Fitness Seller

Cut kuur + bulk kuur

89kg. Ik schat rond de 18%, probleem bij mij is dat bijna alle vet rond mijn buik opslaat. Daarom is het moeilijk om het goed te schatten, want daar ben ik meestal wel goed in.

---------- Toegevoegd om 19:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:32 ----------

Ik heb het natuurlijk over een normale cut. Dat zou ik op dit moment niet heel erg vinden, ben dat veel eten zat.

met normaal cutten verlies je geen 4 kg per maand

Laat je meten dan door iemand die goed kan meten. Nu roep je maar wat en is 20 kg niet realisatisch.

Maar je kunt best 20 kilo afvallen hoor maar dan adviseer in elke dag Eem strip laxeerpillen te nemen en een strikt boulimea/anorexia plan.

Want je zult naast vet ook veel spiermassa moeten verliezen wil je die 20 kilo verliezen.

Met 18% vet heb je niet eens 20kilo aan vet. Stel je kunt zakken naar 10% dan ben moet je daarnaast nog kilo's aan spiermassa moeten verliezen.

Al met al een erg raar plan. Maar ik wens je er veel succes mee en veel plezier natuurlijk [emoji106]

• Topic Starter Topic Starter
met normaal cutten verlies je geen 4 kg per maand

Met normaal cutten kan je 0.5-1 kg per week verliezen.

---------- Toegevoegd om 19:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:44 ----------

Laat je meten dan door iemand die goed kan meten. Nu roep je maar wat en is 20 kg niet realisatisch. Maar je kunt best 20 kilo afvallen hoor maar dan adviseer in elke dag Eem strip laxeerpillen te nemen en een strikt boulimea/anorexia plan. Want je zult naast vet ook veel spiermassa moeten verliezen wil je die 20 kilo verliezen. Met 18% vet heb je niet eens 20kilo aan vet. Stel je kunt zakken naar 10% dan ben moet je daarnaast nog kilo's aan spiermassa moeten verliezen. Al met al een erg raar plan. Maar ik wens je er veel succes mee en veel plezier natuurlijk [emoji106]

Zoals ik al zei een deel is ook vocht. Ik mag uiteindelijk max 75 kg wegen en daarom wil ik 70 kg wegen zodat ik nog 5 kg aan spiermassa kan winnen.

---------- Toegevoegd om 19:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:44 ----------

Zoals ik al zei een deel is ook vocht. Ik mag uiteindelijk max 75 kg wegen en daarom wil ik 70 kg wegen zodat ik nog 5 kg aan spiermassa kan winnen.

Damm, zoveel onzin heb ik nog nooit gehoord. Laat maar....

Vet/vocht maakt geen f**k uit.

Nou goed. Koop maar een kilo speed en eet maar niks meer.

Veel succes.

Was wel de bedoeling maar als het door iedereen wordt afgeraden zou ik het niet doen.

Zijn er nog anderen die hier een mening over hebben?

Zie hier nog uitleg van Big T over van cut naar bulk gaan:

Je bent na een cut gevoeliger voor insuline, waardoor je op dat moment makkelijker dan normaal gaat aankomen. Dus vooral opletten met carbs en zeker carbs+vet. Schoon eten en geleidelijk kcal verhogen.

1kg per week zit je imo al flink in de tricky-zone.
Als dit vetmassa is zou dat neerkomen op een tekort van ongeveer 7,700 kcal die week, dus 1,100 per dag. Dat is een boel.
Vocht dat je kwijtraakt met cutten is in mijn ogen niet interessant, aangezien dat er binnen notime weer op zit.
Daarom is 0,5 kg per week een beter uitgangspunt (en eigenlijk wat je maximaal kwijt zou moeten willen raken), dus 2kg per maand.

1kg per week zit je imo al flink in de tricky-zone. Als dit vetmassa is zou dat neerkomen op een tekort van ongeveer 7,700 kcal die week, dus 1,100 per dag. Dat is een boel. Vocht dat je kwijtraakt met cutten is in mijn ogen niet interessant, aangezien dat er binnen notime weer op zit. Daarom is 0,5 kg per week een beter uitgangspunt (en eigenlijk wat je maximaal kwijt zou moeten willen raken), dus 2kg per maand.

