MuscleMeat

Crashen met chrash strongman uitprobeersels

Weinig meer aan toe te voegen. vooral het naar achter hangen en het spanning zetten(slack uit de bar trekken) zou veel moeten doen hier. Met lichtere gewichten ga je merken dat het gewicht dan vanzelf al omhoog komt.

Goed voorbeeld van hoe het niet moet. thanks.

Shit zie nu pas dat je me gequote had. Bedankt voor je tips iig, ik zal er aan denken de volgende keer dat ik 3x men bw pull.

Shit zie nu pas dat je me gequote had. Bedankt voor je tips iig, ik zal er aan denken de volgende keer dat ik 3x men bw pull.
snel op je teentjes getrapt of niet? benen 90 graden en recht omhoog trekken is gewoon suboptimaal, punt.

en drie keer niks is nog steeds niks

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
4x135

Beetje minder smakelijk vanwege de acnee uitbraak op mijn rug (verdraag roa niet goed)
mss wel goed voor degene die meekijken en nog niet kuren ook te zien wat de negatieve gevolgen van steroiden kunnen zijn.

mijn zwakste lift, technisch al helemaal. Ga hem voortaan voor de bench doen want het lukte niet

training
Bench 102.5 x8 117.5 x6 135 x4 135 x4 135 x4 125 x5 117.5 x6 110 x7 102.5 x8+
OHP 42.5 x6 50 x5 60 x3 60 x5

bench super easy ohp rampzalig en niet afgemaakt.
ohp voortaan voor bench en iets lichter
klotetraining.

Beetje minder smakelijk vanwege de acnee uitbraak op mijn rug (verdraag roa niet goed)
mss wel goed voor degene die meekijken en nog niet kuren ook te zien wat de negatieve gevolgen van steroiden kunnen zijn.

mijn zwakste lift, technisch al helemaal. Ga hem voortaan voor de bench doen want het lukte niet

training

klotetraining.
Nu ben ik zeer zeker geen expert, maar misschien heb je er wat aan. Heb je de bar wel goed gecentreerd? Het lijkt er nu namelijk op dat je de bar niet goed gecentreerd vast hebt waardoor er meteen al een onbalans ontstaat. Ik zie verder dat je met je hoofd een gekke draai maakt om de bar weer terug te laten zakken (krijg je geen last van je nek hiervan? :p). Probeer eens als je de bar laat zakken je hoofd naar achteren te leunen en je borst vooruit duwt. Die bar komt dan echt niet tegen je hoofd aan!

Nu ben ik zeer zeker geen expert, maar misschien heb je er wat aan. Heb je de bar wel goed gecentreerd? Het lijkt er nu namelijk op dat je de bar niet goed gecentreerd vast hebt waardoor er meteen al een onbalans ontstaat. Ik zie verder dat je met je hoofd een gekke draai maakt om de bar weer terug te laten zakken (krijg je geen last van je nek hiervan? :p). Probeer eens als je de bar laat zakken je hoofd naar achteren te leunen en je borst vooruit duwt. Die bar komt dan echt niet tegen je hoofd aan!
De camera staat een beetje in een schuine hoek maar de bar was wel redelijk gecentreerd:p hoofd doet wel een beetje raar ja (kijk vaak gewoon naar rechts, maar wilde het nu iets beter doen :) ) ga volgende keer er eens extra op letten, thnx

Ik kom niet in de buurt van de gewichten die jij verplaatst, maar ik wil toch mijn mening geven. Je hebt zelf gezegd dat je meer powerlift gericht wilt gaan trainen, dan denk ik dat je er goed aan doet om bepaalde zaken anders aan te pakken. Je filmpjes van je DL, BP en vooral OHP laten zien dat je techniek alles behalve goed is. Je volgt nu dacht ik een percentage based programma gebaseerd op je 1RM. Ik denk dat zoiets prima werkt, maar dan moet je 1RM waar je mee rekent wat verlagen (10-20%) in het begin zal dit er licht zijn, maar dat geeft je wel de mogelijkheid om aan je techniek te werken, je kan een training altijd nog met wat pompsetjes afsluiten als je gevoel daarom vraagt. Gaat dit je te ver, doe dan je mainlifts gewoon zoals je ze nu doet, maar voeg er dan aan je trainingen ook een technischere variant toe voor dat je aan je mainlift begint, denk aan een Z-press, Spoto press, Front squat en Paused DL.

Bekijk verder een aantal instructie filmpjes over hoe je de oefening uit dient te voeren, Persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van de filmpjes van Alan Thrall en Brian Alsruhe, hier twee OHP filmpjes waar veel van te leren is.

Ik kom niet in de buurt van de gewichten die jij verplaatst, maar ik wil toch mijn mening geven. Je hebt zelf gezegd dat je meer powerlift gericht wilt gaan trainen, dan denk ik dat je er goed aan doet om bepaalde zaken anders aan te pakken. Je filmpjes van je DL, BP en vooral OHP laten zien dat je techniek alles behalve goed is. Je volgt nu dacht ik een percentage based programma gebaseerd op je 1RM. Ik denk dat zoiets prima werkt, maar dan moet je 1RM waar je mee rekent wat verlagen (10-20%) in het begin zal dit er licht zijn, maar dat geeft je wel de mogelijkheid om aan je techniek te werken, je kan een training altijd nog met wat pompsetjes afsluiten als je gevoel daarom vraagt. Gaat dit je te ver, doe dan je mainlifts gewoon zoals je ze nu doet, maar voeg er dan aan je trainingen ook een technischere variant toe voor dat je aan je mainlift begint, denk aan een Z-press, Spoto press, Front squat en Paused DL.

