XXL Nutrition

Cruise/blast-on/off

Ik heb gezocht op 'androgen' in dat boek, maar het woord staat er niet in binnen deze context...? Waar haal jij vandaan dat de hepatotoxiciteit uiteindelijk downstream van AR activatie ontstaat op basis van dit verhaal? Ik kan het er echt niet uithalen.

Ik zeg niet dat hepatoxicteit via AR activatie onstaat. Je hebt ook directe interactie met cyp enymen in de lever.

Testosteron, oestrogeen en andere androgenen zijn directe inductors en inhibitors (ook substraten) van specifieke cyp enzymen in de lever en daarbuiten.

Hierdoor is er een remming op cyp7a1 en dus vermindering van de aanmaak van galzuren. Vermindering van galzuren zorgt voor een hogere toxiciteit op levercellen.

Onderaan de pagina
http://www.drugbank.ca/drugs/DB00624

Alhoewel interactie niet compleet is, maar er zijn verschillende onderzoeken hierover te vinden.

Je moet eigenlijk het hele boek ook lezen hiervoor. Of ik kan de belangrijkste pagina's aanduiden ivm dit onderwerp. Alhoewel heel het boek erover gaat, toxiciteit van middelen gaan hand in hand met cyp enzymen.

Laatst bewerkt:
Ik zeg niet dat hepatoxicteit via AR activatie onstaat.
Hoe dan wel? Wat jij zegt m.b.t. inductie van cyp enzymen gaat niet op; dan zou oxandrolon, die maar moeizaam gemetaboliseerd wordt getuige de metabolieten, niet zo'n gunstig toxicologisch profiel hebben voor 'n 17aa (of bevatten de cyp enzymen stiekem een AR waardoor ze onderscheid maken in androgene potentie?). En ook is het dan bijzonder opmerkelijk te noemen dat methyltrienolone zo extreem hepatotoxisch is mg per mg wat raar zou zijn als dat alleen aan de metabolisering zou liggen, want dan zou je het ook bij andere AAS moeten observeren. Echter is het wel weer treffend dat dit nu precies een AAS betreft met dus ook extreme androgene potentie. Want dat is nu precies hetgeen wat ik me afvroeg en wat strookt met de observaties van pretty much alle AAS.

Ben benieuwd of er een casus bestaat van iemand met AIS die een 17aa toegediend heeft gekregen; ik schat zo dat er helemaal geen verandering te zien zou zijn in de leverwaarden precies hierom. Misschien dat iemand zin heeft om een AR inhibitor in adequate dosis te nemen samen met een 17aa en z'n bloed te laten trekken :roflol:

Je moet eigenlijk het hele boek ook lezen hiervoor. Of ik kan de belangrijkste pagina's aanduiden ivm dit onderwerp. Alhoewel heel het boek erover gaat, toxiciteit van middelen gaan hand in hand met cyp enzymen.
Wat je tot nu toe allemaal hebt verteld wordt in ieder toxicologie boek behandeld; ik heb er meerdere al onder ogen gehad en ze behandelen het echt allemaal, ook de introductory boeken. Dat cyp enzymen onlosmakelijk verbonden zijn met toxiciteit is nogal logisch daar het de fase 1 reacties, van zoals ik al eerder aanstipte naar schatting 75% van alle medicijnen op de markt, catalyseert; en metabolisatie nu precies 1 van de basis principes is van toxicologie (adme).

Laatst bewerkt:
Hoe dan wel? Wat jij zegt m.b.t. inductie van cyp enzymen gaat niet op; dan zou oxandrolon, die maar moeizaam gemetaboliseerd wordt getuige de metabolieten, niet zo'n gunstig toxicologisch profiel hebben voor 'n 17aa (of bevatten de cyp enzymen stiekem een AR waardoor ze onderscheid maken in androgene potentie?). En ook is het dan bijzonder opmerkelijk te noemen dat methyltrienolone zo extreem hepatotoxisch is mg per mg wat raar zou zijn als dat alleen aan de metabolisering zou liggen, want dan zou je het ook bij andere AAS moeten observeren. Echter is het wel weer treffend dat dit nu precies een AAS betreft met dus ook extreme androgene potentie. Want dat is nu precies hetgeen wat ik me afvroeg en wat strookt met de observaties van pretty much alle AAS.

