AndroidHealthClinic

Cutdieet, goed bezig?

Er is niet zozeer een no-go (behalve snoep en frisdrank dergelijke, maar dat lijkt me logisch).

Brood, pasta en kaas kan je in je cut gewoon eten (IIFYM), zelf eet ik ook namelijk 5 sneeën brood. Brood kan je combineren met pindakaas en banaan/komkommer om het lekker te maken (IMO). Je kan ook vette vis toevoegen (zalm/forel) als je vetten tekort komt. Tevens zijn alle noten wel goed voor je (kijk wel uit dat je geen gezouten noten neemt) alleen macadamia's schijnen niet zozeer goeie waardes te hebben. Als voorbeeld: pistaches, pinda's en amandelen. Oja, cottage cheese/huttekase een goeie bron voor eiwitten.

NB: kaas zou ik wel vervangen door betere waardes, zoals noten/vis.

Misschien is deze sheet beter:

Kan je bij deze sheet producten toevoegen? Hoe?

mvg

in de kcal lijst gewoon op een plek van een product wat je niet gebruikt jouw product invullen.
Ook producten die erin staan wel even checken of de kcal en ekv overeen komen met jouw producten.
even aanpassen indien nodig.

• Topic Starter Topic Starter
Zo.. ik zit nu op ongeveer 2500 kcal op een trainingsdag
In mijn schema heb ik 3 eetschema's staan De twee die ik momenteel gebruik (en al een beetje heb aangepast in het echt kwa voeding) en eentje die nog in de maak is om tot de 3000 kcal te komen.

Wat kan er nog ingegooid worden?

groetjess

Bijlagen

bumpje?

Moet ik mss de porties verhogen? iets anders erbij gooien?
Ik zit aan de 2500 kcal momenteel. Nog steeds 500 kcals te weinig. Weet alleen niet wat ik er bij kan voegen.

Ok, ik heb cattoage cheese gevonden
Doe ik dit op een boterham?
Of eet ik het met de lepel?
Hoeveel gram zou ik ongeveer pakken?

Ik heb 3 verschillende versies in huis gehaald. Alleen weet ik niet welke ik voortaan moet pakken.

Eentje is van goldessa waar geen informatie over voedingswaardes opstaan en de andere twee zijn wel duidelijk denk ik. Zou deze ook rond deze waarde liggen? Want de ene was behoorlijk duurder dan de ander.

ofrr55.jpg

2ns70vk.jpg

Ik vind dat de waardes kort bij elkaar liggen.

Thanks

Die Goldesse is zeker van de Lidl? Daar hebben ze ook "Light" cottage cheese.
Welke en hoeveel dat je moet hebben licht aan de rest van je voeding schema... Welke macro's moet je nog opvullen?
Ik zou vooral kijken naar de prijs om de keuze te bepalen :P

De rechtste is van de lidl en is de light variant. Ik pak de goedkoopste.
Je kan het op brood doen of zo eten. Het heeft op zich niet veel smaak. Ik do eer vaak kruiden op of wat honing.

nope, die linker is van de lidl :D
De twee andere zijn van de PLUS
Die geitenkaas wordt vervangen door de cottage cheese.

Ik ga de hoeveelheid melk 's morgens verhogen met 50 ml. Door de 100 gr havermeel is het nu meer vaste brokkelige pudding dat ik drink :p

Mss zit er zelfs smaakverschil in. Ik denk dat die van Danone het lekkerst gaat smaken.
Die was trouwens niet de duurste van ze allemaal...
Ik denk dat ik deze gewoon zo met de lepel ga eten. Ik kan me moeilijk voorstellen dat ik zo'n bakje steeds kan bewaren met behoud van versheid. (als ik ze op een boterham smeerde).

Brood is bruin... ofjah.. mengeling tussen bruin en wit brood. Ik ga es tegen men moedr zeggen dat ze echt bruin brood voor me moet meenemen van de bakker. De waardes van het rogge/tarwe/bruin/... liggen allemaal kort bij elkaar. Twee boterhammer zijn erbij gevoegd. Dat maakt 3 boterhammen per maaltijd. Mss doe ik de cottage cheese erop, en de rest van 100 gram eet ik met de lepel... We zullen zien

Een vriend van me zei dat ik de cottage cheese het beste 's morgens kon nemen of na een workout.

