Fitness Seller

Cruisen en receptoren gewenning?

Ben nu ook 7 weken off, zo zwaar is het niet hoor. Gewoon blijven doen wat je altijd doet. Ik train nog minstens net zo vaak en net zo hard. En flink blijven eten natuurlijk, niet opeens als een meisje gaan eten dan ga je er ook bij lopen als een meisje.

Het lichaam wilt toch altijd terug in evenwicht door homeostase, spelen daarbij bepaalde hormonen geen rol die de groei gaan remmen? Mocht dat wel het geval zijn, zou je er dan baat bij hebben om tijdens de kuur je dosis te verhogen na een aantal weken tegen die homeostase(andere nadelige side effecten buiten beschouwing gelaten)? Misschien is het al beantwoord in je boek maar heb 't nog niet uit gelezen ;).

Ik lees vaak dat de "rek" er na 6 weken uit is, maar jij geloofd daar dus niet in?
De 'rek' lijkt er al snel uit te zijn, maar dat komt grotendeels omdat je in het begin direct vocht en glycogeen pakt, en je in het begin simpelweg het makkelijkst spiermassa pakt omdat je minder spiermassa hebt. Denk maar aan je naturelperiode hoeveel moeilijker het bijv. was om spiermassa te gainen toen je 80 kg was t.o.v. toen je 90 kg was. Het wordt gewoon steeds moeilijker en moeilijker. Na de eerste paar weken heb je dus veel 'gratis' (vocht en glycogeen) en easy massa te pakken, waarna het daarna simpelweg moeilijker wordt omdat je groter bent geworden en er geen extraatjes meer uit de lucht komen vallen. Er vindt, voorzover ik de literatuur heb gelezen, geen echte gewenning plaats. Als je bijv. 10 weken lang zou kuren, 0 kg spiermassa zou pakken, en dan wel serieus zou gaan trainen, zul je even snel gainen als een paar weken eerder. Het komt gewoon door de vergrootte spiermassa dat het moeilijker wordt. Tja, en wat werkt dan goed? Meer roids, en natuurlijk je voeding ook gelijkmatig uppen.

De 'rek' lijkt er al snel uit te zijn, maar dat komt grotendeels omdat je in het begin direct vocht en glycogeen pakt, en je in het begin simpelweg het makkelijkst spiermassa pakt omdat je minder spiermassa hebt. Denk maar aan je naturelperiode hoeveel moeilijker het bijv. was om spiermassa te gainen toen je 80 kg was t.o.v. toen je 90 kg was. Het wordt gewoon steeds moeilijker en moeilijker. Na de eerste paar weken heb je dus veel 'gratis' (vocht en glycogeen) en easy massa te pakken, waarna het daarna simpelweg moeilijker wordt omdat je groter bent geworden en er geen extraatjes meer uit de lucht komen vallen. Er vindt, voorzover ik de literatuur heb gelezen, geen echte gewenning plaats. Als je bijv. 10 weken lang zou kuren, 0 kg spiermassa zou pakken, en dan wel serieus zou gaan trainen, zul je even snel gainen als een paar weken eerder. Het komt gewoon door de vergrootte spiermassa dat het moeilijker wordt.

Maar slaat een kuur wel beter aan als je off gaat? en als je on blijft moet je dus steeds hoger doseren? Wel verleidelijk als ik dit zo lees om on te blijven voorlopig :P

Maar slaat een kuur wel beter aan als je off gaat? en als je on blijft moet je dus steeds hoger doseren? Wel verleidelijk als ik dit zo lees om on te blijven voorlopig :P
Dat lijkt vooral zo. Als je off gaat verlies je de 'gratis' massa (vocht en het extra glycogeen), en doorgaans verlies je ook wel wat aan echte spiermassa. Als je daarna dus weer on gaat win je die 'gratis' massa weer terug, en win je die verloren spiermassa ook vrij vlot terug.

Als je niet vooruit gaat met AAS dan is het, net als bij een naturel, zo dat of: i) je voeding/training niet op orde is, ii) je een groot stuk ongeduld bent want je moet niet verwachten dat je altijd maar snel kilo's blijft pakken, dan zag iedereen eruit als ronnie coleman, iii) het tijd wordt dat je je dosering verhoogt.

Ander verhaal is het natuurlijk als het om je gezondheid gaat. Altijd maar on blijven en je dosering uppen is wel bevorderlijk voor je spiermassa, maar wat minder voor je gezondheid. Dus dan rest de vraag: hoe groot wil je worden?

Ander verhaal is het natuurlijk als het om je gezondheid gaat. Altijd maar on blijven en je dosering uppen is wel bevorderlijk voor je spiermassa, maar wat minder voor je gezondheid. Dus dan rest de vraag: hoe groot wil je worden?

Nu zijn we er.

Je kan niet blijven verhogen.