Dan heb ik mijn doel pas over 10 maanden bereikt, dat is een veel te lange tijd voor mij. Om het allemaal sneller en beter te doen kuren we toch ook? Waarom is veel aankomen tijdens een bulk kuur heel logisch en veel afvallen tijdens een cut kuur heel onlogisch?

Dan heb ik mijn doel pas over 10 maanden bereikt, dat is een veel te lange tijd voor mij. Om het allemaal sneller en beter te doen kuren we toch ook? Waarom is veel aankomen tijdens een bulk kuur heel logisch en veel afvallen tijdens een cut kuur heel onlogisch?

maakt niet uit hoe hard je kuurt, ookal ram je dr 10 gram tren in, je gaat no fucking way 20 kg kwijtraken in 8 weken; dat slaat echt helemaal nergens op.
Lees mijn reactie nog eens door:
met 500 onder onderhoud ga je geen 20kg vet verliezen in 8 weken.
kg lichaamsvet is 7700 kcal dacht ik, 20kg is dus 154000 kcal.
Hij wil dus 2,5kg vet per week verliezen = 19250 kcal tekort per week, is 2750 kcal tekort per dag, ERR DAY voor 8 weken lang. Ervan uitgaande dat dat hele tekort uit vetweefsel gaat komen, en er totaal geen metabole adaptatie gaat plaatsvinden, wat SOWIESO wel gaat gebeuren. Dom kutidee dus, die 20 kg.

Als het je lukt in 20 weken is al bijzonder, en lijkt me al veel te hoog gegrepen.

Bulken is makkelijker, omdat je zoveel kan verhogen boven je onderhoud als je wilt, en een heel groot deel van de bulk ook vocht is wanneer je on bent.
Je kan rustig 1000 kcal boven onderhoud eten per dag; 1000 kcal onder onderhoud gaat binnen notime tot metabole aanpassingen leiden.

maakt niet uit hoe hard je kuurt, ookal ram je dr 10 gram tren in, je gaat no fucking way 20 kg kwijtraken in 8 weken; dat slaat echt helemaal nergens op.

Als het je lukt in 20 weken is al bijzonder, en lijkt me al veel te hoog gegrepen.

Bulken is makkelijker, omdat je zoveel kan verhogen boven je onderhoud als je wilt, en een heel groot deel van de bulk ook vocht is wanneer je on bent.
Je kan rustig 1000 kcal boven onderhoud eten per dag; 1000 kcal onder onderhoud gaat binnen notime tot metabole aanpassingen leiden.

Laat nou maar. Deze gast snapt er gewoon geen zak van.... En wil het ook niet snappen. Gewoon een gebrek aan IQ en gezond verstand.

Ik snap het, bedankt. Ik kan in juni beginnen met cutten zonder een kuur en dan is er een grote kans dat ik de gewonnen spiermassa van mijn vorige kuur ga verliezen. Wat raad je mij aan? Want die 20kg wil ik zsm verliezen.

20 kilo is wel heel erg veel en sowieso onmogelijk om binnen 8 weken te verliezen.
Ik zit nu aan het einde van mijn cut en heb de afgelopen 5 maanden 8 kilo verloren (naturel).
ik ben ongeveer van 20% gezakt naar 11% en vooral de laatste vet gaat er heel moeizaam vanaf.
Ik train 5x per week en mijn workout duurt ongeveer 2 uur lang. Ik zit dagelijks ongeveer 500 kcal onder mijn onderhoud.
Natuurlijk kan ik dit opschroeven maar wil zo min mogelijk spiermassa verliezen. Nu kun je natuurlijk als een mong**l niets gaan eten maar dan haal je die 20kg sowieso niet, met of zonder middelen. Jij hebt echt verkeerde verwachtingen en jouw grootste probleem is dat je ook nog eens fucking ongeduldig bent. Voordat ik begon met mijn cut probeerde ik mezelf continue wijs te maken dat ik niet moet gaan overhaasten want ik weet uit ervaring dat ik daar alleen maar spijt van ga krijgen achteraf ondanks dat ik super graag die 10% wou halen (dat is namelijk mijn doel). Heb geduld met je zelf want het heeft ook lang geduurd om die vet aan te komen en het zal ook lang duren om het er vanaf te trainen.

in ieder geval, good luck.

Terug
Naar boven