Dat oxandrolone moeizaam gemetaboliseerd wordt heeft te maken met de alkylatie. Eenmaal deze weg is dan gaat het vrij snel.

Het gunstige profiel ligt waarschijnlijk aan de invloed op de cyp enzymen in de lever. Deze zal beperkt zijn door oxandrolone waardoor galaanmaak niet sterk verminderd wordt. Hierdoor blijven de levercellen beter beschermd tegen toxische stoffen. Zoals oxandrolone zelf.

Methyltrienolone is zo extreem hepatoxisch door de methyl groep al. En dan is er waarschijnlijk ook een zeer sterke invloed op de cyp enzymen. Meestal hebben de sterkste androgenen het grootste effect op deze enzymen. Ze hebben niet alleen een sterke hechting aan de AR door hun structuur maar ook aan deze cyp enzymen.

Daarom dat deca zo licht voor de lever is. En ook waarom anavar heel goed meevalt voor een oral.

Laatst bewerkt:
Dat oxandrolone moeizaam gemetaboliseerd wordt heeft te maken met de alkylatie.
Eenmaal deze weg is dan gaat het vrij snel.
Dat was inderdaad de idee achter 'n alkyl groep, in dit geval methyl. Primaire metaboliet van oxandrolon is oxandrolon... (het wordt nauwelijks gemetaboliseerd)

Methyltrienolone is zo extreem hepatoxisch door de methyl groep al.
Oxandrolon heeft ook een methyl groep, op dezelfde positie en in dezelfde orientatie als oxandrolon. Dan spreek je jezelf tegen niet?

Daarom dat deca zo licht voor de lever is. En ook waarom anavar heel goed meevalt voor een oral.
Deca, en alle steroiden met een lage orale beschikbaarheid (omdat ze makkelijk gemetaboliseerd worden door de lever) doen vrij weinig met de lever, wat wederom perfect in lijn is met wat ik beweer; het ontstaat downstream van AR activatie.

Ben benieuwd of er een casus bestaat van iemand met AIS die een 17aa toegediend heeft gekregen; ik schat zo dat er helemaal geen verandering te zien zou zijn in de leverwaarden precies hierom. Misschien dat iemand zin heeft om een AR inhibitor in adequate dosis te nemen samen met een 17aa en z'n bloed te laten trekken :roflol:

Wat je tot nu toe allemaal hebt verteld wordt in ieder toxicologie boek behandeld; ik heb er meerdere al onder ogen gehad en ze behandelen het echt allemaal, ook de introductory boeken. Dat cyp enzymen onlosmakelijk verbonden zijn met toxiciteit is nogal logisch daar het de fase 1 reacties, van zoals ik al eerder aanstipte naar schatting 75% van alle medicijnen op de markt, catalyseert; en metabolisatie nu precies 1 van de basis principes is van toxicologie (adme).

Inderdaad ;) Heb er ook verschillende onder ogen gehad, maar dit is toch wel de beste tot nu toe.

Denk zelfs meer dan 75%. Het valt niet veel voor dat er geen invloed op cyp enzymen is. Zijn wel een paar voorbeelden zoals azhitromycine.

In tegenstelling tot de 2 andere uit de macroliden goep van antibiotica is deze geheel niet leverbelastend.

---------- Toegevoegd om 02:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:16 ----------

Dat was inderdaad de idee achter 'n alkyl groep, in dit geval methyl. Primaire metaboliet van oxandrolon is oxandrolon...

Oxandrolon heeft ook een methyl groep, op dezelfde positie en in dezelfde orientatie. Dan spreek je jezelf tegen niet?

Klopt. Nee want methyl groep of niet, uiteindelijk bepaalde de invloed op de cyp enzymen de uiteindelijke toxiciteit.

Bij sommigen kan oxandrolone dus wel belastender zijn dan bij anderen hierdoor. Vrouwen zijn hier ook gevoeliger aan omdat 2 belangrijke cyp enzymen minder werken.

Er zijn nog verschillende voorbeelden van medicatie zo waarbij bepaalde structuur gelijkende stoffen minder toxisch zijn door het ontbreken van cyp interactie.

Anidulafungin is hier ook een mooi voorbeeld van. Weer 2 andere uit dezelde groep zijn dat wel weer belastend voor de lever.

En alle andere anti-schimmel medicatie vrij toxisch is door hun cyp interactie. Zelfs het lichte flucanozole door sterke inhibitie van cyp enzymen.

