Fitness Seller

Cut voedingschema advies graag

Haturessy

Novice
Waardering
1
Hallo mensen,

Ik heb een schema gemaakt en zou graag wat advies / tips willen hebben wat ik er nog aan kan verbeteren. ik volg dit nu 6 dagen en het is goed vol te houden. Ik heb na maaltijd 3 eigenlijk helemaal geen honger meer. Ik weeg 88kg met circa 15% BF. ik wil naar de 10 gaan.

Ik heb BFFM gelezen en heb voor low carb gekozen met een refeeddag om de 4 dagen. In het schema zijn geen melkproducten te vinden omdat ik niet tegen lactose kan volgens mij, krijg er puisten van dus daar heb ik geen zin in, en ook in BFFM staat dat je beter je eiwitten uit andere bronnen kan halen.

Ik wil graag in ketose komen en is dat wel mogelijk met het aantal carbs wat ik nu neem? En hoe lang is het aan te raden om dit schema te hanteren? gewoon totdat ik mn doel bereikt heb of liever variëren?

Ik drink ongeveer 2 tot 3 liter water per dag, ligt er aan of het een trainingsdag is. Ik train 5x in de week en ongeveer 2x 40min cardio.

Check mn schema en zeg wat je er van vind :) bedankt!!!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

1) Nee.
2) Variëren

Persoonlijk vind het vel te laag in kcal zitten ... Maar dat is mijn mening :)

Veel te weinig kcals voor iemand van 88kg. Ik denk dat je eerder rond de 2800-3000 zit voor onderhoud, maar dan kun je zelf wel uitrekenen. En tja, ik heb ook BFFM gelezen met het gedeelte carb-cycling... maar of jouw huidige schema, afgezien van het aantal kcals, nou voldoet aan BFFM? En waar komt dat ketose vandaan? Is dat niet weer heel wat anders?

Wellicht hebben anderen een goed en duidelijk voorbeeld van een carb-cycling schema, ik wil dit ook wel gebruiken als ik klaar ben met bulken.

• Topic Starter Topic Starter
ja onderhoud is ongeveer 2750
maar geef even wat duidelijke concrete tips waar ik wat aan heb dan.
en de kcals komen voornamelijk van de koolhydraten die ik nu net niet wil toepassen dus, zou ik dan eventueel meer vetten moeten toevoegen?

Kan ja. Of eiwit.

• Topic Starter Topic Starter
oke en dan 200kcals aan eiwitten / vetten er bij??
en weet iemand of je met dit schema in ketose kan komen of nog te veel carbs?

Ik heb ergens gelezen dat je al uit ketose kunt gaan als je 1 appel eet. In "ketose" zijn bereik je door geen koolhydraten te eten en dit duurt dan 24 tot 48 uur voordat je ook daadwerkelijk in "ketose" terecht komt.

Ik eet zelf ook ongeveer 100 kh (wel op andere tijden, 's ochtends om de spieren aan te vullen en voor en na de training). Je hebt speciale strips om dit te testen. Er zijn wel mensen op dit forum die een ketose dieet volgen.

Als je echt in "ketose" wilt komen dan zul je hier flink in moeten verdiepen. Je mag ook niet alle groentes eten dan namelijk.

Helemaal koolhydraat vrij lijkt mij super zwaar!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven