XXL Nutrition

Creatine bij omlaag brengen vet percentage

daniel007

Novice
Waardering
0
Hey iedereen, :)

Ik ben 17 jaar oud en mijn doel is om een wasbordje te krijgen, ook zou ik graag wat bredere armspieren en schouder spieren willen ontwikkelen. Ik heb me behoorlijk op internet proberen in te lezen en heb met die info een voedingsschema opgesteld om mijn vetpercentage (nu rond de 12 %) naar beneden te brengen (doel is ongeveer 9 a 8 %) zodat ik blokjes begin te zien.

Wat ik me afvraag is of het verstandig is om met creatine te beginnen als je bezig bent met je verpercentage naar beneden te brengen zodat je spiermassa toe neemt ipv afneemt. Ik heb nog geen ervaring met creatine dus alle info is welkom.

mijn voedingsschema ziet er als volgt uit en als jullie daar tips of kritiek op hebben hoor ik het graag:

Voedingsschema
Ontbijt:
Hoeveelheid Kcal eiwit koolhydraten vet

Havermout 65 gram 235 8,5 40,0 4,6
Magere melk 140 mL 60 6,0 9,0 0,0
Water 1 glas

Gekookte ei (zonder eigeel) 1 stuk 13 3,2 0,1 0
Thee (groen) 3 koppen 0 0 0 0
Voedingssupplementen 1 multi 4 all
1 vitamine C
1 bone protect
2 eetlepels Molkasan
Kwark 2 glas ( 266 gram) 120 22,2 6,6 0,2

Kcal eiwit koolhydraten vet
Totaal ontbijt: 428 39,9 55,7 4,8

-------------------------------------------------------------------------------------

Tussendoor (10:45 uur)
2 keer
Bruinbrood 1 plak 75 3,0 13,5 1,0
Kipfilet 20 gram 23 4,7 0 0,96

Totaal tussendoor: Kcal eiwit koolhydraten vet
196 15,4 27 3,9
--------------------------------------------------------------------------------------

Middageten (12:50) Hoeveelheid Kcal eiwit koolhydraten vet
4 keer
Bruinbrood volkoren 1 plak 75 3,0 13,5 1,0
2 keer
Kipfilet 25 gram 28 5,8 0 1,2
2 keer
Tonijn 25 gram 30 6,75 0 0,125
2 keer
Rijstwafel 2 stuk 60 1,4 12,2 0,4
Kipfilet 25 gram 28 5,8 0 1,2
Tomaat 1 stuk 12 1,0 2,0 0
Komkommer 200 gram 16 1,0 1,0 0

Totaal middageten: 532 38,7 81,4 3,9
--------------------------------------------------------------------------------------

Tussendoor (Na school vanaf 15:00 en verdelen tot training)

Wortel 1 stuks (150 gram) 30 0,7 6,0 0
Grapefruit 1 stuk (100 gram) 45 0,6 9,5 0,2
Kwark 2 glazen (266 gram) 120 22,2 6,6 0,2
Pruimen gedroogd 3 stuks 27

Totaal tussendoor: 222 23,5 22,1 0,4

Totaal tot avondeten: 1378 117,5 186,2 13

Helaas woon ik nog thuis en maakt mijn moeder s' avonds het eten klaar, ze helpt me wel door vaak kipfilet s' avonds te eten en rijst en aardappelen. Mijn anvondeten bestaat uit ongeveer 600 calorien schat ik. Meestal om te beginnen een groentesoep dan hoofdgerecht bestaande uit groente (spinazi, broccoli, rijst, aardappel enz) met vlees (kalsoester, kipfilet, mager vlees) en dan een sla met dressing en dan nog een 2 glasen kwark met soms wat gedroogde pruimen.

Als jullie nog aanvulling tips of kritiek op mijn schema hebben hoop ik dat je reageert!!
Na het middageten heb ik vaak last dat ik nog honger heb, hoe kan ik dit oplossen??
Ik heb gelezen dat brood niet al te goed is bij afvallen, hebben jullie goeie vervangers voor brood die toch een beetje vullen? Ik probeer dit nu te doen met rijstwavels maar die vullen niet goed.