Laatst bewerkt:
Inderdaad ;) Heb er ook verschillende onder ogen gehad, maar dit is toch wel de beste tot nu toe.

Denk zelfs meer dan 75%. Het valt niet veel voor dat er geen invloed op cyp enzymen is. Zijn wel een paar voorbeelden zoals azihtromycine.

In tegenstellen tot de 2 andere uit de macrolide goep van antibiotica is deze geheel niet leverbelastend.

---------- Toegevoegd om 02:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:16 ----------

Klopt. Nee want methyl groep of niet, uiteindelijk bepaalde de invloed op de cyp enzymen de uiteindelijke toxiciteit.

Bij sommigen kan oxandrolone dus wel belastender zijn dan bij anderen hierdoor. Vrouwen zijn hier ook gevoeliger aan omdat 2 belangrijke cyp enzymen minder werken.

Er zijn nog verschillende voorbeelden van medicatie zo waarbij bepaalde structuur gelijkende stoffen minder toxisch zijn door het ontbreken van cyp interactie.
Zucht, hoe verklaar jij dat hepatotoxiciteit van AAS haast zo mooi de volgende simpele formulering lijkt te volgen:
dosering * biologische beschikbaarheid oraal (dus feitelijk concentratie ervan in de lever) * androgene activiteit van de betreffende AAS in hepatocyten.
Ik haal het er echt niet uit.

Anidulafungin is hier ook een mooi voorbeeld van. Weer 2 andere uit dezelde groep zijn dat wel weer belastend voor de lever.

En alle andere anti-schimmel medicatie vrij toxisch is door hun cyp interactie. Zelfs het lichte flucanozole door sterke inhibitie van cyp enzymen.
Beide geen ligand voor de AR, hoe is dat relevant voor mijn stelling?

Zucht, hoe verklaar jij dat hepatotoxiciteit van AAS haast zo mooi de volgende simpele formulering lijkt te volgen:
dosering * biologische beschikbaarheid oraal (dus feitelijk concentratie ervan in de lever) * androgene activiteit van de betreffende AAS in hepatocyten.
Ik haal het er echt niet uit.

Dat is omdat je het anders bekijkt ;) Ik kan het niet anders uitleggen dan bovenstaand. Er zijn mooie vergelijkingen ivm hepatoxiciteit van stoffen.

Stoffen uit dezelfde groep waarvan 1 vrijwel geen in vivo toxiciteit vertoont door het ontbreken van cyp interactie.

Als je dan kijkt naar de interactie van aas met deze enzymen kan het al wat duidelijker worden. En het boek natuurlijk lezen :p

Ik geloofde er in het begin ook niet veel van toen het me verteld werd. En heeft me enige tijd gekost dit in te zien.

---------- Toegevoegd om 02:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:29 ----------

Haha, niet gemakkelijk. Je moet het niet meer vanuit AR standpunt bezien. Bekijk aas net zoals alle andere medicatie.

Je aas heeft ook een directe interactie met cyp enzymen in de lever, net zoals die medicatie. En die medicatie is sterk of vrijwel niet hepatoxisch door hun invloed op deze enzymen. Sterke inhibitors of inhibitors verhogen de toxiciteit van de stof zelf en/of andere endogene stoffen.

Dus los van de AR interactie is er een directe invloed op de leverfunctie hierdoor. Dit is dosis en middel afhankelijk.

Men apotheker kan het nog wat beter uitleggen, zal eens vragen of die wat opschrijft voor me en dan zal ik het plaatsen.

Laatst bewerkt:
Heeft dit eigenlijk nog iets te maken met cruise/blast of niet? Zo nee Cools hou dan aub je bek dicht en ga slapen ofzo. Zo ja dan ga ma door en dan annuleer ik me abbo hierop, veels te moeilijk:D

Heeft dit eigenlijk nog iets te maken met cruise/blast of niet? Zo nee Cools hou dan aub je bek dicht en ga slapen ofzo. Zo ja dan ga ma door en dan annuleer ik me abbo hierop, veels te moeilijk:D

Ik ga alleen maar in op vragen en antwoorden. Dat is ieder zijn recht denk ik. Als Big Cat het gesprek volledig wou beeïndigen had hij het ook achter zich moeten laten.

