XXL Nutrition

Correcte manier van db curl's ( en in het algemeen )

Teddd

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m72
Massa
65kg
Vetpercentage
11%
Hey,

Ik heb het hier niet over hoe je ze uitvoert, maar ik pak deze oefeningen als voorbeeld.
De vraag is als volgt, ik zie veel jongens curl's doen en dan kijk ik naar de ervaren bodybuilder's.

Wat me eig opvalt, hun biceps bij de curls, zijn constant opgespannen tegenover de andere, nu dat is logish dat dat de bedoeling is, maar hoe krijg je dat voor mekaar.

Is dit gewoon je spieren opgespannen houden?
Ik had eens het woord contractie gehoord, kan iemand me die even verduidelijken wat voor voordelen dit heeft en hoe je dit eig exact doet?

Alvast bedankt

Ligt er compleet aan welke curl je doet uiteraard, wat je eerst moet bekijken is de anatomie van de bicep. Je kan je bicep alleen volledig strekken als je handpalmen naar je lichaam gericht staan. als je dumbell curls doet, is dat ook de beste manier van starten.

Vanaf daar kan je een hammer curl uitvoeren,dus handpalmen naar je lichaam houden terwijl je de dumbell omhoog brengt, met je ellebogen bij je lichaam. of een gewone curl waarbij je de handpalmen tijdens het omhoog brengen naar boven draait.

Let tijdens je curl altijd op de volledige ROM ( range of motion) , volledige contractie (aanspanning) en strekking voor de beste resultaten.

Veel jongens denken dat je superzwaar moet curlen en op halve ROM om dikke armen te krijgen want dat ziet er goed uit op het strand.. nee, let op je houding en techniek, hier heb je veel meer aan. (btw tricep is een groter gedeelte van je arm dan je bicep)

DIt geldt ook voor een EZ-curl bar of een barbell curl.. daarbij kan je uiteraard niet je handpalmen naar je lichaam draaien, maar wel volledig uitstrekken en aanspannen.

Succes

Terug
Naar boven