Fitness Seller

cut, goed op weg?

dencil

Novice
Waardering
1
Lengte
1m93
Massa
95kg
Vetpercentage
9%
Hey, ik hdb verder nog geen ervaring met cutten maar heb me wel goed ingelezen graag jullie mening over de berekening,

Momenteel 14% bij 100 kilo

Ik ben uitgegaan van 28 kcal per kilo lichaamsgewicht =2800kcal

Ik wil 6x per dag eten = 467 kcal

Waarvan vet per maaltijd 11,4 gram = 102.6 kcal
Eiwit 42 gram = 168 kcal
Koolhydraten 49.1 gr = 196.4 kcal

Is dit een goede berekening/ basis op mijn schema op te gaan maken?

Mvg Dencil

Hey, ik hdb verder nog geen ervaring met cutten maar heb me wel goed ingelezen graag jullie mening over de berekening,

Eiwit 42 gram = 168 kcal

Mvg Dencil

waarom heb je je BMR berekend door je eigen gewicht x 28 kcal te doen ? nog nooit van gehoord en het klopt volgens mij ook niet. je staat op 14% bij 100kg en je onderhoud is volgens je berekening 2800kcal. mijn behoefte ligt al rond de 2800 kcal en weeg 25 kilos lichter..

als je een goede indicatie wilt (je weet het nooit exact op basis van formules) zou ik gewoon de harris benedict gebruiken.

Eiwit 42 gram = 168 kcal

Mvg Dencil

Zou dan maar ff opnieuw beginnen met goed inlezen. Dit gaat nergens over. Lees ff stickys. Voeding is geen raket wetenschap...

Succes

• Topic Starter Topic Starter
waarom heb je je BMR berekend door je eigen gewicht x 28 kcal te doen ? nog nooit van gehoord en het klopt volgens mij ook niet. je staat op 14% bij 100kg en je onderhoud is volgens je berekening 2800kcal. mijn behoefte ligt al rond de 2800 kcal en weeg 25 kilos lichter..

als je een goede indicatie wilt (je weet het nooit exact op basis van formules) zou ik gewoon de harris benedict gebruiken.

Thanks!

Had het gelezen.. daar stond inderdaad ook bij dat formules e.d niet werken maar dat een goede indicatie 25-30 kcal per kilo lichaamsgewicht moest zijn.

---------- Toegevoegd om 20:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:01 ----------

Zou dan maar ff opnieuw beginnen met goed inlezen. Dit gaat nergens over. Lees ff stickys. Voeding is geen raket wetenschap...

Succes

Voeding is indd geen raket en ben er best lang al mee bezig.

Overal lees je wat anders dus wat is nu uiteindelijk goed?

Als je mensen om je heen vraagt niemand die het weet of het je wil zeggen!

Terug
Naar boven