Dit is trouwens ook geen aanval op Big Cat zijn kennis ivm aas. Zoals ik al zei schrijft hij uitstekende dingen ivm werking en bijwerkingen van aas. Zelfde voor GetXXL. Beiden hun kennis over de werking van hormonen is meer dan uitstekend. Maar dan zie je dit stukje net vanuit een verkeerde hoek.

Maar ik denk het dus niet allemaal beter te weten hier. Specialiteiten verschillen zullen we zeggen.

Het zit bijna op zijn einde ;) Dan kan het weer volledig ontopic. Alhoewel het bij mogelijke nadelen hoort.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Apv

Elkaar bekritiseren kan, maar dit gaat gewoon te ver. Hij deelt gewoon zijn mening, niet meer niet minder. Het feit dat niet iedereen, lees, XXL en Bigcat het niet eens met hem kunnen zijn, wil niet zeggen dat hij zijn woordje niet kan doen.

Wees eens wat toleranter naar elkaar toe joh.

• Topic Starter Topic Starter
Als injectables lever toxiciteit met zich meebrengen zou dat een reden kunnen zijn om off te gaan en te herstellen in plaats van cruisen.

Zoals ik al aangaf, een fractie zal het toegeven als ze echte problemen hebben. Spreek ik niet over acne en haaruitval en lichte klachten.

Niemand spreekt over acne en haaruitval :s We spreken over leverproblemen. Levertoxisch product ? Mensen geven het aan. Zoals aangetoond. Niet levertoxisch ? Kun je niet aangeven want is het niet. Ook feit.

Nou die andere studies die je plaatste waren al niet echt bruikbaar behalve 1. Full texten waren handig. Dus kan die volgende die je geplaatst hebt wel gaan bezien maar zal hetzelfde zijn.

Klik er dan tenminste op, mong**l. Ik ga je loopwerk niet doen, maar tussen deze reeks zitten minstens twee full texts, een aantal die het rechtstreeks in abstract aangeeft en nog een aantal waar het rechtuit in de titel staat. Bovenop wat je al had en wat je niet wil lezen (je apothekervriendje kan je toch wel die studies bezorgen, nee ?)

Je hebt aangetoont voor legale producten en lichte gebruikers van orale anabolen icm andere middelen.. En dan nog zou ik de full texten willen zien vanwege onduidelijkheden over gebruikte middelen in de abstract.

Vraag ze dan op, zoals de rest van ons.

Meeste mensen hun ambitie (99% van de mensen) is sneller te groeien. Daarna komen er meestal verdere ambities. Maar zelfs met aas gebruik moet je geduld hebben.

En nergens meer geduld dan met het feit of je al dan niet AAS zou moeten gebruiken in de eerste plaats.

Lol dat is geheel wat anders. Dat is een verkeerd middel dat ze geven voor een bepaalde aandoening. Helemaal niet van toepassing bij deze. Hier gaat het om een lichtere maar toch werkzame dosis voor een middel met een specifiek doel.

Nee, je geeft ze iets wat niet nodig is, punt uit.

Dus 250mg per 2 weken zou mid-range geven en 250mg/week er juist boven? Vreemd. Maar we hebben het dan ook niet over 250test only, dat is veel te licht inderdaad.

Ok, dus je stelling is dan heel duidelijk : 200mg primo gaat je in 6 weken tijd de gains geven die je zoekt want 250 test is veel te licht ?

Paracetamol was ter vergelijking wat een persoon nodig heeft voor zijn gevoel. De een is blij met 2kilo spiermassa op paar weken en de ander wil meer.[/quoet]

De een haalt het met wat boterhammen. De ander niet.

...

Zo te zien zijn het allemaal case study's uit de jaren 70' en 80'. Toen behandelden ze nog mensen met dbol. Natuurlijk zijn daar veel studies van. Dit zijn therapiën van maandenlang ipv TRT met testosteron.

Toen, en nu, behandelen ze ook nog mensen met injecteerbare steroiden. Stomme stelling dus.

Dat is vrij normaal dat ze toen veel case study's hebben kunnen doen gezien orals maanden aan een stuk om problemen vragen is ;) Dat zijn ze toen inderdaad te weten gekomen.

En injecteerbare niet. Dat is net het punt.

Ik zou graag onderzoek zien van bodybuilders die overmatige doseringen nemen. Niet op dosissen van 20 a 30mg/dag op aanraden van de dokter.

