- Waardering
- 392
- Lengte
- 1m66
- Massa
- 66kg
- Vetpercentage
- 6%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Ik heb altijd geleerd je de creatine een half uur voor het onbijt in moet nemen met dextrose, dan wordt het kennelijk beter opgenomen?Creatine trekt vocht uit je lichaam - en zeker je maag - naar je spiercellen toe. Wanneer je maag te weinig vocht heeft wordt de zuurgraad té zuur en dan heb je geen honger meer.
Hoe zuiverder de creatine, hoe minder last je hebt van een kleine maag waar de vocht aan onttrokken is.
Met goede creatine kun je dit oplossen door te zorgen dat je vochtpeil goed zit voor en na het inname van creatine. Dus water drinken als je wakker wordt, liefst onder de douche totdat je moet plassen, dan ontbijten, dan creatine met sap, dan nog eens een glas water drinken binnen een half uurtje.
Je zult merken dat het dan makkelijker gaat, je meer zin hebt om te eten, meer proteïne binnen gaat krijgen, en sneller gaat groeien. (Een weiproteïne shake na trainingen en voor het slapen gaan zijn wel verstandig.)
Het is wel trouwens ook zo dat wanneer je vochtarm bent, dat je vetverbranding onderdrukt wordt, dus heb je waarschijnlijk een vetpercentage die hoger is dan noodzakelijk. Dus door meer water te drinken heb je meer profijt van de creatine, meer spiergroei én straks minder vet.
Ik hoop dat je er wat aan hebt![]()
Ik kreeg de vraag over creatine esters... dat zijn 3x normale creatine monohydraat molecules aan elkaar geplakt met een stukje ertussen... per kilo creatine ester krijg je circa de helft van normale creatine monohydraat... in je maag wordt creatine ester direct normale creatine ... precies hetzelfde... je hebt dus wel het dubbele nodig... 10 gram per dag ipv de normale vertrouwde 5 gram .... je absorbeert toch circa 2,5 gram... je hebt waarschijnlijk 3x de prijs van normale creatine betaald.... je bent dus 6x duurder uit.... laat je voortaan niet belazeren...
normale zuivere creatine van een bedrijf dat je vertrouwt is het beste... vraag wel testen of kijk op hun website voor zuiverheidsresultaten... kun je er wat mee?![]()

Je hebt me door. Als je mijn postgeschiedenis bekijkt, kan je inderdaad wel zien dat ik stiekem spam voor Animal.

Iemand die hier het antwoord op weet?Ik heb altijd geleerd je de creatine een half uur voor het onbijt in moet nemen met dextrose, dan wordt het kennelijk beter opgenomen?
Maar na je ontbijt kan dus ook? Eventueel met sinaasappelsap? Of is dextrose het beste?
dextrose is oke alleen zou ik gaan voor witte druivensap en alfa liponzuur.
Tip: maak je creatine de vorige avond klaar en laat het een nachtje in de koelkast staan, wordt het beter opgenomen.![]()

Maar na je ontbijt kan dus ook? Eventueel met sinaasappelsap? Of is dextrose het beste?
en wat vinden jullie van krea/alkalyncapsules? ik denk dat ik er toch wel beter spierherstel van heb.
dextrose is dus vooral suikers, heb gehoord dat dextrose ook wel goed is, maar dan niet voor mij, moet opletten met suikers ( aanleg tot diabetes)
dan dus beter enkel creatine?
Sinasappelsap is geen goede drank om je creatine mee in te nemen. Creatine word slecht opgenomen wanneer het zich in een zure omgeving bevind. Sinasappelsap is erg zuur. Druivensap is een betere optie.
Persoonlijk neem ik het op niet trainingsdagen gewoon in met water of om mezelf met wat zoets te verwennen met wat roosvicee.
ik weer niet hoe dat bij jullie zit, maar een theelepel is in mijn ogen zo'n heel klein lepeltje, waarmee ik max aan de 2 a 3 gram ofzo kom. Ik pak altijd een lepel van een maatje groter, als daar echt een hele berg op ligt is het dan net 5 gram!!!!

post nog wel hoe het is gegaan met no-shotgun met me resultaten ik weer niet hoe dat bij jullie zit, maar een theelepel is in mijn ogen zo'n heel klein lepeltje, waarmee ik max aan de 2 a 3 gram ofzo kom. Ik pak altijd een lepel van een maatje groter, als daar echt een hele berg op ligt is het dan net 5 gram!!!!