XXL Nutrition

creatine aanrader?

nofear train!

Competitive Bodybuilder
Waardering
3
ik zit eraan te denken om creatine toe te voegen aan mijn dieet.
maar nu heb ik gehoord dat als je er aan begint je prestaties met zon 10% kunnen toenemen, maar dat dit weer afneemt als je stopt met creatine.
dus in feiten moet je dan blijven gebruiken zolang je traint anders zul je weer 10% in prestaties zakken?
Is dit zo?

uit de Creatine FAQ

4. Wat doet creatine aan de sportprestatie?

Creatinefosfaat is dus een belangrijke energiebron voor korte, maximale inspanningen zoals bijvoorbeeld sprints of korte judo-acties. De hoeveelheid creatinefosfaat in de spieren is voldoende voor 8-12 seconden maximale inspanning. Uit onderzoek is gebleken dat na creatinesuppletie (= extra inname van creatine) maximale sprintprestaties (van 5 sec - 3 min.) verbeteren, dat men sneller herstelt na een sprint en dat vermoeidheid en verzuring wordt uitgesteld. De positieve werking is beperkt tot explosieve sporten (bijv. vechtsporten, spelsporten en sprintnummers). Uit onderzoek is gebleken dat sneller spiermassa wordt opgebouwd tijdens krachttrainingsprogramma's als creatine wordt gebruikt. Waarschijnlijk wordt de opbouw van spiermassa versneld doordat de spiervezels zwellen bij creatinegebruik. Dit is een extra prikkel voor de spiervezels om te groeien.

Creatine moet ge altijd innemen met een suikerhoudende drank zoals druivensap, geen koolzuurhoudende drank en geen melk voor creatine mee in te pakken dan zou het omzetten in creatinine(melk)

eerste week oplaadfase 4*5gr/dag
de rest 5gr/dag

ik neem het in met druivensap, lost goed op
op nuchtere maag of wel direct na trainen

is wel een beetje overdreven 4x 5 gr per dag
je neemt toch niet meer op...... 3x 5 gram 1e week is voldoende
en dan begint de onderhoudsfase, 1 x 5 gram per dag (1 theelepel)

geen melk voor creatine mee in te pakken dan zou het omzetten in creatinine(melk)

is dat niet achterhaald, er nemen er hier genoeg crea in de shake ....

creatine mag in melk en water, maar niet langer dan tien minute.
vloeistof erbij en snel opdrinken!

Ok, dat weet ik nu ook alweer omdat de ene site zegt dat crea met melk gaat en de andere zegt dat het niet gaat, is moeilijk om dan er iets uit te beslissen
ik nam dan maar als stelling beter voorkomen dan genezen

nofear train! zei:
ik zit eraan te denken om creatine toe te voegen aan mijn dieet.
maar nu heb ik gehoord dat als je er aan begint je prestaties met zon 10% kunnen toenemen, maar dat dit weer afneemt als je stopt met creatine.
dus in feiten moet je dan blijven gebruiken zolang je traint anders zul je weer 10% in prestaties zakken?
Is dit zo?

ik zou zelf de creatine van american sports pakken, 100 % zuiver.

Russianbear zei:
ik zou zelf de creatine van american sports pakken, 100 % zuiver.
Merk maakt niet zo uit, wel zou ik een merk nemen met het CreaPure logo en dat het micronised is. Neemt sneller op.

Een gewichtstoename van 5 kilo of meer is mogelijk. Uit onderzoek is gebleken, dat je de eerste week 1 tot iets meer dan 2 kilo kunt aankomen door creatine inname! Daarna zakt het tempo. Als je de voorgeschreven dosis aanhoudt, dan duurt het ongeveer één tot twee maanden tot je spieren 'vol' zijn. Voor een bodybuilder met een niet subliem, maar ook niet hoog vetpercentage, is een totale gewichtstoename van 5-10 procent bereikbaar. Als je niet meer zwaarder wordt kun je ervan uitgaan de je creatine reservoirs 'vol' zijn. Meer groei zit er dan niet meer in. Dan ga je over op de onderhoudsdosis om te houden wat je hebt gewonnen.

Als je stopt het gebruikt van creatine raak je grotendeels kwijt wat er is opgebouwd, door het vocht dat je lichaam weer uitgaat. Theoretisch is het mogelijk dat je een gedeelte kunt vasthouden. In de praktijk blijkt dat vaak niet zo te zijn.

De dosering en het wel of niet toevoegen van dextrose ligt aan de creatinesoort die je neemt. Bij de ene is de dosering hoger dan de andere en aan bepaalde creatines is al dextrose toegevoegd.
Wel kan Creatine als prima hulpmiddel gebruikt worden om zwaarder te trainen en daardoor een lichaam aanzetten om spiermassa te doen groeien.

Dus de spiermassa blijft maar het water in de spieren verdwijnt ? Je houdt toch meer spiermassa er aan over dan zonder creatine te nemen anders heeft het geen zin ?

