AndroidHealthClinic

Creatine in het nieuws

Rientio

Novice
Waardering
0
Het onderstaande berichtje stond in de krant..kunnen we nu met zijn allen gaan aannemen dat het onzin is of dat het echt niet werkt??

edit link werkt niet

Laatst bewerkt:
werkt niet

192.168 ziet er uit als een IP-adres in een private network... niet toevallig je eigen PC achter de firewall ofzo ?

• Topic Starter Topic Starter
Jep..nja dacht dat het wel zou werken aangezien ik me site ook zo doorlink.
Maar goed er staat in ieder geval in:

Het voedingssupplement creatine, populair onder proftennisers, helpt niet. Dat is de uitkomst van een studie van de Nederlandse tennisbond. Dr Babette Pluim testte de effecten van creatine op verschillende aspecten bij 36 tennisprofs. Vergeleken met een placebo was er geen enkel moment een verschil meetbaar bij de service, forehand- en backhandslagen van de spelers. Volgens Pluim was de meest opmerkelijke uitkomst het gevoel van een van de tennissers die een placebo nam. Hij ga aan zich nooit eerder zo sterk en goed gevoeld te hebben. "Hij was zo teleurgesteld toen hem werd verteld dat hij 5 weken lang alleen een placebo had gekregen", aldus Pluim. "Het is onvoorstelbaar wat voor effect een heilig geloof kan hebben."

zucht, er zijn genoeg studies die aantonen dat het wel werkt.

• Topic Starter Topic Starter
Ja dat meende ik toch ook...daarom verbaasde ik mij hier ook over toen ik het vanochtend in de krant las

Persoonlijk heb ik et zelf nooit gevoeld :s maar ik zal een non responder zijn :)

je hebt er geen studies voor nodig om te weten of het werkt, ik word wel sterker en sneller. bijna alle krachtsporters merken wel een krachttoename.

krachtsporters wel, tennissers schijnbaar niet.
Wel jammer voor die tennisers.

in de krant staat meestal voor een groot gedeelte onzin zoals dit.

En wie zegt dat de wereld waarin we leven überhaupt waar is? Wat weten we nou eigenlijk?

yeah man

Lauw zei:
En wie zegt dat de wereld waarin we leven überhaupt waar is? Wat weten we nou eigenlijk?

DEEP SHIT, man....maar wel waar.
Ben ook van het ged8 dat we bijna nix weten van wat er echt gebeurt in "hogere kringen" (zowel in de economische, of politieke, of... wereld)...

ik voelde wel degelijk een toename in kracht na ongeveer 5 dagen gebruik

Gelukkig zijn wij geen tennissers, maar mensen met echte spieren. ;)

Ik zou overigens dat onderzoek wel eens willen nalezen. Hoe 'meet' je in hemelsnaam een verschil bij service, backhand- en forehandslagen bij tennissers? Dat is wel wat anders dan je max bij bench press.

Fitness => Tennis? Mhh? Ja..... :windup:

raar dat ik dan als in een weekje bv opeens 20kg meer kon BP'en terwijl ik al een hele tijd op hetzelfde gewicht bleef hangen... :rolleyes:

BoTo zei:
raar dat ik dan als in een weekje bv opeens 20kg meer kon BP'en terwijl ik al een hele tijd op hetzelfde gewicht bleef hangen... :rolleyes:

Idd, toen ik er mee begon kon ik ook ineens met vele oefeningen aardig wat kilo's meer, ben nu bezig met mijn 2e creatine kuur en werkt goed hoor!

Zit nu te kijken naar HMB maar dat is even afwachten nog :rolleyes:

Ben best wel benieuwd welke creatine ze hebben gebruikt.

Terug
Naar boven