MuscleMeat

Creatine, Hoe?

TViPx

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Hey DBB'ers,

Ik zou graag creatine uittesten maar ik heb geen idee wanneer ik dat dan in moet nemen.
Ik dacht zelf gewoon pre-workout, maar ik lees veel dat je het na het opstaan moet doen, ná de workout en voor het slapen.

Dit geloof ik dus niet helemaal na wat ik heb gelezen wat creatine doet, dus zou ik het graag uit iemands mond van DBB horen.

Dank u.

P.S. Bij de Hema verkopen ze creatine, is dit van goede kwaliteit? Is wel zo handig aangezien het maar 50meter lopen is voor mij.

Timing maakt geen reet uit, al doe je het als je om 15:46 op de wc zit.
Ik zou even naar www.bodyenfitshop.nl gaan en de Creapure bestellen, ben je van een goede kwaliteit monohydraat verzekerd.

• Topic Starter Topic Starter
Nou, ik eet liever niet op de WC, beetje onhygiënisch.

Maar is er geen goede guideline.
Want als Creatine ervoor zorgt dat je meer kracht kan leveren tijdens een workout, dan is het toch logischer om het in te nemen vóór de workout, dan erná?

Creatine bouwt zich als het ware op en blijft zo'n ~30 dagen in het lichaam. Vandaar dat je ook laadfases hebt.

Aha, kijk dat helpt!
Ik dacht dat het meer iets was dat maar heel kort werkte.

Dank u, Dank u!

Grappig, ik had al net antwoord gegeven op deze vraag in een ander topic. :)

Mijn antwoord:

Er bestaan geen domme vragen! Ten eerste bedankt dat je al op onze website hebt gekeken. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben dan kan je ons altijd vinden op dit forum ( of persoonlijk via de p.m) en anders via mijn e-mail: leon@.

Wat betreft je vraag; Je kan inderdaad het beste voor een creatine gaan waarbij je zeker weet dat je de beste kwaliteit mogelijk hebt. Gelukkig is dat natuurlijk geen enkel probleem bij Body En Fitshop en ik raad dan ook twee producten aan welke jou zeker zullen bevallen.

Ten eerste kan je kiezen voor een solo creatine in de vorm van CreaPure. Creapure Creatine wordt geproduceerd door AlzChem Trostberg GmbH. Dit bedrijf garandeert de meest zuivere Creatine wereldwijd verkrijgbaar. Elke batch CreaPure creatine wordt getest op zuiverheid en kwaliteit.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ten tweede kan je kiezen voor een blendvorm (meerdere creatines) zoals de Super Creatine. Het voordeel met Super Creatine is dat het 7 verschillende creatines bevat. Ook dit product bevat Creapure. Een extra toevoeging bij de Super Creatine zijn o.a. Creatinol, BCAA, Glutamine en HMB.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

-Leon

Hey DBB'ers,

Ik zou graag creatine uittesten maar ik heb geen idee wanneer ik dat dan in moet nemen.

Als je een aanhanger van het window of opportunity verhaal bent dan is voor de training innemen optimaal het dan direct na de training ter beschiking is.

Als je geen aanhanger bent dan maakt zijn er geen beste momenten en maakt het verders dus niet uit.

Toen ik het gebruikte deed ik altijd 5gr in mijn pre workout shake en 5 gr in mijn post workout shake.
Of het iets uithaalde weet ik niet maar kwaad kan het volgens mij niet.

Prima manier, ik doe hetzelfde maar dan met 2-3gr en alleen op trainingsdagen.

Nog even een vraagje, waarmee kan ik het beste de creatine gebruiken?
De één zegt water, de ander vruchtensap.

Nu heb ik een Sinaasappel-perzik-drankje waarmee ik het graag zou willen gebruiken, maar ik las dat dat slecht is.

Is dat zo, en waarom?

warm water, lost het beste op blijkbaar

Nog even een vraagje, waarmee kan ik het beste de creatine gebruiken?
De één zegt water, de ander vruchtensap.

Nu heb ik een Sinaasappel-perzik-drankje waarmee ik het graag zou willen gebruiken, maar ik las dat dat slecht is.

Is dat zo, en waarom?
Kan prima.
Schijnt zelfs dat het sneller/beter wordt opgenomen met een koolhydraatrijk drankje, heb echter geen onderzoeken hierover gelezen, kan dus ook prima bro-science zijn. Misschien dat 3XL oid een bron heeft.

Ja, ik doe het liever met een smaakje, alhoewel ik het niet zo erg vind mezelf er toe te zetten om water achterover te slaan.
Maar ik las dat de zuurgraad van sinaasappelsap de werking van creatine teniet doet, en daar zit ik dus niet op te wachten.

ik doe zelf gewoon 5 gram post workout samen met mijn whey (aangelengd met melk)

Ja, ik ben momenteel dus bezig met de oplaadfase, ik heb liever de gevolgen binnen 1 week terwijl ik 20gram per dag neem dan dat ik er 1 maand over moet doen en dan 5gram per dag.
Al moet ik wel zeggen dat ik toch wel even moet slikken wanneer ik het achterover sla.

warm water, lost het beste op blijkbaar

Prima manier.

---------- Post toegevoegd Fri 23 Dec 2011 om 19:47 ----------

Kan prima.
Schijnt zelfs dat het sneller/beter wordt opgenomen met een koolhydraatrijk drankje, heb echter geen onderzoeken hierover gelezen, kan dus ook prima bro-science zijn. Misschien dat 3XL oid een bron heeft.

Voor mensen die matig reageren op creatine kan extra insuline verbeterde opname betekenen. Ik zeg "kan" want het gaat voor iedereen op.

---------- Post toegevoegd Fri 23 Dec 2011 om 19:49 ----------

Maar ik las dat de zuurgraad van sinaasappelsap de werking van creatine teniet doet, en daar zit ik dus niet op te wachten.

Dat is een heel oude aanname toen de gedachte nog was dat creatine binnen no time werd omgezet naar creatinine. Ondertussen is bekend dat het alle maal niet zo'n vaart loopt en dat die omzetting uuuuren duurd en geen seconden/minuten

Zelf deed ik altijd de eerste week (poedervorm) 20 gram per dag, verdeeld over 5 gram per inname (4x per dag een goede theelepel, op trainingsdagen 5 gram 's ochtends, 5 gram voor het trainen, 5 gram na het trainen en 5 gram voor het slapen, op rustdagen de 4 schepjes verdelen) innemen met vruchtensap, de +- 4 of 5 weken daarna 10 gram per dag (2x 5 gram, op rustdagen 5 gram 's ochtends en 5 gram 's avonds, trainingsdagen 5 gram voor en 5 gram na trainen) Volgens mij maakt het merk helemaal niks uit! Succes ermee!

Terug
Naar boven