• Topic Starter Topic Starter
is er nog een merk waar mensen hier goede ervaringen mee hebben, komt zo veel op je af in die blaadjes en op internet dat ik niet echt een keus durf te maken.
aangezien er nogal een verschil kan zitten in kwaliteit.

het zal echter iets vocht vasthouden, maar dat ben je zo kwijt

en oplaadvase in creatine, heb ik nog nooit in geloofd.. maar wie ben ik

El Cedro zei:
Een gewichtstoename van 5 kilo of meer is mogelijk. Uit onderzoek is gebleken, dat je de eerste week 1 tot iets meer dan 2 kilo kunt aankomen door creatine inname! Daarna zakt het tempo. Als je de voorgeschreven dosis aanhoudt, dan duurt het ongeveer één tot twee maanden tot je spieren 'vol' zijn. Voor een bodybuilder met een niet subliem, maar ook niet hoog vetpercentage, is een totale gewichtstoename van 5-10 procent bereikbaar. Als je niet meer zwaarder wordt kun je ervan uitgaan de je creatine reservoirs 'vol' zijn. Meer groei zit er dan niet meer in. Dan ga je over op de onderhoudsdosis om te houden wat je hebt gewonnen.

Als je stopt het gebruikt van creatine raak je grotendeels kwijt wat er is opgebouwd, door het vocht dat je lichaam weer uitgaat. Theoretisch is het mogelijk dat je een gedeelte kunt vasthouden. In de praktijk blijkt dat vaak niet zo te zijn.

De dosering en het wel of niet toevoegen van dextrose ligt aan de creatinesoort die je neemt. Bij de ene is de dosering hoger dan de andere en aan bepaalde creatines is al dextrose toegevoegd.
Wel kan Creatine als prima hulpmiddel gebruikt worden om zwaarder te trainen en daardoor een lichaam aanzetten om spiermassa te doen groeien.

dus wat je hebt opgebouwt met de creatine verlies je als je stopt met creatine??????? dus alles wat je opbouwt is vocht????????
wel kun je zwaarder trainen waardoor je massa opbouwt????

je spreekt jezelf beetje tegen, dat vocht hoort gewoon bij creatine en je gaat echt niet 5 kilo vocht vasthouden.
dus je kan 5-10% zwaarder worden, vervolgens zeg je dat je dat allemaal na crea gebruik weer verliest. voor mij zou dat inhouden dat ik ongeveer 10 kilo zwaarder zal worden en na t gebruik weer die 10 kilo afvallen waarmee je dus suggereert dat die 10 kg vocht is en geen spiermassa.
daarna vertel je dat je crea kan gebruiken om zwaarder te trainen waardoor je massa opbouwt. maar wat is daar t nu van als je alles weer verliest na crea gebruik? niks dus!!!!

je maakt een zeer wazig verhaal met allemaal onwaarheden. ja na crea gebruik verlies je ook dat extra vocht, maar de spiermassa die je gewonnen hebt zul bijna compleet vasthouden.
ook klopt je verhaal over de onderhoudsdosis niet, jij raad een laadfase van 2maanden aan??? holy shit.
wat wel klopt is dat t je in staat stelt zwaardere te trainen en de massa die je daarmee opbouwt zul je gewoon bijna compleet behouden buiten t vocht na dan. je spreekt zelef in je verhaal meerdere keren tegen en das verwarrend voor anderen die er niet zoveel over weten.

nofear train! zei:
is er nog een merk waar mensen hier goede ervaringen mee hebben, komt zo veel op je af in die blaadjes en op internet dat ik niet echt een keus durf te maken.
aangezien er nogal een verschil kan zitten in kwaliteit.

Micronized Creatine van AST is goed.

je kan het beste creatine ethyl ester malaat nemen ( cell mass ) of tri creatine malaat ( S.A.N v12 turbo ) ( x pand ) deze crea's worden het snelste opgenomen...
- TriCreatine Malate: is een zeer goed oplosbare creatine waarvan de BW (biologische waarde) veel groter is dan van gewone creatine monohydraat. Dit mengsel is creatine gebonden aan malaatzuur. Malaatzuur is een lichaamseigen stof die nauw betrokken is bij de energieproduktie. Malaatzuur samen met het effect van creatine zoals in TriCreatine Malate geeft een veel grotere ATP produktie dan gewone creatine monohydraat.

Creatine ethyl Ester Malaat: deze Creatine zorgt voor ongelofelijke resultaten. Uit diverse testen is gebleken dat gebruikers gemiddeld 3- 5 kilo spiermassa opbouwden terwijl ze een enorme kracht toename hadden. Een kracht toename die zo groot was dat een aantal sporters hun persoonlijke records met 20 kilo wisten te verbeteren op diverse oefeningen! Voor een aantal sporters is Creatine Ester Malaat zelfs te sterk!

EAT LIKE AN ANIMAL
TRAIN LIKE A BEAST
GROWHT LIKE A PLANT
SLEEP LIKE A BABY
BE AN ANIMAL

Wat ik mij nog steeds afvraag.. Hoe snel verlaat het vocht je lichaam nadat je stopt met creatine? Gaat dit net zo snel als het gekomen is? (ik kwam in de eerste week heel veel aan). Of duurd dit een maand of nog langer? Kan iemand mij dit vertellen ?

@ Mogitu....>

Welke merk creatine gebruik je zelf dan/of heb je gebruikt?

En gebruik je creatine het hele jaar door? (bedoel niet continue, wel rekening gehouden met oplaadfase en de fase waarin je het niet pakt)...of pak je per jaar maar eens 1 of 2 potten?

Laatst bewerkt:
caine zei:
@ Mogitu....>

Welke merk creatine gebruik je zelf dan/of heb je gebruikt?

En gebruik je creatine het hele jaar door? (bedoel niet continue, wel rekening gehouden met oplaadfase en de fase waarin je het niet pakt)...of pak je per jaar maar eens 1 of 2 potten?

ben zeer tevreden over san v12 turbo deze gebruik ik t hele jaar door en behoeft geen oplaadfase.

Terug
Naar boven