Dat lijkt vooral zo. Als je off gaat verlies je de 'gratis' massa (vocht en het extra glycogeen), en doorgaans verlies je ook wel wat aan echte spiermassa. Als je daarna dus weer on gaat win je die 'gratis' massa weer terug, en win je die verloren spiermassa ook vrij vlot terug.

Als je niet vooruit gaat met AAS dan is het, net als bij een naturel, zo dat of: i) je voeding/training niet op orde is, ii) je een groot stuk ongeduld bent want je moet niet verwachten dat je altijd maar snel kilo's blijft pakken, dan zag iedereen eruit als ronnie coleman, iii) het tijd wordt dat je je dosering verhoogt.

kei groot

Jij gaat toch ook voorlopig niet off @martyyn ?

zo iets was het toch 70 years as lamb or 30 years as a lion:hahaha:

Nogmaals mijn vraag; wat heeft bridgen of cruisen dan voor zin tussen kuren in? Dan kan je toch net zo goed een bulk en cutblast bijv achter elkaar plakken ipv te bridgen of cruisen tussendoor?

Nogmaals mijn vraag; wat heeft bridgen of cruisen dan voor zin tussen kuren in? Dan kan je toch net zo goed een bulk en cutblast bijv achter elkaar plakken ipv te bridgen of cruisen tussendoor?

Denk even aan het gezondheidsaspect.. Je hematocriet bijvoorbeeld.. Als jij year round blast op flinke dosissen AAS zul je vanzelf bloed krijgen zo dik als stroop. Dit heeft ook weer gevolgen voor je bloeddruk en daarmee ook je bloedvaten etc. Losgezien hiervan is het ook nog eens zo dat je je lichaam year round blasting extreem onder druk zet, waar een periode van rust en zo min mogelijk middelen in je lichaam toch wel op zijn plaats is zo nu en dan.

Wanneer je dit moet incalculeren kun je alleen uitwijzen als je met enige regelmaat onder de loep genomen wordt bij de dokter en dan bedoel ik niet alleen maar een paar bloedtestjes, al is dat wel de basis hiervoor. Een hartfilmpje kan ook geen kwaad zo eens per jaar als je blast/cruised.

Ben nu ook 7 weken off, zo zwaar is het niet hoor. Gewoon blijven doen wat je altijd doet. Ik train nog minstens net zo vaak en net zo hard. En flink blijven eten natuurlijk, niet opeens als een meisje gaan eten dan ga je er ook bij lopen als een meisje.
Ik vroeg me al af waar mijn mooie rondingen vandaan kwamen...

Denk even aan het gezondheidsaspect.. Je hematocriet bijvoorbeeld.. Als jij year round blast op flinke dosissen AAS zul je vanzelf bloed krijgen zo dik als stroop. Dit heeft ook weer gevolgen voor je bloeddruk en daarmee ook je bloedvaten etc. Losgezien hiervan is het ook nog eens zo dat je je lichaam year round blasting extreem onder druk zet, waar een periode van rust en zo min mogelijk middelen in je lichaam toch wel op zijn plaats is zo nu en dan.

Wanneer je dit moet incalculeren kun je alleen uitwijzen als je met enige regelmaat onder de loep genomen wordt bij de dokter en dan bedoel ik niet alleen maar een paar bloedtestjes, al is dat wel de basis hiervoor. Een hartfilmpje kan ook geen kwaad zo eens per jaar als je blast/cruised.
Bedankt voor je reply! Ik dacht even wat te gemakkelijk :P Kan me voorstellen dat de cruise een periode is om even te temporiseren. Zoveel mogelijk uit je lichaam laten verdwijnen om pas daarna weer volle bak te gaan. Wanneer je alles achter elkaar plakt springt je lichaam van de hak op de tak en staat het als t ware continu onder (medische) hoogspanning, lijkt me niet echt gunstig idd.

Super fysiologische dosissen hormonen exogeen toedienen is sowieso niet gezond ;)

Trt is compleet ander iets.

Live fast, die young and have a good-looking corpse!!

Ik ben van mening dat je elke blast/kuur moet opbouwen om dit effect tegen te gaan (gewenning). Dat betekent ook dat je dus niet meteen begint op 1,5gr test + shitload aan tren/deca :D Op een bepaald niveau zul je slimmer met je middelen om moeten gaan en wordt GH een must als je door wilt blijven groeien (en behouden). Boven 1gr test zonder GH zou ik sowieso niet aanraden. Met GH gaan er hele nieuwe deuren voor je open als je hoger wilt gaan doseren. Maar zoals altijd, denk er goed over na of het dat je waard is, 1 het geld wat GH kost en 2 de gezondheidsrisico's die kleven aan het hogere doseren van je AAS.
Even voor mijn beeldvorming. Dan moet ik denken aan het volgende hypothetische voorbeeldje, correct?

wk1-5: test 250mg / tren 350mg EW
wk 6-10: test 400mg / tren 500mg EW
wk 11-14: test 500mg / tren 700mg EW

Ja dat is een goed voorbeeld inderdaad :)

Terug
Naar boven