MuscleMeat

Cut hulp?

Waterbuffel

Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
81kg
Beste allen,

Graag zou ik wat advies krijgen op mn eetschema. Allereerste wat korte historie;
Ik heb een poos (denk 2 jaar) redelijk intensief getrained, al had ik achteraf gezien best wat gerichten kunnen trainen (en vooral eten). Ik was toen ik begon heel skinny, en wilde dus aankomen en ben dus gaan vreten. Anyway, toen ben ik redelijk abrupt gestopt met sporten en wel hetzelfde blijven eten (misschien wel ongezonder) en tja dan kan je het resultaat wel raden: Ik werd overweight en vet. Op ’t hoogtepunt was ik 1m90 en 108,5kg. Vorig jaar was ik dit dus zat en ben ik als een beest gaan dieten en cardioen. Alle meuk uit mn voedingspatroon verwijdert (bijv geen pakken ijsthee meer – killers) en na een maand of 2 zat ik op 6 dagen in de week ’n uur cardio-en. Fast forward naar nu; 81kg. Als ik zie waar ik vorig jaar was ben ik hier natuurlijk al zeer blij mee, maar als (ex-)varkentje is de droom en streven natuurlijk een sixpack. Lekker standaard, don’t hate. Ben nu ook 2 maanden weer aan het krachttrainen, 3* per week 5x5 schematje en wat buikspier oefeningen d’r bij, en doe nog steeds 6 keer per week cardio, al doe ik het minder intensief en korter op dagen dat ik train. Nu dus mijn vraag; Kunnen jullie mij kritiek geven op mn huidige voedingsschemamet als doel in gewicht gelijk blijven danwel nog een beetje afvallen, maar voornamelijk dat laatste vet weg krijgen. Ik moet bekennen dat ik mijn precieze vetpercentage niet weet, maar om een visuele maatstaf te geven: een dikke ader op mn onderarmen en biceps is ten alle tijden zichtbaar, maar rond mn navel zit nog wel wat vet dat er toch echt af moet!

Hier dus het schema op een typische dag;

1ste maaltijd; 2 tot 3 keer bruin/volkoren met een flinke laag pindakaas,, of een bak havermout

2de maaltijd/snack; whey met 200ml halve melk, met nog n sneetje bruin+pindakaas

**hier train ik op traindagen**

3de maaltijd/snack (deze doe ik eigenlijk alleen op traindagen); nog n keer whey met 200ml melk, meestal ram ik t in de blender met n banaantje

4de maaltijd; avondeten, voornamelijk pasta, rijst (zeg 100g), met 100g+ groente en 200g mager rundvlees, kip, of vis

5de maaltijd/snack; handje nootjes of een appeltje ofzo, beetje onregelmatig moet ik toegeven

**hier doe ik mn cardio op stationaire fiets**

6de maaltijd/snack; nog n keer 200g+ mager rundvlees, kip, of vis

Verder; omega3 en ‘n vitaminepil random met een maaltijd

Whey shakes doe ik pas sinds ik weer train. Enige dat ik drink is water (duh), en thee (redelijk veel en met een kneep honing, die honing moet als ik eerlijk ben weg maar goed). Overigens snap ik dat velen vinden dat je cardio vroeg moet doen e.d. maar dit komt nou eenmaal zou uit en werkt voor mij en dat is ook niet t punt waar ik kritiek op wil :). Come at me bro

Reken nu eerst je onderhoud uit en wat de macro's zijn van wat je nu op een typische dag eet. Dan kan je meteen zien of je teveel kCal eet of niet.

als je de berekening gemaakt hebt reken dan nog eens uit , dan is de vraag bovenaan ook overbodig en kan je voor jezelf bepalen of je een goed schema hanteerd

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb nu een voorbeeld dag berekend; kom op 2900 cal, 31%pr, 38%carbs, 31%fat

Teveel vet en iets teveel cal? Dus, bijv wat minder pindakaas of ff die hand noten niet, en wat meer groente? suggesties? Ik ga dr vanuit dat ik t beste 30/50/20 kan hanteren qua macro's?

die 30/50/20 is op zich prima, maar heb je je onderhoudsbehoefte al uitgerekend?
Anders weet je nog niet waar je staat met die 2900 kcal

Dit is toch geen 2900 kcal? Lijkt me een stuk minder.

thanks voor de replies tot dusver iig. Ik heb om onderhoudsbehoefte te berekenen maar ff het excel bestandje van true-natural-bodybuilding gepakt. Voor maintenance geeft die me ~3100 cal. Zit er een tikkie onder dus nu

@ignition / MagiCBeeMes; die pindakaas en noten tikken idd flink aan. Als ik daarmee sleutel gaat 't snel (te erg?) omlaag. Daar zitten ook mn meesten vetten uiteraard

thanks voor de replies tot dusver iig. Ik heb om onderhoudsbehoefte te berekenen maar ff het excel bestandje van true-natural-bodybuilding gepakt. Voor maintenance geeft die me ~3100 cal. Zit er een tikkie onder dus nu

@ignition / MagiCBeeMes; die pindakaas en noten tikken idd flink aan. Als ik daarmee sleutel gaat 't snel (te erg?) omlaag. Daar zitten ook mn meesten vetten uiteraard

als je echt goed wilt cutten zou je die pindakaas en noten moeten minimaliseren of zelfs schrappen.

als je onderhoud op 3100 ligt zonder cardio erbij te rekenen zit je goed op 2900 met cardio zou je droger moeten worden.

als je echt goed wilt cutten zou je die pindakaas en noten moeten minimaliseren of zelfs schrappen.

als je onderhoud op 3100 ligt zonder cardio erbij te rekenen zit je goed op 2900 met cardio zou je droger moeten worden.

onzin.. als hij zijn onderhoud uitgerekend heeft en hij met de pindakaas aan zijn evk verhouding kan komen is het np!

onzin.. als hij zijn onderhoud uitgerekend heeft en hij met de pindakaas aan zijn evk verhouding kan komen is het np!

ik zeg ook goed wilt cutten.

naarmate de cut verloopt.............

of neem jij onder je 10% nog steeds boterhammen met pindakaas ?

ik zeg ook goed wilt cutten.

naarmate de cut verloopt.............

of neem jij onder je 10% nog steeds boterhammen met pindakaas ?

nee dat zeker niet , maar zolang de dagindeling goed gebalanseerd is en hij aan zijn verhoudingen komt is het geen probleem wat broodjes pindakaas te eten ipv ze helemaal te schrappen

Zouden jullie me dan misschien een alternatief kunnen geven ipv broodje pindakaas? Iets met wat minder vet, maar wel calorierijk

kipfilet of tomaat

Terug
Naar boven