AndroidHealthClinic

Cruisen en receptoren gewenning?

Na 4 weken off heb je nog genoeg test in je systeem zitten na een paar maanden blasten met test op min. 750 mg/week. Duurde bij mij bijna 8 weken vooraleer ik merkte dat men test vrij laag kwam te staan.

Je test was toch 0.88? Lijkt mij dat je vrij katabool bezig bent dan.. :)

Het lichaam wilt toch altijd terug in evenwicht door homeostase, spelen daarbij bepaalde hormonen geen rol die de groei gaan remmen? Mocht dat wel het geval zijn, zou je er dan baat bij hebben om tijdens de kuur je dosis te verhogen na een aantal weken tegen die homeostase(andere nadelige side effecten buiten beschouwing gelaten)? Misschien is het al beantwoord in je boek maar heb 't nog niet uit gelezen ;).

Ik lees vaak dat de "rek" er na 6 weken uit is, maar jij geloofd daar dus niet in?

Wat je zegt bestaat wel degelijk. Ik weet er het fijne er niet van, maar o.a. Myostatin zorgt ervoor dat de spieraanmaak geremd wordt. Het steeds verhogen van de dosis daar zijn de meningen over verdeeld. Ik ben er een voorstander voor (ook om andere gezondheidsredenen gerelateerd aan bloeddruk e.d.), maar er zijn evenveel tegenstanders die opteren voor het direct starten op de hoogste dosis waarop je van plan bent te geraken gedurende de kuur/blast.

Dat de rek eruit is bij veel mensen komt omdat men hard groeit die eerste 6 weken en toch doorblijft bulken op x-aantal kcal. Ook de trainingen worden vaak niet aangepast. Daarbovenop zou je ook nog eens je AAS dosis kunnen verhogen. Je kunt imo prima 20 weken kuren/blasten en 20 weken massa aanzetten.

Kan toch prima a.d.v. halfwaardetijd testo bekijken wanneer je testo te laag komt en dus katabool bent? Lijkt me dat dit eerder is dan 3 maandjes ;)

Gewenning bestaat zeker net als bij de reguliere medicijnen. Dosis verhogen is een oplossing. Maar wat ga je nog verhogen als je op 1.5 gram test zit en een hoop deca of tren....

Gewenning bestaat zeker net als bij de reguliere medicijnen. Dosis verhogen is een oplossing. Maar wat ga je nog verhogen als je op 1.5 gram test zit en een hoop deca of tren....

Ik ben van mening dat je elke blast/kuur moet opbouwen om dit effect tegen te gaan (gewenning). Dat betekent ook dat je dus niet meteen begint op 1,5gr test + shitload aan tren/deca :D Op een bepaald niveau zul je slimmer met je middelen om moeten gaan en wordt GH een must als je door wilt blijven groeien (en behouden). Boven 1gr test zonder GH zou ik sowieso niet aanraden. Met GH gaan er hele nieuwe deuren voor je open als je hoger wilt gaan doseren. Maar zoals altijd, denk er goed over na of het dat je waard is, 1 het geld wat GH kost en 2 de gezondheidsrisico's die kleven aan het hogere doseren van je AAS.

Wat je zegt bestaat wel degelijk. Ik weet er het fijne er niet van, maar o.a. Myostatin zorgt ervoor dat de spieraanmaak geremd wordt. Het steeds verhogen van de dosis daar zijn de meningen over verdeeld. Ik ben er een voorstander voor (ook om andere gezondheidsredenen gerelateerd aan bloeddruk e.d.), maar er zijn evenveel tegenstanders die opteren voor het direct starten op de hoogste dosis waarop je van plan bent te geraken gedurende de kuur/blast.

Dat de rek eruit is bij veel mensen komt omdat men hard groeit die eerste 6 weken en toch doorblijft bulken op x-aantal kcal. Ook de trainingen worden vaak niet aangepast. Daarbovenop zou je ook nog eens je AAS dosis kunnen verhogen. Je kunt imo prima 20 weken kuren/blasten en 20 weken massa aanzetten.
Bedankt voor je reactie! Myostatin is idd 1 van de hormonen waar ik ook aan dacht, maar heb ook eens iets tegenstrijdigs gelezen dat,dat verhaal van myostatin verhoging niet opgaat bij testosteron... Ik ben/was benieuwd of er een wetenschappelijke onderbouwing ergens voor was om het wel of niet te doen, want meningen lees ik hier ook genoeg inderdaad daarover. Vandaar dat ik spuit11 quote want bij hem ben ik dan bij t goede adres ;).

Nu ik dit zo lees.. Klopt het dat je dan ipv blast/cruise/blast net zo goed een bulk- en cutkuur achter elkaar kunt plakken. Zonder die cruise/bridge ertussen dus.

Kan prima ja. :)

1. Receptorgewenning bestaat naar mijn beste weten niet. Gainen wordt moeilijker omdat je groter wordt, that's about it.
2. N.v.t., want geen gewenning.
3. Ja, altijd.

Dit verhaal word door meerdere bodybuilders bevestigd. Ze zeggen dat je lichaam er niet aan wen maar dat de doseringen gewoon omhoog moeten.

Ik ben nu compleet off om mijn receptoren te laten rusten, maar in-principe kan je door kuren

• Topic Starter Topic Starter
Thanks voor al jullie reacties.

Ben je er wijzer van geworden?

Zoveel meningen enz...

Blijft moeilijk inderdaad, ga een beetje af op wat galen zegt. Ik ga nog even door cruisen tot januari en ga dan proberen 3 maanden off te gaan / blijven.

Dit gaat in jou situatie het beste zijn. Off gaan is niet altijd even leuk maar naderhand komt het leuke gedeelte.

Blijft moeilijk inderdaad, ga een beetje af op wat galen zegt. Ik ga nog even door cruisen tot januari en ga dan proberen 3 maanden off te gaan / blijven.

ON gaan is de leuke gedeelte, ik ben nu bijna 2 maanden off en het is zwaar, maar het komt weer goed ;)

ON gaan is de leuke gedeelte, ik ben nu bijna 2 maanden off en het is zwaar, maar het komt weer goed ;)

OFF zijn zuigt inderdaad, maar het is puur een mentaal spel. Tuurlijk lever je wat in maar niet zoveel als je zelf denkt te zien, maar vertel dat jezelf maar op zo'n moment...

Terug
Naar boven