AndroidHealthClinic

Crashen met chrash strongman uitprobeersels

Bezoekers in dit topic

Sorry voor de late reactie.

Je staat niet echt ‘gecontroleerd’ (of geconcentreerd misschien?) te drukken bij de OHP. Ik zou daar toch wel mee uitkijken, vooral voor je onderrug.
Het filmpje wat Steks heeft gepost over de OHP vind ik wel een goede. Wel een kanttekening: bracen door je adem in te houden is niet altijd fijn vind ik tijdens een oefening. Ik voer oefeningen meestal rustig en gecontroleerd uit en daarom duren 5-6 reps bij mij langer dan iemand die aan het ‘smijten’ is. Vandaar dat ik tussendoor een keer goed ademhaal en weer doorga. Maar dit zijn details. Wellicht werkt dit voor jou juist wel, gewoon uitproberen!

Ook iets anders: ik pak als ik de military press (OHP) uitvoer de barbell van de grond af. dus ik maak eerst een soort power clean. Maakt het wel lekker zwaarder. Soms wissel ik op deze manier af en dat maakt het voor mij niet zo oersaai ;) Kun je ook eens proberen wellicht.

tot slot: ik vind dat er veel commentaar word gegeven op dit forum (wat best nuttig kan zijn) door iedereen maar vraag me af wie alle zijn/haar oefeningen exact uitvoert zoals de theorie voorschrijft. Uiteindelijk moet je toch je eigen draai er in vinden zonder dat je de techniek vermoord.
In dit geval is de commentaar gewenst en zeer hulpzaam ;) ik probeer nu de juiste technieken te vinden om eens een opzetje te hebben naar de echt Loeizware gewichten, en daar is bij mij nu wat hulp voor gewenst :)
ga de gewichten wat droppen bij ohp en gecontroleerde full reps maken zoals je beschrijft.
Dat smijten dat nu doe is puur omdat ik het gewicht niet aankan, maar toch bij hoog en bij laag mijn reps probeer te halen. Ticket naar felle blessures als de gewichten nog wat stijgen.
Het is gewoon best kut met veel gemak 120kg te kunnen reppen met bench, en bij ohp op de helft van dat gewicht al vast lopen :(

Voor mij niet haalbaar, maar zeker wel een streef fysiek!!
thnx, altijd fijn om te horen :)
 
In dit geval is de commentaar gewenst en zeer hulpzaam ;) ik probeer nu de juiste technieken te vinden om eens een opzetje te hebben naar de echt Loeizware gewichten, en daar is bij mij nu wat hulp voor gewenst :)
ga de gewichten wat droppen bij ohp en gecontroleerde full reps maken zoals je beschrijft.
Dat smijten dat nu doe is puur omdat ik het gewicht niet aankan, maar toch bij hoog en bij laag mijn reps probeer te halen. Ticket naar felle blessures als de gewichten nog wat stijgen.
Het is gewoon best kut met veel gemak 120kg te kunnen reppen met bench, en bij ohp op de helft van dat gewicht al vast lopen :(


thnx, altijd fijn om te horen :)

natuurlijk is het absoluut wijs om de techniek goed onder de knie te krijgen, ik zal de laatste zijn die dat ontkent. Maar probeer op een gezonde manier je draai te vinden in de oefeningen.

Ik wou dat ik 130 KG kon benchen :o
 
Dikke v taper door die schouders/lats
 
chrash ik weet dat je adviezen welkom vind en je juist met techniek bezig bent.
Ik heb ook niet gekeken wat de rest heeft gezegd maar ik denk dat je hele makkelijke tips kan toepassen om al je oefeningen te verbeteren.

Als je 4/5reps moet doen. Behandel deze allemaal als aparte reps elke keer weer opnieuw ademhalen spanning op lichaam zetten. Dan reppen. Probeer je lichaam stevig neer te zetten.

Denk erom met je nek telkens naar rechts te kijken. Zou een punt zoeken en daar op focussen.
 
Ik zal jou eens komen leren OHP'en! :whip:

Owh, en goed fysiek man! Lijken wel tren delts :p
 
Leuk die filmpjes, goeie fysiek.
Span je je lats goed aan bij de ohp, het lijkt alsof je rechter schouder iets mee omhoog komt bij het laatste stukje van de ohp.
Rug valt erg mee op de phone :thumb:
 
Leuk die filmpjes, goeie fysiek.
Span je je lats goed aan bij de ohp, het lijkt alsof je rechter schouder iets mee omhoog komt bij het laatste stukje van de ohp.
Rug valt erg mee op de phone :thumb:
Thnx, ja bij de ohp press ga ik echt scheef te zien op het filmpje.
Dus gewicht wat zakken en werken aan techniek, zit niks anders op.
ik heb bij deze oefening de afgelopen jaren ook bijna geen krachtwinst behaald.


