een product bevat dat direct je eigen immuunsysteem triggert.

Dat is natuurlijk onzin. Er zit een gemodificeerd Spike eiwit in wat je lichaam aanzet tot het maken van antistoffen.

• Like
Waarderingen: Vonk

mRNA is van oorsprong ontwikkeld bij de behandeling van specifieke soorten kanker.
Dat we nu gezonde mensen gaan vaccineren omdat ze misschien ernstig ziek worden van corona klinkt hetzelfde als iedereen jaarlijks chemotherapie te geven omdat je misschien kanker gaat krijgen.
Ik snap dat voor ouderen en risicogroepen dat vaccinatie voordelen kan hebben.

Als zelfs het Duitse ministerie van volksgezondheid aangeeft dat 1 op 5000 prikken ernstige bijwerkingen geeft is dit iets waar beter onderzoek naar moet komen.
Als blijkt dat vaccinatie niet beschermd tegen longcovid en er studies lopen waaruit blijkt dat vaccinatie zelfs longcovid kan veroorzaken moet dat worden uitgezocht.

Dat is natuurlijk onzin. Er zit een gemodificeerd Spike eiwit in wat je lichaam aanzet tot het maken van antistoffen.
Dat zit niet in de mRNA vaccins, het laat je lichaam die spike eiwitten aanmaken.

Zonder die aanpassing had nu iedereen gezeurd dat het geen vaccins zijn.

Dat zit niet in de mRNA vaccins, het laat je lichaam die spike eiwitten aanmaken.

Zonder die aanpassing had nu iedereen gezeurd dat heg geen vaccins zijn.
Raar dat ik dit lees op de site van RIVM, Pfizer.

In het vaccin zitten hele kleine deeltjes met spike-eiwit, dat is nagemaakt in het laboratorium.

mRNA is van oorsprong ontwikkeld bij de behandeling van specifieke soorten kanker.
Dat we nu gezonde mensen gaan vaccineren omdat ze misschien ernstig ziek worden van corona klinkt hetzelfde als iedereen jaarlijks chemotherapie te geven omdat je misschien kanker gaat krijgen.
Ik snap dat voor ouderen en risicogroepen dat vaccinatie voordelen kan hebben.
Klinkt als, maar is het niet.

Terug
Naar boven