Blikje tonijn uit de PLUS , OF een blikje makreel in tomatensaus. Eén van de twee wordt genuttigd. De makreel is iets hoger in vet (wss door de saus) en de tonijn is hoger in eiwitten.

Ik zou niet weten wat goeie macro's voor mij kunnen zijn. Ik heb altijd zoiets gehoord van 50 %, 30 % eiwitten en 20 % vetten
Ik zit net iets onder de 3000 kcal. Voor mij is dit goed.
Macro's zijn met het aangepaste schema: 43 % ei/ 42 % kh /15 % vet

Nog eventuele aanpassingen die ik moet maken?

Ohja.. NIet te vergeten. Mijn kip bak ik gewoon in boter, met wat gevogelte kruiden erop. Maar die boter weeg ik niet af. De ene keer is het iets meer dan de andere keer. DIt zal elke keer ongeveer een 10 gram boter zijn.
Op de rauwkost doe ik een heel klein beetje alcoholazijn en een heel klein beetje zonnebloemolie. Geeft het wat smaak. Dit is samen nog geen 40 ml, mss zelfs nog niet ens 30 ml :)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bij ons ziet het bakje van lidl er lichtblauw uit. Maar ja.. Het schijnt ook per lidl te kunnen schelen.

Je plannen klinken op zich oke. Hou gewoon aan
2-2,5 g eiwit per kg lichaamsgewicht
1 g vetten per kg lichaamgewicht
rest opvullen met carbs

je zit erg hoog in eiwitten. Ik wat eiwitten eruit halen en vervangen door wat vetten.

ja, dat weet ik. ZOals ik in mijn vorige post al zei:
Ik gebruik boter (vet) om te bakken en een beetje zonnebloemolie.
Ik dacht eraan om een bakje yoghurt in te gooien.
Ik denk dat ik de makreel ga gebruiken, zit iets meer aan vet in.

Je zit al erg hoog in eiwitten. Beter kh/vetten bijpakken. Geen yoghurt dus.

op een niet-trainingsdag nuttig ik wel een shake minder.
Als ik die voorlaatste shake (niet trainingsdag dus) weglaat, is het 41 procent eiwitten, 44 procent kh, en 15 procent vetten. Maakt niet echt veel verschil denk ik zo.

Als ik aan vetten denk, denk ik aan kaas
Ik kan bv die tonijn laten vallen, want anders ga ik nog hoger in eiwitten.
Als afwisseling eet ik wel eens een pangasiusfilet van een 125 gram. Deze staat wel niet op de lijst

niet naar% kijken. hou 2-2,5 g per kg lichaamsgewicht aan voor eiwitten

Je leestalent is niet echt het je van het he..

in de kcal lijst gewoon op een plek van een product wat je niet gebruikt jouw product invullen.
Ook producten die erin staan wel even checken of de kcal en ekv overeen komen met jouw producten.
even aanpassen indien nodig.

2,5 gram per kg lichaamsgewicht zit ik aan
1 gram vet per kg lichaamsgewicht, kom ik 15 gram te weinig

Maar er is zoveel in de lijst. En het enige wat in mij opkomt is (room)kaas 40+, maar dan zit ik ook alweer met veel eiwitten en die heb ik al genoeg...

Wat raad je me aan?

1 a 2 el olie over je rijst. Kan best en is nog gezond ook.

ok, komt voor mekaar! Dat is toch zonnebloemolie veronderstel ik?
Dan heb ik 5 ml olie voor mijn rauwkost, en 5 ml voor mijn rijst
Totaal van 15 ml olie per dag

Totale hoeveelheid

254,108 eiwitten
268,23 koolhydraten
106,33 vetten

Is dit nu in orde?

Ik zou olijfolie nemen.

ziet er qua macro's iig beter uit nu!
Nu gewoon gaan doen en zien wat het je oplevert. Je kan het later altijd nog wat bijstellen.

hmm.. dan moet ik maandag maar naar de winkel gaan voordat ik ga trainen :)
bedankt marina

Cottage cheese van de lidl:
13021_offer_alternative.jpg

Terug
Naar boven