nog altijd ziek, keelontsteking, neus dicht (en niet op een leuke manier huehuehue).
trainen zit er een paar daagjes niet in. Hopelijk zondag nog een bro-training en dan zet ik n-suns verder met wat lagere start gewichten en minder rust tussen de sets (ben nu 2u bezig). Focus op techniek met de vele tips.
Voeding ga ik terug tracken en aanpassen. Doel: op gewicht blijven en niet te veel vocht vasthouden. Na het artikel dat hier de afgelopen week is gepost in de log van ovation ga ik mijn eiwitten een heel stuk ophogen. En kcal richten op 3800 (Hierop blijf ik redelijk stabiel in gewicht zolang ik mijn cheats onder controle houd (wat regelmatig mislukt))

2u: proteinereep (midnight snack)
6u: 400ml magere melk, 2 scoops whey proteïne xxl
9u30: 100gr volkoren, 2 ei
12u: 150gr brood, 150gr kipfilet broodbeleg
14u: proteinereep
16u: pindareep
17u30 PreWO: avondeten rond de 1000kcal elke avond iets anders. Meestal mager en gezond, altijd groenten, soep en salade.
20u PostWO: 400ml magere melk, 1 scoop caseine, 40gr pindas
21u: 500gr magere kwark, 20gr zwarte hagelslag

dan heb ik nog wat ruimte over voor iets lekkers en een stuk fruit
E:243 K:262 V:75 (zonder het avondeten en fruit/snacks)

Eiwitten zullen meestal rond de 290 uitkomen, wat met heel veel lijkt maar ik ga het toch eens proberen door de overtuigende studies/discussie

weekend iifym op 3800kcal met aandacht voor eiwit inname

De rest:
-2 multivit
-1,6gr phenibut
-1 eca rond 16u
-20mg cardarine
-250mg test-e
 
Laatst bewerkt:
Thnx, ja bij de ohp press ga ik echt scheef te zien op het filmpje.
Dus gewicht wat zakken en werken aan techniek, zit niks anders op.
ik heb bij deze oefening de afgelopen jaren ook bijna geen krachtwinst behaald.

Zoals ik al zei, ik wil je dat best wel leren ;)

110kg OHP als PR btw ;)
 
Zoals ik al zei, ik wil je dat best wel leren ;)

110kg OHP als PR btw ;)
ben je van Belgisch Limurg?
ik blijf hangen op een discutabele 80kg :)
 
Wordt je om 0200 uur wakker of zet je er een wekker voor ?
 
Wordt je om 0200 uur wakker of zet je er een wekker voor ?
Ik slaap heel slecht. Zelfs met slaapmedicatie ben ik heel vaak wakker, als ik niks bij mij heb liggen mond het meestal uit op een nachtelijke eet-partij waar ik mij nadien niet meer heel veel van herinner. Die reep eet ik dus niet altijd op dat tijdstip, soms vroeger, soms later, soms niet en eet ik hem smorgens.
 
Laatst bewerkt:
Tren delts = tren somnia :p
Met tren is het nog meer een ramp, mja, dan word ik ook niet zo veel dikker van het snacken. (Wel al meer dan 1,5j geen tren gehad. Mis het wel :p )
 
(Wel al meer dan 1,5j geen tren gehad. Mis het wel :p )

Ik niet :p Tren is altijd drama. Last van mijn maag, niet slapen, rare dromen & gedachten. Ik pas voor tren :)
 
Ik niet :p Tren is altijd drama. Last van mijn maag, niet slapen, rare dromen & gedachten. Ik pas voor tren :)
Ja die rare gedachten zijn het ergste. Ben normaal helemaal niet jaloers, maar met tren zoek ik achter alles iets. Als ik het nog ooit zou doen gaat het 200mg zijn,
 
Ja die rare gedachten zijn het ergste. Ben normaal helemaal niet jaloers, maar met tren zoek ik achter alles iets. Als ik het nog ooit zou doen gaat het 200mg zijn,

Laatst had ik para op +-210 per week. Deed ook niet veel goeds. En van de E draai ik na 6 weken ook helemaal door. En de A trek ik ook niet meer.
Gewoon lekker NPP & test :)
 
Laatst had ik para op +-210 per week. Deed ook niet veel goeds. En van de E draai ik na 6 weken ook helemaal door. En de A trek ik ook niet meer.
Gewoon lekker NPP & test :)
Denk dat ik volgende blast ook eens voor npp ga, volledig nieuw voor mij maar hoor er veel positiefs over, een blast van 8weekjes ofzo :)
 
Denk dat ik volgende blast ook eens voor npp ga, volledig nieuw voor mij maar hoor er veel positiefs over, een blast van 8weekjes ofzo :)

Lekker op 450 ew. Je voelt het quasi niet, noch bijwerkingen. Maar als je ermee stopt besef je ineens dat je ervoor een slappe vod was :D
 
Back
Naar boven