Waarom ? Levertoxisch bij 20 en 30 is levertoxisch bij hogere dosissen.

En gezien TRT met testosteron niet echt belastend is zijn daar natuurlijk geen vele case study's van.

Dus jou stelling is dat primo, masteron, etc, al die jaren dat ze door pharma companies gemaakt werden nooit gebruikt zijn ? :p

---------- Toegevoegd om 08:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:56 ----------

Niet alleen drug interference. Je hebt 3 cyp enzymen in de lever. En inductors of inhibitors van deze hebben een negatief effect op de leverfunctie.

Euh, er zijn heel wat meer dan 3 Cyp enzymen in de lever, apotheekboy.

---------- Toegevoegd om 08:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:41 ----------

Dit. Meneer zit ons quotes uit eerstejaarscursussen en wikipedia links voor te schotelen die we waarschijnlijk beter begrijpen dan hij, gaat dan de expert uithangen omdat ie er twee blaadjes van gelezen heeft, en dat terwijl het onderwerp niet eens relevant is omdat hij in de simpelste vorm niet eens het probleem kan aantonen dat ie probeert op te lossen.

---------- Toegevoegd om 08:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:44 ----------

Vreemd hoe we dat beiden zeggen terwijl er eigenlijk nog niets van wat hij zei relevant was ...

---------- Toegevoegd om 09:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:45 ----------

Als injectables lever toxiciteit met zich meebrengen zou dat een reden kunnen zijn om off te gaan en te herstellen in plaats van cruisen.

Of gewoon terug te vallen op TRT dosis ?

Daarnaast is dat beetje de rode draad, dat hij er nog steeds niet in slaagt om aan te tonen dat dit zo is, hoewel het ingaat tegen 60 jaar ervaring en alle literatuur. Hij probeert het dan tegen te spreken met vage argumenten als "toon het eens aan met orals" wat ik vervolgens in detail gedaan heb voor dbol en superdrol, en we blijven maar in rondjes draaien.

Cools bedoelt natuurlijk gewoon winstrol inject Big Cat tjeeez :P

Cools bedoelt natuurlijk gewoon winstrol inject Big Cat tjeeez :P

Daarom dat ik al een paar keer vermeld dat het om niet direct levertoxische producten gaat :p want voor 1-testo valt dit ook aan te tonen, is ook inherent toxisch voor de lever. Maar als je Cools gelooft dan zou je dit voor winny ook niet vinden, want mensen rapporteren dit niet, zoals bij die dbol waar ik net 15 studies voor oplijstte die hij niet wil lezen. (of kan lezen, want ik vermoed heel sterk dat meneer niet aan full texts van artikels raakt en ook het merendeel van wat hij linkt nooit gelezen heeft)

Bottom line, verander ik in een freaking Chinees met normale ogen als ik over 50 jaar nog steeds op TRT zit? Nee? Prima, ga ik nog ff door met m'n blasts/cruises. Ga straks na m'n workout ff langs de apotheek voor jullie! Nog meer dingen die we willen weten naast dat gedoe over die Cyp enzymen en AAS?

Bottom line, verander ik in een freaking Chinees met normale ogen als ik over 50 jaar nog steeds op TRT zit? Nee? Prima, ga ik nog ff door met m'n blasts/cruises. Ga straks na m'n workout ff langs de apotheek voor jullie! Nog meer dingen die we willen weten naast dat gedoe over die Cyp enzymen en AAS?

Ja, hoe groot de voorraad HG test/sust etc is bij de apotheek. Ben aan het kijken of het de moeite waard is om een apotheek te overvallen :D

Ja, hoe groot de voorraad HG test/sust etc is bij de apotheek. Ben aan het kijken of het de moeite waard is om een apotheek te overvallen :D

Pffff, ik probeer al maanden een apothekeres aan de haak te slaan, zonder succes. Ik zou mezelf met plezier prostitueren voor een paar kitjes Nordi per maand :-)

Pffff, ik probeer al maanden een apothekeres aan de haak te slaan, zonder succes. Ik zou mezelf met plezier prostitueren voor een paar kitjes Nordi per maand :-)

:roflol:

Bij onze apo werken alleen maar stuck up bible belt meisjes met rokken nog langer dan de eifeltoren :eek:

Terug
Naar boven