Bekijk verder een aantal instructie filmpjes over hoe je de oefening uit dient te voeren, Persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van de filmpjes van Alan Thrall en Brian Alsruhe, hier twee OHP filmpjes waar veel van te leren is.

Bench is toch redelijk goed tho? :p
program berekend al van mijn 1rm een percentage en blijft daar een redelijk stukje onder (buiten bij ohp, die moet ik gokken en is duidelijk te zien aam het filmpje te hoog gegokt :( )
je hebt gelijk dat mijn lifts nog technisch te zwak zijn om te fel mee te gaan pushen en verhogen.
zit nu in een cruise dus de gewichten gaan nu ook pas omhoog kunnen gaam als de techniek beter is.
Het valt mij zelf nu pas op met de filmpjes hoe verkeerd sommige lifts gaan. Had het hiervoor nooit bekeken en alleen op gevoel gedaam, dacht dat omdat ik zelfden blessures had dat het wel correct was, valt mij nu pas op dat ik veel geluk heb gehad :)
ga de filmpjes vanavond eens bekijken, thnx :)

Nette bench. :D

Is redelijk, maar een echte powerlifter voert hem stukken strakker uit.

Vandaag met keelpijn en groene slijmen opgestaan. Daarom zal gisteren het trainen zo moeilijk zijn verlopen. Vandaag failde de opwarmset squat al. beetje lichte isolatie gedaan vandaag en schema dan maar donderdag, vrijdag en zaterdag afronden.

training
-pulley crunches
-concentration curls
-side raises
-front raises
-bb curls

droogtrainen gaat wel lekker
7FE7108D-8DCA-456C-A39D-2EAAC2B33DDA.jpeg

Laatst bewerkt:
Jups, nog een tijdje fel oefenen met alles vrees ik zo :) kan ik daarna wel weer lekker progressie maken :)
juist, gewoon een tijd oefenen op techniek en strakke reps maken, de bewegingen die je jezelf aanleert moeten een beetje inslijten en dat heeft tijd nodig, vooral niet op al te hoog gewicht willen doen.

juist, gewoon een tijd oefenen op techniek en strakke reps maken, de bewegingen die je jezelf aanleert moeten een beetje inslijten en dat heeft tijd nodig, vooral niet op al te hoog gewicht willen doen.
Je hebt gelijk, wel moeilijk oefeningen die ik al 15j verkeerd doe nu goed aan te leren, gaat wel een tijdje nodig hebben vrees ik.

maaarrr, beter laat dan nooit :p

zie het als een investering in de toekomst, je zal met een goede techniek uiteindelijk meer gewicht kunnen verzetten met een kleinere kans op een blessure,

training

klotetraining.

Sorry voor de late reactie.

Je staat niet echt ‘gecontroleerd’ (of geconcentreerd misschien?) te drukken bij de OHP. Ik zou daar toch wel mee uitkijken, vooral voor je onderrug.
Het filmpje wat @Steks heeft gepost over de OHP vind ik wel een goede. Wel een kanttekening: bracen door je adem in te houden is niet altijd fijn vind ik tijdens een oefening. Ik voer oefeningen meestal rustig en gecontroleerd uit en daarom duren 5-6 reps bij mij langer dan iemand die aan het ‘smijten’ is. Vandaar dat ik tussendoor een keer goed ademhaal en weer doorga. Maar dit zijn details. Wellicht werkt dit voor jou juist wel, gewoon uitproberen!

Ook iets anders: ik pak als ik de military press (OHP) uitvoer de barbell van de grond af. dus ik maak eerst een soort power clean. Maakt het wel lekker zwaarder. Soms wissel ik op deze manier af en dat maakt het voor mij niet zo oersaai ;) Kun je ook eens proberen wellicht.

tot slot: ik vind dat er veel commentaar word gegeven op dit forum (wat best nuttig kan zijn) door iedereen maar vraag me af wie allemaal zijn/haar oefeningen exact uitvoert zoals de theorie voorschrijft. Uiteindelijk moet je toch je eigen draai er in vinden zonder dat je de techniek vermoord.

Laatst bewerkt:
Vandaag met keelpijn en groene slijmen opgestaan. Daarom zal gisteren het trainen zo moeilijk zijn verlopen. Vandaag failde de opwarmset squat al. beetje lichte isolatie gedaan vandaag en schema dan maar donderdag, vrijdag en zaterdag afronden.

training
-pulley crunches
-concentration curls
-side raises
-front raises
-bb curls

droogtrainen gaat wel lekker
7FE7108D-8DCA-456C-A39D-2EAAC2B33DDA.jpeg
Voor mij niet haalbaar, maar zeker wel een streef fysiek!!

Terug
Naar boven