Verder sport ik als volgt:

maandag: zwemmen
dinsdag: zwemmen
woensdag: sportschool
donderdag: zwemmen
vrijdag: zwemmen
zaterdag: sTdansen (rustdag)
zondag: sportschool

ik druk me bijna elke ochtend 50 keer op en doe dat s' avonds ook. en verder doe ik elke ochtend zo' n 70 puch ups en s' avonds ook 70. Ook train ik nog een beetje met gewichten als ik wat energie over houd.

Ik hoop dat jullie tips en kritiek voor me hebben over mijn voedingsschema, en kunnen uitleggen of ik nu met creatine kan beginnen.

Met vriendelijke groeten Daniel.

Wat ik me afvraag is of het verstandig is om met creatine te beginnen als je bezig bent met je verpercentage naar beneden te brengen zodat je spiermassa toe neemt ipv afneemt. Ik heb nog geen ervaring met creatine dus alle info is welkom.
Wel , je gaat gaan cutten dus je gaat je vetpercentage verlagen . Van creatine ga je geen vet aanzetten maar je slaat er wel vocht van op . Dus misschien gaat het je wat demotiveren in je cutfase .
Wat veel mensen doen is creatine monohydraat houden voor de bulk en een andere creatinevorm gebruiken als ze gaan cutten , bvb Kre-Alkaline .

voor bodybuilding is het stukken te weinig, maar aangezien je vooral een zwemmer bent kan het er wel met door denk ik.
maar stel uw prioriteiten zou ik zo zeggen; hoe kun je nu drie dingen goed doen?

• Topic Starter Topic Starter
Naja mijn doel is het krijgen van een wasbordje, dat kan ik volgens mij het best doen door mijn vetpecentage omlaag te brengen.

Vinden jullie dus dat ik nu beter met Kre-Alkaline kan gaan beginnen of kan ik beter wachten en later dan met creatine monohydraat beginnen? Wat is trouwens het verschil tussen creatine monohydraat en Kre-Alkaline, houdt Kre-Alkaline geen vocht vast dan? Waarom is het slecht om vocht vast te houden, het is toch geen vet en zal uiteindelijk toch weer het lichaam verlaten?

Wat vinden jullie trouwens van mijn voedselschema?

Je ''voedsel schema'' is behoorlijk k*t, het enige wat je hiermee gaat zien zijn je botjes niet je BlOkjUssh. Je voeding bevat veel te weinig eiwitten, die plakjes kipfilet verhogen naar 100 gram. Daarnaast begrijp ik dat ei in je ontbijt niet, wat heb je nou aan het eiwit van 1 ei neem dan het hele ei dan heb je ook nog wat goede vitamines en mineralen binnen.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Oke bedankt voor de tip, ik moet dus meer eiwit binnen krijgen. Ik zal veel meer kipfilet, tonijn, ei en vooral kwark gaan eten.

Ik heb op een aantal plaatsen op internet gelezen dat het eigeel alleenmaar cholesterol verhogend werkt en dat het eigeel dus beter niet gegeten kan worden. Klopt dit of zitten er zoveel goeie vitaminen en mineralen in dat het toch nuttig is?

Oke bedankt voor de tip, ik moet dus meer eiwit binnen krijgen. Ik zal veel meer kipfilet, tonijn, ei en vooral kwark gaan eten.

Ik heb op een aantal plaatsen op internet gelezen dat het eigeel alleenmaar cholesterol verhogend werkt en dat het eigeel dus beter niet gegeten kan worden. Klopt dit of zitten er zoveel goeie vitaminen en mineralen in dat het toch nuttig is?

Onzin en het tegendeel is allang bewezen. Verzadigde vetten gooien je cholesterol omhoog niet cholesterol uit voeding.

Terug
Naar boven