MuscleMeat

CPU constant op 100%

heey dat is een goeie :P heb daar ff overheen geken

er staat "Niet-actieve Systeem processen" - SYSTEM , en dan hele tijd 80-95% van CPU...eens kijken of ik die kan stoppe :P

Nope, als ik die beeindig krijg ik foutmelding en zegt ie dat ik niet "kan" beeindigen

Verdomd: dat zelfde probleem heb ik nu ook al weken. 1 van de 2 processors gaat thuis, nadat ik een half uurtje niets doe met de laptop, op minstens 50% staan te draaien -- met alle koelingsherrie die daarbij hoort. Dus 's-nachts de laptop aan laten staan om wat films te zuigen is klote voor een lichte slaper zoals ik. :(

Ik had al gekeken, en ook bij mij doet SYSTEM dit. Dat is echt het enige verschil tussen normaal en helicopterstand: system op minstens 45%.

Verdomd: dat zelfde probleem heb ik nu ook al weken. 1 van de 2 processors gaat thuis, nadat ik een half uurtje niets doe met de laptop, op minstens 50% staan te draaien -- met alle koelingsherrie die daarbij hoort. Dus 's-nachts de laptop aan laten staan om wat films te zuigen is klote voor een lichte slaper zoals ik. :(

Ik had al gekeken, en ook bij mij doet SYSTEM dit. Dat is echt het enige verschil tussen normaal en helicopterstand: system op minstens 45%.

Draai je laptop es ope ,,, en ontstof em es met busje perslucht,,, Hij blaast niet voor niks zo hard...

Je zal opkijke van het stof wat eruit komt,,

Mvrg

ik zie R0 en O2 :P kan je de regel niet ff ctlr. c'en

huh was niet helemaal wakker denk ik, R0 bedoelde ik uiteraard

HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Web Search :: DAEMON-Search.com

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen

Draai je laptop es ope ,,, en ontstof em es met busje perslucht,,, Hij blaast niet voor niks zo hard...

Je zal opkijke van het stof wat eruit komt,,

Mvrg

Daar hebben we een IT afdeling voor. Ik en schroevendraaiers = disaster. :)

Maar het punt is dus: als ik hem de hele dag op mijn werk gebruik (6 uur non-stop) kom ik nooit boven de 10% usage, en gaat de ventilator nooit hard draaien. Laat ik hem thuis een half uurtje niets doen, dan begint hij te loeien en houd niet meer op. En nee, het is daar niet warmer dan op mijn werk.

Daar hebben we een IT afdeling voor. Ik en schroevendraaiers = disaster. :)

Maar het punt is dus: als ik hem de hele dag op mijn werk gebruik (6 uur non-stop) kom ik nooit boven de 10% usage, en gaat de ventilator nooit hard draaien. Laat ik hem thuis een half uurtje niets doen, dan begint hij te loeien en houd niet meer op. En nee, het is daar niet warmer dan op mijn werk.

Ok
Een half uurtje niks doen ..?? Trouwens heb je toevallig een ACER ??

dan zet je toch wel Hdd enz uit,,
Minste verbruik, Amper koeling nodig,

Maja ff op jou vraag.... Je hebt hem thuis ook gewn op tafel staan ??

Want op bank en schoot is een heel verschil ma da snap je zelf wel neem k aan ;)

Ik zal ff voor je rond gaan zoeke en kijke of ik antwoord voor je kan vinde..

Ok
Een half uurtje niks doen ..?? Trouwens heb je toevallig een ACER ??

dan zet je toch wel Hdd enz uit,,
Minste verbruik, Amper koeling nodig,

Maja ff op jou vraag.... Je hebt hem thuis ook gewn op tafel staan ??

Want op bank en schoot is een heel verschil ma da snap je zelf wel neem k aan ;)

Ik zal ff voor je rond gaan zoeke en kijke of ik antwoord voor je kan vinde..

Ik heb een Fujitsu Lifebook S7110. Zowel thuis als op het werk staat de laptop op een normaal bureau.

Hij koelt ook zo hard, en heeft 50% CPU gebruik, als er echt helemaal niets mee gebeurt. Geen programma (wat ik zelf aanzet, tenminste), geen aktiviteit van de harde schijf, scherm helemaal uit.

Maar als hij het dan op het werk ook zo zou doen, dan kon ik het begrijpen. Maar hier kan ik zware dingen met Excel doen, en tegelijk nog allerlei andere programma's open hebben staan, en ventileert hij het NOOIT zo hard, en gebruikt ook nooit zoveel CPU.

Ik heb een Fujitsu Lifebook S7110. Zowel thuis als op het werk staat de laptop op een normaal bureau.

Hij koelt ook zo hard, en heeft 50% CPU gebruik, als er echt helemaal niets mee gebeurt. Geen programma (wat ik zelf aanzet, tenminste), geen aktiviteit van de harde schijf, scherm helemaal uit.

Maar als hij het dan op het werk ook zo zou doen, dan kon ik het begrijpen. Maar hier kan ik zware dingen met Excel doen, en tegelijk nog allerlei andere programma's open hebben staan, en ventileert hij het NOOIT zo hard, en gebruikt ook nooit zoveel CPU.

ik heb er niet zo veel verstand van maar zou het te maken kunnen hebben met bv de airco? meestal op kantoor heb je airco en thuis niet en dat geeft toch een andere lucht samenstelling zoals de RV.

ik heb er niet zo veel verstand van maar zou het te maken kunnen hebben met bv de airco? meestal op kantoor heb je airco en thuis niet en dat geeft toch een andere lucht samenstelling zoals de RV.

Dit gebouw heeft een top-down cooling die nooit werkt. Behalve in de zomer, wanneer hij warme lucht naar binnen blaast. :rolleyes: Dus dat is het helaas ook niet: zowel hier als thuis zit ik regelmatig naast een open raam.

:P t kan ook de stilte thuis zijn en het lawaai op je werk, :P nee gekheid maar ik zal ff zoeke ,,,,, staat vast wel iets op tweakers.net

Terug
Naar boven