Als jij denkt dat het praten met een paar forumautisten je daadwerkelijke problemen gaat oplossen als je in die situatie zit, dan vraag ik mijzelf af of jij je diploma niet gratis bij een pakje boter hebt gekregen.
Ik ben mij niet bewust van jouw exacte problemen, maar zoals jijzelf aangeeft lijkt het mij te serieus om het op te lossen door er hier over te gaan praten. Tenzij er iemand hier is die hetzelfde als jou heeft meegemaakt en jou precies kan vertellen wat het beste voor hem/haar heeft gewerkt. Maarja dan alsnog blijft het deels een persoonlijke kwestie. Uiteindelijk zal je zelf moeten ondervinden wat voor jou het beste werkt. Anderen kunnen alleen dingen adviseren op basis van hun eigen ervaringen. Het daadwerkelijk oplossen doe je door zelf concrete stappen te ondernemen(aka hulp zoeken bijvoorbeeld). Het probleem heb je al erkend, dat is al een stap in de goede richting om het probleem op te lossen.
ben al verschillende keren naar psycholoog geweest omdat praten met een onbekende “gezonder“ is
van de 10j pogingen (niet over verslavingen ging het, maar uitwegen, zoeken om dingen te vergete)
maar 1 goede, echt bekwame meegemaakt. Kon haar niets wijsmaken en had het meteen door als ik loog om iets klaar te krijge. Zo fcking intelligent dat ik op de duur alleen nog maar over mijn herinnering van gebeurtenissen eerlijk kon zijn.
Na enkele maanden waren de grote problemen “””opgelost”””.
‘maar als ik na een jaar een pakje medicatie krijg en ik vreet het gelijk op. Is het tijd om nog eens met een proff te gaan praten. Als het morfine was ofzo was het mss een ziekenhuistrip of een ademstilstand door een domme roes te zoeken
Aan de shit die ik begaaid heb geschreven de afgelopen uren, is het duidelijk dat een beetje hulp geen kwaad kan, voor het een rampverhaal word. Geen verslavings shit maar trauma hulp
ik ga ook niet te veel verwijderen van dit 2dagen durend schaam geval. jongeren die plannen maken en risicos minimaliseren mogen gerust lezen dat het ook allemaal fout kan gaan en mentale Problemen kan versterken (en ja, bijna iedereen, heeft er, er over praten is kut, als ik niet weg was van de benzos had ik het nooooit gedaan)