Fitness Seller

Cutschema , graag advies/tips

kamikaza

Competitive Bodybuilder
Waardering
25
Hoi,

Na alles te hebben gedaan wat ik nodig had wil ik nu graag een cutschema/voedingsschema in elkaar zetten. Wil er eerst bijzetten dat dit me eerste voedingsschema is en er dus veel fouten in kunnen zitten. Die hoop ik dan ook met jullie hulp te kunnen bijwerken.
Eerst geef ik wat info over me zelf , dat kan helpen tot het maken van een goed schema.

leeftijd: 17
gewicht: 76 kg
lengte: 170 cm
vet%: 17.2%

VVM= 62.928

basisbehoefte: 270 + ( 21.6 x 62.928 ) x 1.55= 2525.32944
Afgerond : 2525 kcal ---> basisbehoefte

"cutbasisbehoefte" 2525-500kcal = 2025 kcal
Natuurlijk ga ik dit niet in een keer doen, maar rustig afbouwen.
2025: 6 maaltijden = 337.5 Kcal per maaltijd

maaltijd 1 : Brinta met halfvolle melk + 0.5 liter water
maaltijd 2 : 2 sneetjes bruinbrood met kipfilet + 0.5 liter water
maaltijd 3 : magere yogurt + 0.5 water
maaltijd 3 : 2 eieren met 2 sneetjes bruinbrood + 0.5 liter water
maaltijd 4 : sneetjes brood met beleg zoals kaas/of iets anders , of anders nog is kipfilet + 1 liter water
maaltijd 5 : wat de pot schaft, meestal rijst/aardappelen + met groenten + 1 liter water.
maaltijd 6 : 500 gram kwark met 0.5 liter water

dat water is maar een schatting, ik drink normaal iets van 6 liter per dag

Dit is iets wat ik inelkaar heb gezet. Uiteraard zitten er fouten in en heb ik nog wat vragen. Zoals wat moet ik na me training eten/drinken, ik maak nog geen gebruik van supplementen dus moet het met gewone voeding doen.
Verder doe ik 4 keer trainen per week, met 30/45 min cardio elke keer.

Ik hoop dat jullie me wat advies kunne leren en zeggen wat ik anders moet doen.

alvast bedankt !

ik ben zelf een voorstander van veel goede vetten. Ik zelf zit in de cut met verhouding E/K/V op 37%/35%/28%. Daar ga ik goed op. Je moet dan denken aan olijfolie, lijnzaadolie, visolie en natuurlijk zalm, makreel etc.

idd meer vetten zouden niet misstaan

op hoeveel kcal komt dit totaal uit??

Na je training neem je het beste een maaltijd met eiwitten en complexe koolhydraten: mss hamverout met tonijn, rijst met kip, ....

gooi er ook nog een stuk fuit in

• Topic Starter Topic Starter
18fitie zei:
idd meer vetten zouden niet misstaan

op hoeveel kcal komt dit totaal uit??

Na je training neem je het beste een maaltijd met eiwitten en complexe koolhydraten: mss hamverout met tonijn, rijst met kip, ....

Tja op hoeveel kcal dit uitkomt weet ik eigenlijk niet. Dit is ook gelijk de moeilijkste gedeelte van het voedingsschema voor mij. Want ik vraag me dus af hoe je zoiets aanpakt? Op verpakkingen staat altijd per 100 ml/gram etc.

Maar als ik nou een stuk kipfilet bijvoorbeeld klaarmaakt, hoe weet ik dan hoeveel kcal het is en hoeveel eiwitten en vetten erin zitten?

En Smoothmold, hoe zou je het me aanraden om bijvoorbeeld lijnzaadolie in te delen in me schema?

alvast bedankt !

bij ons hebben ze daar de weegschaal voor uitgevonden. :rolleyes:

Overigens staat op de hoofdpagina ergens een lijst met alle voedingswaarden. da´s mijn bijbel!

op 76 kg gaan cutten?

neh man, gewoon lekker eten, geen snoep, frisdrank oid. clean eten.(dus: NIET door de voedselindustriebewerkt voedsel), flink trainen.

5 a 6 eetmomenten op een dag. Niet te moeilijk gaan doen.

je begint wss net begonnen met trainen, cutten (doorgaans onder je onderhoudsniveau eten) kan je: progressie in spieropbouw vernken, chagerijnig maken, hongerig maken. Als je net begint met deze sport, ga je overal op reageren en heb je wss geen cut schema nodig.
dus: pistols, optrekken en opdrukken, 5 a 6 x per dag eten en als je lief voor jezelf wilt zijn: 1 a 2 eetlepels lijnzaadolie.

builderB zei:
op 76 kg gaan cutten?

neh man, gewoon lekker eten, geen snoep, frisdrank oid. clean eten.(dus: NIET door de voedselindustriebewerkt voedsel), flink trainen.

5 a 6 eetmomenten op een dag. Niet te moeilijk gaan doen.

je begint wss net begonnen met trainen, cutten (doorgaans onder je onderhoudsniveau eten) kan je: progressie in spieropbouw vernken, chagerijnig maken, hongerig maken. Als je net begint met deze sport, ga je overal op reageren en heb je wss geen cut schema nodig.
dus: pistols, optrekken en opdrukken, 5 a 6 x per dag eten en als je lief voor jezelf wilt zijn: 1 a 2 eetlepels lijnzaadolie.

imo, moet je niet kijken naar iemands gewicht maar naar zn BF. Die is aan de hoge kant. Breng deze terug naar 12% in een week of 6 a 7 met een schoon dieet en cardio. Daarna schoon bulken.

Als je nu gaat bulken zit die over een maand of 3 a 4 aan de +20% BF. Dat lijkt me met de zomer in aantocht niet echt ideaal.

Smoothmold zei:
ik ben zelf een voorstander van veel goede vetten. Ik zelf zit in de cut met verhouding E/K/V op 37%/35%/28%. Daar ga ik goed op. Je moet dan denken aan olijfolie, lijnzaadolie, visolie en natuurlijk zalm, makreel etc.
Zit je dan eetlepels daarvan op te eten (olijfolie) of bedoel je alleen met bakken.. Hoe krijg je nu echt voldoende binnen om ook in je percentage hoog te zitten?

Wat betreft die meervoudig onverzadigde vetten heb ik nog altijd niet iets gevonden wat ECHT fijn is.. en liefst ook nog smaakt...

Terug
Naar boven