AndroidHealthClinic

Eerste keer cutten, is dit een goed schema voor cutten

Bezoekers in dit topic

Zey079

Novice
Lid geworden
7 jun 2022
Berichten
9
Waardering
5
Lengte
1m82
Massa
79kg
Vetpercentage
15%
Hallo iedereen,

Ik fitness nu ongeveer 9 maanden, waarvan de laatste 4 maanden serieuzer met een split schema en let nu meer op eiwitten.

De laatste 5 weken ben ik bezig met cutten en ben benieuwd wat jullie van mijn voedingsschema vinden. Main goal van mijn huidige schema = droger worden en zo min mogelijk spierverlies.
Dit zijn mijn huidige stats:
29 jaar
79 kg
1,82m
15/16 % bodyfat

Mijn schema:
Ontbijt

Magere kwark 250gr
50gr cruesli

Tussendoor
Banaan
25gr ongezouten amandelen

Lunch
70gr noodles
100gr kipfilet onbereid
1/2 el olijfolie

Tussendoor
tonijn in water 100gr

Avondeten
70gr noodles
100gr kipfilet(onbereid)
1/2 el olijfolie

Voor het slapen
Magere kwark 250gr
50gr cruesli

Na trainen
1x whey scoop

Supplementen
1x 1000mg visolie
1x multivitamine tablet
1x ZMA tablet
3gr creapure

Macros
kcal 2282
eiwit 165gr
vetten 72gr
koolhydraten 230gr

Wat vinden jullie van de kcal + macro's in combinatie met mijn stats? Goed of lager in kcal zitten?
 
Laatst bewerkt:
Zie hieronder een aangepaste schema met dingen die ik zelf ook dagelijks lust en geen straf wordt voor mij.
Rijst heb ik helemaal weggelaten om iets minder koolhydraten te nemen en vervangen voor noodles, omdat dat meer vetten bevat.
1 whey vervangen voor amandelen en 1 whey in de middag vervangen voor een blik tonijn.

Ontbijt
Magere kwark 250gr
50gr cruesli

Tussendoor
Banaan
25gr ongezouten amandelen

Lunch
70gr noodles
100gr kipfilet onbereid
1/2 el olijfolie

Tussendoor
tonijn in water 100gr

Avondeten
70gr noodles
100gr kipfilet(onbereid)
1/2 el olijfolie

Voor het slapen
Magere kwark 250gr
50gr cruesli

Na trainen
1x whey scoop

Supplementen
1x 1000mg visolie
1x multivitamine tablet
1x ZMA tablet
3gr creapure

Macros
kcal 2282
eiwit 165gr
vetten 72gr
koolhydraten 230gr
Netjes! Let wel op, deze sport kan zeer verslavend werken :D.
Qua macro's nuttig ik ongeveer hetzelfde als jij (ook cut), zit zelf ietsje hoger in kcal, eiwit en vet. Kijk uit dat je niet te diep cut, kost je kracht/massa. Met 0,2 tot 0,3 kg gewichtsverlies per week zit je wel goed
 
Tenzij hier de heilige iifym stijl aanbeden word, begrijp ik eigenlijk nooit goed waarom mensen cruesli in hun dieet plaatsen. In principe kun je afvallen met elk dieet, zolang je in een kcal tekort zit, zelfs een MacDonalds dieet. Maar ik zou het verstandiger vinden een koolhydraat bron te kiezen die niet zo hoog in suikers zit, niet zo bewerkt is en al met al iets "gezonder" is. Complexere carbs geven je ook wat langer een verzadigd gevoel en fucked minder met je insuline. Maar volgens mij ben ik de enige die hierover valt.

Als je op dieet bent, is mijn advies altijd iets lager gaan zitten dan je onderhoud. Dus of je kcal te hoog of te laag zijn, is afhankelijk hoe je lichaam op dit dieet reageert. Val je af, past je lichaam/stofwisseling zich uiteindelijk weer aan op deze hoeveelheid kcal en zul je je kcal dus weer moeten verlagen. Technieken als hoge en lage dagen gaan je ook helpen om je stofwisseling hoog te houden. Dus bepaal je kcal op hoe je lichaam erop reageert.

Succes!
 
Tenzij hier de heilige iifym stijl aanbeden word, begrijp ik eigenlijk nooit goed waarom mensen cruesli in hun dieet plaatsen. In principe kun je afvallen met elk dieet, zolang je in een kcal tekort zit, zelfs een MacDonalds dieet. Maar ik zou het verstandiger vinden een koolhydraat bron te kiezen die niet zo hoog in suikers zit, niet zo bewerkt is en al met al iets "gezonder" is. Complexere carbs geven je ook wat langer een verzadigd gevoel en fucked minder met je insuline. Maar volgens mij ben ik de enige die hierover valt.

Als je op dieet bent, is mijn advies altijd iets lager gaan zitten dan je onderhoud. Dus of je kcal te hoog of te laag zijn, is afhankelijk hoe je lichaam op dit dieet reageert. Val je af, past je lichaam/stofwisseling zich uiteindelijk weer aan op deze hoeveelheid kcal en zul je je kcal dus weer moeten verlagen. Technieken als hoge en lage dagen gaan je ook helpen om je stofwisseling hoog te houden. Dus bepaal je kcal op hoe je lichaam erop reageert.

Succes!
Haha integendeel, hier worden meestal die gezondere carbs juist aanbevolen, met de kanttekening dat het voor afvallen/bijkomen niet veel uitmaakt tenzij je al erg laag in vet% zit.
Voor je gezondheid kies je natuurlijk de gezondere carbs.
 
Back
Naar boven